地產博客 > 文亮言 返回
瀏覽人次:9293    回應:1
文亮言

既然冇人買,何必推出土地發售

 

湯文亮博士

紀惠集團行政總裁
2023年11月18日

  我雖然話政府應該改土地出售方法,私人協商可以,拍賣亦得,但最好方法就是暫停出售,直至地產商要求,才考慮再推出土地,否則,再試多幾次零入標或者低價出售,標級機構一定會降低香港評級,令到在香港的公司包括外資企業,融資成本大增,就很難打低新加坡,再做紐倫港。

  有時我非常佩服新加坡政府,見到外資因為印花稅太高唔買樓,而又唔想撤銷30 %印花稅,在未來一段日子將會很少成交,索性將印花稅加至60%,令評級機構認為新加坡樓市暢旺,不但唔會降低,甚至提升新加坡的評級。

  香港官員不但死牛一面頸,而且仲要馬兒好,又要馬兒不吃草,一方面打擊樓市,另一方面推出土地拍賣,以為地產商一定要買,五次流標都唔改變土地銷售方法,到第六次零入標簡直是侮辱,任何政府都應該受不了,除非官員以平常心面對。

  我相信政府連小小資料搜集都冇做,否則就應該知道香港有二萬個新樓單位庫存,短期內仲有幾萬個嚟緊,地產商當務之急是去庫存而非增加土地儲備,除非土地價格相當便宜,但地產商亦唔想低價買地,咁樣對新樓售價有極之不利影響,政府除了撤辣之外,更加要暫停推售土地,而且在恢復發售土地的時候,一定要改變方法,招標一定不行,有底價公開拍賣是可行方法,如果政府唔理會業界意見,強行推出土地,再一次零入標,對政府威信是一次嚴厲打擊,就算是平常心都會受到傷害,如果唔信,政府可以試多次。

 
 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
回應 / 留言規則
  1. 禁止撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論;
  2. 禁止以名稱/暱稱/綽號/同音字等批評或映射任何人士、機構、公司;
  3. 禁止發佈有關招聘、推銷、廣告等內容;
  4. 禁止公開任何個人資料(如電話號碼、電郵地址、即時通訊帳號等)。

敬請留言者自律。本網站保留刪除/堵截任何留言的權利。

會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. 流標 2023-11-18 19:00:45
其實政府係預咗流標,咁就大條道理將土地轉去起公屋,解決公屋唔夠地嘅問題,一舉兩得。
所以政府話平常心,就係咁解。