地产博客 > 资深会员专栏 返回
浏览人次:24950    回应:10
资深会员专栏

专业机构投资者(完)结缘

 

珍惜香港

法团专业投资者
SMIEEE.MSc(ICDE)
http://facebook.com/hongkongtruevalue/
2017年6月29日
前言

今日出文嘅主题,喺《结缘》,亦喺我《专业机构投资者系列》里面,最后一篇文章。大家唔好误会,我依然喺一个专业机构投资者,而我亦唔喺封笔,只不过唔再用呢个系列名啫。至於点解唔再用?哈哈!都几无厘头,因为个名太长罗!系列名咁长,往往淡化咗后面嘅主题,尤其当列响例如「全部文章回应」果类 LIST 入面果阵,就会睇到头睇唔到尾。讲真,主题,先至喺最重要嘛!

另一个较次要嘅原因,喺佢会令读者错觉,以为我嘅文章,一定喺讲关於投资嘅项目,甚至推荐埋哂啲乜嘢投资法。虽然我唔介意遭人非议,话我挂羊头卖狗肉,但如果真喺有人俾呢个名吸引,到睇咗成篇水蛇春咁长嘅文章之后至失望嘅话,咁始终唔喺太好嘅。

我谂公认最贴题嘅,应该喺第二篇《市场嘅角色》,呢篇嘢,仲上埋债券通。不过正如我响《遗憾》一文中话,我嘅目的,只喺要通过自己嘅分享,带出有如做生意一般嘅投资之道,而唔喺要演啲乜嘢「三个十倍」。或者大家有所不知,原来《专业机构投资者系列》嘅出现,喺嚟自一位网友。两年几前,我同佢激起咗一场关於投资嘅争辩拗咗成半年,最后仲拗到上「专业」呢个 TOPIC。两个月后,我就顺手开咗呢个系列,第一篇题为《所谓专业》。

所以今次既然喺完结篇,我就必须要多谢呢位署名「自我陶醉」嘅网友,呢个多谢喺真心。我想大家明白,响「因果」呢种错综复杂嘅关系里面,喺无分好坏,亦无分对错,只有「缘」。冇「自我陶醉」,就唔会有《专业机构投资者系列》,所以呢位网友,就喺呢个系列嘅「因」,即喺因「自我陶醉」而结缘。呢个缘,维持咗年半,都喺时候要划上句号。

一个交代

《结缘》,可以喺「缔结缘份」,亦喺可以喺「结束缘份」,咁今日嘅主题,究竟喺边个意思?可以话两者皆是。为咗唔令大家混淆,我会用「缘结」嚟代表后者。结缘也好,缘结也好,必然有因,所以一定要有所交代,我写咁大篇前言,就喺要作出交代。正如一个男仔,无端端约一个女仔行街食饭,又唔喺要表白,而女方亦肯赴约喎。之后佢仲每个月约人地一次,谈天说地,风雨不改,但唔知点解,约咗十几廿次之后,就忽然间停咗,咁你估女方会点谂?都喺果句,结缘、缘结,必然有因,人地唔问,唔代表你唔使讲,亦唔代表人地唔介意。或者男方以为,大家互不相欠,但其实,就喺欠咗一个交代。

所以待人处世,一定要有头有尾,冇头已经唔喺咁好,冇尾简直就喺 BAD。正如我写《致亚视员工的信》,只希望佢地把握最后机会,作出一个交代。全港七百几万人里面,得果 160 位有呢个机会,但结果呢?真喺好可惜,可惜嘅,唔喺亚视,唔喺观众,亦唔喺香港人,而喺呢一班人自己。当日之后,冇人会记得佢地,而响佢地嘅人生历程之中,果一日,亦不值一提。

讲到交代,我又谂起胡须曾。就今届特首选举,我为佢写咗《出阵》、《政经》、《阵痛》三篇文章。我之所以欣赏呢位前财爷,除咗因为佢喺大师级之外,仲有佢果份待人处世嘅情操。选举过后,缘结之时,亦不忘作出交代,之后完全退隐,不再为政事说三道四。仕途走到最后,能够抓住时机,适时进、适时退,无论输赢,都写下光辉嘅终结,可谓不枉此生。

法式胡须曾

记得法国总统大选前夕,我响汤博士嘅回应箱度留言,话马克龙会赢,仲将佢形容为「法式胡须曾」,又强调呢个唔喺预测。有网友自作聪明;讲真,要威威嘅,使鬼等到果晚至嚟写。强调唔喺预测,只喺唔想抽博士水。就如我话,听朝太阳会响东边升起,唔喺西边;结果到听朝,个太阳真喺响东边升起喎!咁你话我威唔威?呢个算唔算预测?

我话马克龙喺「法式胡须曾」,有朋友嘅即时反应喺:有冇搞错?年纪差好远啫!佢地嘅共通点,当然唔喺响个年纪度,而喺两者都具备化解阵痛,以及带领一个国家或地区,步入新常态第三阶段嘅政治能力。马克龙出身建制,曾任经济部长,亦跟当时嘅总统奥朗德有理念分歧,於是部署民望,适时辞职参选,最后以修补国家撕裂为大前提,以超过六成六嘅大比数普选胜出。咦?乜咁似边个嘅?

好多人大惑不解,点解胡须曾可以响两个月之内爆红,尤其喺果班泛民,简直离地到冇人有。早前见卿姐访问罗永聪果阵,仲死鸡撑话当年通过预算案唔喺妥协。人地已经讲得好清楚,喺要慢慢经营去令到大众响价值上认同你,佢仲好寸人以前净喺识写 BLOG,搞乜呢几个月咁受欢迎。睇嚟佢真喺要自我检讨一下,话哂贵为民主派元老级,做埋个 SHOW 你睇都仲喺咁执迷不悟。人地已经部署咗两年,早就认清香港条路应该要点行,不过唔知有几多人睇得出?

港式马克龙

有人问我,既然法国有马克龙,香港有胡须曾,咁点解法国得,香港就唔得?喺唔喺因为小圈子选举?因为香港冇普选?可以话喺,亦可以话唔喺。吓?咁即喺点?我谂有一点好重要,就喺我地必须要从心底里面认同,香港喺中国嘅一部份,一个城市,唔喺一个国家;唔肯承认自己喺中国人嘅,就唔好话自己喺香港人。我地冇普选,喺因为我地唔够爱国,唔好误会,我唔喺指港独,果啲只喺少数;大家不如问心果句,点样睇自己嘅祖国?有冇当内地人喺自己人?试问一个国家里面,啲人民唔爱国嘅话,点可以有普选?呢个道理太简单,唔好要我解释。

结缘,除咗要有「因」,仲要有天时、地利、人和,而人和喺最重要,因为呢个就喺埋门一脚。芳间评论普遍认为,阿爷信唔过胡须曾,呢个完全喺错判。阿爷信唔过嘅,喺香港人,所以宁愿放弃一个叻人,去拣一个妹仔,最多自己睇紧啲。可惜有一点,阿爷睇漏咗,香港喺一个资讯自由流通嘅社会,教下中史,要啲后生认识祖国,呢啲只喺基本嘢;用家长式嘅训示,对抗式嘅打压,更加唔会凑效。关键喺,你可唔可以令到人地,响价值上认同你

要解决社会上唔同嘅问题,我地喺须要对话,而唔喺须要对立」。

所以,港式马克龙当选嘅话,港独之类嘅激进本土派,就唔会有市场,既然冇市场,又使乜要「好打得」?就睇下人地,法式胡须曾一出现,极右国民阵线,就即时失咗市场,只攞得果八席,少得可怜。不过投票率低,亦显示咗法国人内心嘅矛盾,始终,喺要妥协嘛!ANYWAY,法国将有望成为,全球首个步入新常态第三阶段嘅国家,各位拭目以待。至於香港,就冇呢个福份啦!无他嘅,大如美国都唔得,选咗个特佬出嚟;英国玩脱欧,提前大选又搞到一镬粥咁。佢地欠嘅,就喺一个能够化解阵痛嘅政治家,呢种政治家,喺好罕有,失咗嘅话,好难再搵到下一个罗!

离地嘅好打得

胡须曾仕途之缘结,造就咗林郑与香港结下五年之缘,呢个已经喺铁一般嘅事实,所以都喺果句,我地当然要支持呢位新特首。记得当日我寄语林郑,期望佢建立正确嘅宏观理念同大原则,予以坚持,唔好只喺著眼於个执行性。但睇嚟呢个 MISSION 似乎太大,我谂有啲基础嘢,佢真喺突破唔到,尤其喺果种离地。我唔喺指唔识搭地铁买厕纸,或者俾钱乞丐之类果啲。

话说旧年年底,警方捣破咗一个跨国网上情缘呃钱集团,受害者都喺啲高学历嘅专业女性,而林郑呢,就正正喺呢一种。吓?唔喺嘛?乜咁大镬?我唔喺讲笑,唔得世故,就喺咁啦!你要呃胡须曾,可谓难过登天,但要呃林郑呢,就真喺易过借火,问题喺,你有冇一推够照嘅沙纸先?不过咁,阿爷就喺贪佢呢味嘢,而果班乡亲、商界、金融界之类嘅持份者,咪又喺一样!同林郑倾,梗喺好过同胡须曾倾。正如我话,所谓「好打得」,只不过喺流於表面,或者准确啲讲,只适用於佢权限以内,而权限以外呢,就无能力。

所以,响权力在自己之上嘅人面前,佢喺 NO SAY。就算你唔喺在佢之上,只要唔喺响佢之下,一样可以用啲佢唔识嘅专业嘢大佢,但如果你喺响佢下面呢,咁就惨啦!有网友话,冇一个领袖样样精,最重要喺识用人,林郑唔识金融 NO PROBLEM,有任志刚喎!有名你叫啦,金融沙皇,真喺阿茂都识得拣,咁就叫识用人?最近有朋友提起,究竟任志刚好啲,定喺陈德霖好啲?我话好难比较,就好似李小龙同张三丰咁,边个好啲,都要睇下响边个时势度。

过气沙皇

大家唔好误会,我依然好欣赏任志刚,当年错过咗佢个签名会,家阵都仲觉得几可惜。只不过,金融沙皇嘅年代,真喺已经过去啦!最近见佢发表回归廿周年感想,都仲话要用 08 年果套嚟救火。FINE,呢啲技术嘢,我唔评论,但既然讲到咁担心香港被边缘化,咁做乜仲要撑林郑?你话要做大个规模,讲真,大得过成个祖国咩?我地喺要同中央争取,例如响亚投行、一带一路、国家对外融资、港元嘅定位以及同人民币之间嘅相互关系等各方面,俾香港去担当一个不可或缺嘅前线角色,而唔喺墨守依家呢个现状,去做大个唔知乜叉不可或缺嘅规模!

就睇 CY,成日游去啲内地城市度 SELL 金融服务,乞求生意。内地各大城市之间,互有竞争,人地根本唔使俾面你,唔好乜叉都赖哂去港独度。你喺要直接同阿爷去争取,中央肯 GRANT 你嘅,啲内地城市就自然走嚟搵你倾,使乜周围去乞?但阿爷今日唔信你喎!咁点算?慢慢经营罗!通过协商、通过承诺、通过表现,最终令对方响价值上认同你,呢家嘢,唔喺一个响上头面前 NO SAY 嘅妹仔就做得到,旨意佢同阿爷争取,真喺可以悭啲。

所以点解我话,金融沙皇嘅年代,已经一去不复返,就算冇 LOOK 过佢篇廿周年感想都知。就睇今次特首选举,沙皇做咗林郑嘅代言人,我话佢交行货,已经好俾面。想当年佢撑唐英年果阵,都唔知几威武,好一句「一个成功嘅行业,唔等於喺霸权」,记忆犹新,如今果鼓气去咗边?林郑当选果日,我见沙皇响镜头度出现过两次,第一次可称之为「路人甲」,而第二次呢,就喺企响度等,一有机会就游埋去同林郑握完手即闪。

主宰命运嘅人

所谓,观人於微,唔知各位对呢两个镜头,点样睇法?我就睇到好多嘢。正如响《加辣.砖家》一文里面,我话睇咗政府个加辣记者会,就发现到一啲唔讲得嘅东东,到写《出阵》嘅时候先至揭盅。两个人之间嘅互动、神态、反应,加埋讲嘢内容嘅理念分歧,就已经足以睇得出,边个喺庄,边个喺闲,同成件事情,大致上喺点样发生。真喺唔好意思,我就喺留意埋哂啲咁嘢,唔喺点睇得出果啲所谓「现在嘅基础因素」?几日前,何柱国上 TVB 讲清讲楚,关於廿三条立法,个主持问咗佢三次,大家可以细心睇下何生嘅反应,今次我唔会开估。

主宰命运嘅,喺人,唔喺数字」;我曾经以呢个为题,写过一系列回应。记得有朋友话过,我写啲嘢好玄;最近亦有朋友问,唔知我指出形势,定喺形势依我嘅见解运行?我谂大家都听过,人望高处,水向低流;你明白呢个道理之后,走去话啲水会流落下面,咁究竟你喺指出水会向低流,定喺啲水依你嘅见解流动?如果我话,阿爷信胡须曾,多过信林郑,肯定好多人会唔同意,喺唔喺?咁不如我问,你会唔会信得过,一个好易氹嘅妹仔?

组班疑云

你用一个人,唔代表你信佢,只不过你认为佢啱你用啫。刚才我话,金融沙皇,阿茂都识得拣;莫讲话林郑唔识得用人,我谂佢连点先至算喺人才,都未必分得出,呢家嘢,阿爷一清二楚。话说林郑组班果阵,遇到困难,好似话冇乜人肯落踏喎!无他嘅,边有人用「热厨房」嚟形容自己个政府架!至攞命果句口号:「有心、有力、有承担」,每次听到就想转台。我第一次喺听任志刚咁讲,已经觉得好唔妥,唔知喺咪佢谂出嚟?喺嘅就真喺多得佢唔少。唔好问我呢句嘢有乜问题,最近有朋友问我点睇财爷茂,我话:「有心、有力、有承担」罗!你估我喺褒佢,定喺贬佢?

所以呢,唔好净喺识得赖啲乜嘢政治争拗,传媒监察之类,你嘅下属,最终都喺睇你头。你咁叫人入局法,我喺人才都唔愿跟你,容乜易做到呕血仲要俾你问责。谭志源陈家强高永文相继表态离任,究竟喺俾人叫走,定喺冇鞋挽屐走,各位自己判断啦!跟住谣言满天飞,例如话请陈美龄做教育局局长,扰攘一轮人地又否认,唔知喺真唔喺。不过有样嘢就珍珠都冇咁真,就喺张德江义正词严咁话,中央有责任监督公职人员嘅组成标准,仲话要制度化向特首「发出指令权」喎!哗!搞乜?咁多届特首上任都冇咁夸,呢届真喺经典。背后发生过乜嘢事,阿爷有几信林郑,我谂唔使划出肠啦!

结果原班过渡,乜嘢管治新风格、大换血、引入年青人、女性,之类之类,当然喺泡哂汤。未上任就已经受挫,真喺有啲同情佢,不过我都喺同情香港人多啲。响「新」班子入面,有位新面孔,嚟自民主党嘅罗致光,未上场就话要搞啲乜叉资产增值税、高收入人士多徵税之类。我唔明白持呢种理念嘅人,点解可以入局,但当醒起家阵喺林郑做特首呢,就真喺明白哂。呢个新局长,令我谂起一位地产网友,早排有篇回应,俾人擧咗上专栏,建议埋啲乜乜投资物业税、楼宇增值税同租管喎!呢啲针对金字塔中上层,遏抑上游动力,以及挑拨阶层之间互斗嘅消极施政,就连 CY 咁消极都冇去到咁尽。佢仲好讲到自己咁撑胡须曾,但人地喺话要团结社会,修补撕裂,而最重要喺,人地已经强调咗 N 次,话私楼一定唔会平!佢究竟有冇留心听书?

来届五年喺利好

写咗咁长政治嘢,有一点我必须澄清,就喺我嘅目的,唔喺要踩边个特首。正如我话,响「因果」呢种错综复杂嘅关系里面,喺无分好坏,亦无分对错,只有「缘」。我只喺想带出,今次换届之后,嚟紧呢五年,香港嘅画面会喺点。记得当年,我批 CY,会为香港带嚟横运,批消极施政,会令社会撕裂,结果中哂。但另一方面,香港经济强劲,金融稳健,楼市坚固,皆因香港喺一处汇聚人才同投资嘅福地,而呢个就喺我地「现在嘅基础因素」,而嚟紧五年,呢个因素,亦唔会改变。

啱啱提到果位网友,最近嘅文章,讲到香港政治格局嘅明显改变,呢个「因」,我基本上同意,不过佢推断嘅「果」,我就不敢恭维。如果有人以为,阿爷会打压楼价,帮你地班香港人上车,就可谓太天真。人地得鬼闲同你话果啲「大孖沙」作对,只不过喺响佢地手上,攞番香港经济命脉嘅话事权啫!

近年有内地企业,响香港插紧旗,佢地以天价入货。我早前已经话过,唔好笑人地接火棒,更加唔好以为人地会蚀钱沽番出嚟益你。就好似恒大、海航呢啲,冇阿爷默许,喺冇可能走得到出嚟扫货。尤其喺海航,竟然有人以为,金管局收紧地产商建筑贷款,喺针对呢啲中资,但又唔去 CHECK 清楚,人地同香港银行借钱,个借贷比都只喺四成几。唔单止咁,海航仲走去扫曼哈顿摩天大厦买德银买香港王牌基金集团。如果就咁 SCAN 下人地个资产负债表,就判佢地唔掂,咁美国咪死得?依家呢个世界,已经唔同哂,唔通仲学过气沙皇咁,用番 08 年套思维?

简单而言,嚟紧呢五年,香港嘅政治、经济、金融、以及楼市呢啲命脉,将会由阿爷全面操控。至於妹仔,就当然喺做番啲妹仔嘢,例如社福、教育之类,洗下钱派下糖,俾啲甜头为所谓社会撕裂降下温罗!不过几有效呢,我就唔喺咁睇好啦!总之,大人嘢细路唔好搭咀,阿爷全面话事。而作为长线投资者呢,当然喺睇好,点解?香港经济强劲,金融稳健,楼市坚固,阿爷会保住哂呢啲嘢,咁我地又何必介意,边个话事?

因果错配

所以都喺果句,响「因果」呢种错综复杂嘅关系里面,喺无分好坏,亦无分对错,只有「缘」。冇「自我陶醉」,就唔会有《专业机构投资者系列》。同样地,冇爆煲论,就唔会有三傻嘅离去;冇三傻嘅离去,就唔会有「」;冇「序」,就唔会有资深会员专栏。最近我将《法子》嘅访问放上专栏,有朋友问法子会否回归,我话,既然资深会员专栏嘅出现,喺由三傻离去而触发,咁回归入资深会员专栏,就喺因果错配,既然喺因果错配,就唔会发生。

好多矛盾,都喺源自因果错配,例如社会矛盾、中港矛盾之类。正如我话,有啲嘢,香港唔得,喺因为我地唔够爱国。要化解因果错配,只有一个办法,就喺感因。

缘结

或者各位有所不知,资深会员专栏嘅前身,喺地产论坛。专栏也好,论坛也好,都只喺一个名称,就好似《专业机构投资者系列》咁,唔一定篇篇贴题嘅。咁究竟呢度喺专栏,定只喺个论坛?呢家嘢,当然喺由网主决定啦!

专业机构投资者(一)所谓专业
专业机构投资者(二)市场嘅角色
专业机构投资者(三)致亚视员工的信
专业机构投资者(四)明灯.答案
专业机构投资者(五)加辣.砖家
专业机构投资者(六)归边
专业机构投资者(七)遗憾
专业机构投资者(八)出阵
专业机构投资者(九)政经
专业机构投资者(十)阵痛

《专业机构投资者系列》已经写咗十一篇,年半前结缘,今日缘结於此。没有死亡,就没有重生,没有缘结,就没有结缘。下次出文,将会喺一个新嘅系列,至於个系列名喺乜,哈哈,未谂到喎!咁几时会再出文?

未知何时!

宫崎骏:永远常在
 
 
我要回应
我的称呼
回应 / 意见
验证文字
 
会员登入
登入ID 或 网名
密码
1. Roger Li 2017-06-29 09:16:16
An excellent articles with deep and convincing analysis.  Thanks indeed for 珍惜香港 and look forward for your excellent writing in the coming future.  
2. AH-HO 2017-06-29 09:21:33
沙发。
好长,要慢慢消化。
3. 打工仔 Andy 2017-06-29 09:25:38
珍兄
仲以为系完结 ! 哈哈!
4. 青蛙 2017-06-29 10:03:15
终於找到自我陶醉的贡献了🐸
5. littlemun 2017-06-29 10:21:04
谢谢珍兄无私分享!

6. 八十后 2017-06-29 17:19:49
珍兄十分有心,近年已经少见这些文章了,真的感谢。期望珍兄能再出鸿文。
7. 惜缘 2017-06-30 00:02:55
谢谢珍港兄的分享!
8. 肥婆四 2017-06-30 07:17:36
感恩!透心文章,致无限敬意!
9. 占士 2017-06-30 14:32:09

谢珍兄好文分享! 您看事物总是看得那么透彻,令在下非常佩服。期望早日可以拜读您另一个系列的文章。谢谢!

10. Sugar 2017-06-30 23:06:26
同意占士,多谢珍港前辈。