地產博客 > 天馬縱橫 返回
瀏覽人次:39677    回應:19
天馬縱橫

皇帝終於駕崩

 

陳增濤

Délifrance 創辦人
2015年3月30日

  九十一歲的李光耀終於離開人世。

  對於亞洲傳統思維來說,是星加坡的皇帝駕崩。星加坡於一九五九年成立自治邦,可能是考慮到當時星加坡的有限資源和當地日漸壯大的馬共勢力,出任自治邦總理的年輕的李光耀一直想和馬來亞合併成立馬來西亞聯邦。一九六三年,李光耀配合英國殖民政府和馬來西亞清除馬共政要及支持者,並於同年星加坡和馬來亞正式合併,合併後立刻採取行動,逮捕星加坡的主要馬共主腦。既然清除了星加坡的政治內部憂患,星加坡和馬來西亞聯邦政府在許多重大政策上的分歧越發激烈,在一九六五年和馬來西亞結束合併協議。是否星加坡被迫脫離聯邦,還是獨斷的李光耀難以長期接受寄人籬下,相信是見仁見智,也無需深究。

  更重要的,從此到一九九零年李光耀卸任總理的二十五年,李光耀統治星加坡如一間私人公司。一九六五年星加坡獨立時,是一個依賴當地的小經濟,三分之二的人口居住環境差,失業嚴重。六零年代後期亞洲的經濟開始發展,李光耀成立經濟發展局,吸引外資直接投資,積極推動經濟改革和發展。他也成立工業園區,創立公積金,貪污調查局等。今天星加坡的GDP是三仠億美金,和三千萬人口的老相好馬來西亞的GDP持平,而星加坡只有五百五十萬人口。和我們有人口七百二十萬的香港比較,GDP多出百份之十。更不要說,和香港依賴金融,房地產和旅遊比較單一的三大戶業,星加坡的經濟發展也包括電子,化工,生物技術等,金融有資產管理等,發展頗為平衡。和香港一樣,都是小政府低稅率的城市,和香港不一樣的是有銷售稅,不像香港十分依賴房地產的收入。就是說星加坡位處東南亞政治經濟的要衝,它周圍國家的政局一直缺乏安全感,在吸收直接投資和作為區域資金的避風塘創造了條件。李光耀的開明專制獨裁統治對於地區華裔財富有很大的吸引力。無論如何,星加坡如果沒有李光耀不一定沒有今天,但星加坡今天的成功卻到處有李光耀的影子。

  一九九零年李光耀卸任總理後依然任職內閣資政,可說是垂簾聽政。三年前他雖然正式離開他長達五十年的政治生涯包括內閣資政職位,卻是他長子正式接班的時刻。他年青時遠赴英倫,在劍橋大學學法律。但到底一個民族的傳統一直在他的血液中流淌。不會因為在曾經在十三世紀初寫下大憲章(Magnate Carta)的大英帝國呆了三四年,就會這麼容易拋棄了中華民族五千年的封建皇朝思想。李光耀既然政權在握,打擊政敵和異議者和心狠手辣,不講法律甚至社會道德,可說是無所不用其極。而雖然星加坡有大選,威迫利誘下,星加坡是個沒有言論自由,大選也只不過是裝飾品的現代城市。

  是否人逝茶涼?是人類歷史的必然進程。一個光有經濟成就的城市或國家,除此之外既缺乏文化和它人民的思想的多樣性,在強人的政治強壓手段不再有強有力的機制輔助下,人民會終於咆哮。到底人民不是蜜蜂,沒有思想不需要文化不需要社會的多樣性。想他家族做千千萬萬代的養蜂人的李光耀,也終於駕崩。星加坡也終於有機會進入一個新的時代。

 
 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. Hongkong People 2015-03-30 23:17:43
李光耀底下的星加坡充分展示了好專制政制可帶給一個國家的好處,更能有效地運用國家資源,改善民生及創造財富;至於後李光耀時代將如何,我相信往後10年,應可持續現時的好光㬌,10後則誰也説不准,估計經濟民生上應該還可以比西方國家好.

文化上,星加坡可能比較貧乏,亦沒有新聞及言論自由,但李光耀説得對,這些都不可當飯吃,如果新聞及言論自由被濫用,對社會所可以造成的損害,都值得大家深思,不應盲目相信.
2. 星洲港人 2015-03-31 11:10:55
星洲最高既山只係176米高(IFC係400米),成個星洲都係平原,開發成本低,更重要係人口小同大量外勞(over 200萬),如果香港同九龍變成一個港九國,新界200萬人都係外勞,香港GDP可以比星洲高幾成,住屋問題都只係新界國既問題,咁就老董咁癈既人都可以認叻。 
星洲同大陸一樣,效率高但正因為效率高,太快用盡自己可用既資源,人口小都重可以頂住,人口多就必定PK。
3. 三哥 2015-03-31 11:40:16
香港人在公眾地方講嘢好輕鬆
人地就冇得比啦
4. 小人物 2015-03-31 12:03:04
太上皇縱然駕崩, 彼依然是內耗成性, 施政乏力, 缺乏長遠發展目光的垃圾香港官員的心腹大患
5. 引刀一快 2015-03-31 12:57:10
趁依傢仲係李氏皇朝,快D向中國靠攏,形成大中華共榮圈,俾解放軍駐軍,大家有著數!
6. Hongkong People 2015-03-31 14:25:25
三哥,

我係星洲住咗6年,係街上傾計從來無疾住疾住,對於星加坡言論不自由,其實有D誇大...
7. Hongkong People 2015-03-31 14:31:09
引刀兄,

呢期見到香港嘅情況,都好同意你嘅講法,想𨘋請解放軍叔叔落嚟搞掂班弱能廢青,班政棍同廢青簡直係到謀殺民主....
8. 路人 2015-03-31 15:03:31
To 6/F

咁你有冇試過係星加坡叫『李光耀下台』 ? 考驗下佢地嘅民主。
9. Hongkong People 2015-03-31 21:34:42
我覺得係街上大叫"李光耀下台"極度無聊加痴線,非一個正常市民及居民應有的舉動,而一般言論自由應該保障一般市民正常及理性嘅言論. 

香港就係言論及傳媒太自由至被一堆極進嘅人濫用,將香港搞到污煙障氣;俾你可以發洩式大叫"李光耀下台",除表示你有無限言論自由,社會縱容,對社會有何好處.
10. Hongkong People 2015-03-31 21:41:01
可以大叫"李光耀下台"等於有民主?你嘅民主定義都幾有趣.  根據你嘅logic, 香港係全世界最民主嘅地方,任得D癲人係街上叫埋D九唔搭八嘅口號都無事,仲駛乜普選.
11. 珍惜香港 2015-04-02 03:23:43
珍惜香港

五十八歲嘅亞視終於不獲續牌。

思前想後,為咗亞視,今日一定要寫啲嘢,不過呢度又搵唔到一篇貼題文章嘅留言區去寫喎。呢篇「皇帝終於駕崩」,差唔多啦!我响呢度寫埋啲題外話,希望陳生唔好介意。

好多滿腦子黃色絲想嘅人,堪稱所謂本土派果啲,撐 HKTV,踩 ATV。佢地認為亞視阻住個地球轉,應該俾港視上位喎。又喺嘅,商業考慮嘅話,亞視應該要收皮啦!咦?咪住先!乜佢地唔喺為撐本土,視錢錢如無物咩?

當日,港視攞唔到個牌,有人替王維基不值,甚至有人落淚。今日,亞視冇得續牌,唔知有幾多人會為佢落淚?定喺,開香檳都嚟唔切?唉!呢個世界,真喺現實!

亞視,喺香港第一個電視台,佢俾到香港人嘅集體回憶,冇嘢可以代替,亦唔喺用錢可以衡量。

兩段新聞報導,都有簡略重溫下亞視嘅歷史:

有線新聞:屹立五十八年終亞洲終不獲續牌
無線新聞:亞視由盛轉衰 多次股權變動惟仍虧蝕

到亞視真喺從頻道消失果日,唔知大家會唔會感到有啲缺失?

可惜,可惜,可惜 .....!
12. 八十後 2015-04-02 08:10:52
珍港兄, 期望您能在這地方繼續寫下去! 

好多師兄都已經唔寫文, 自從博士立場改變之後。
13. 打工仔 Andy 2015-04-02 09:20:12

珍惜兄, 八十後兄,

希望你地都加入QQ群組.

14. 今日亞視,明日中共 2015-04-02 09:54:46
其實亞視既代表人如蕭若元,林建明都係黃絲。買原始股符碌發達既富二代王征正正係同ATV去本土化既人。亞視其實係死係王征手上。
不過唔使投心,亞視有價值既文化遺產都比人買哂。

另外,其實亞視透視中共/CY/香港未來:

1, 本來土本但走下坡,突然出現一個好似有料(但其實好廢只係因泡沫發達)既紅色人物所控制,(有能力的唔比做,冇能力的㬹住做)
2, 為迎合紅色口味,變得離地(以為香港人會睇親政府政論嗎?),失去支持
3, 明明係自己(CY/政府)問題,以為係觀眾(人民)問題
4, 變紅之後,表面上係同一個名,但實際改本質都改變左
5, 冇自知之明,大加廣告費四倍(明明中國只有成本優勢,但又要人民幣跟人升值,以為可以國際化,所謂AIIB,其實人地只係想你借錢,等日後貶值還小D)
6, 用盡可以用既資源攻擊對手,但又唔做好自己(不斷加大排外言論,block更多既外網,成為一個巨大北韓)
7, 死亡之前,不斷講大話(老作出入口,通脹同失業率數字),作新聞,假新聞都在所不惜,希望可以呃到個續牌過海係神仙。

真係似得緊要!
15. 珍惜香港 2015-04-02 11:50:50
珍惜香港TO:12/F 八十後、13/F 打工仔

果次喺話暫停,「暫停」呢味嘢,好有彈性嘅!

我平時日間外出遊街,手機又唔多上網,响啲 WHATSAPP 群組裡面,就好似透明人咁。我亦冇 QQ 帳號,會研究一下技術問題,有 UPDATE 再通知大家。

(2015-04-04 12:45pm 確認剛發了 QQ 邀請給打工仔兄)
16. 打工仔 Andy 2015-04-02 12:05:58

珍惜兄,

明白, QQ好簡單的, 期待你的到來。

 

17. 八十後 2015-04-03 09:07:12
打工兄,謝謝邀請,也希望大家繼續發放正能量。
18. 清風 2015-04-07 21:25:35
打工人您好,
睇了這地産版4年,獲益良多。
我的QQ 3237666200,已申請加入你們的群組,請加我,謝謝!

19. 公屋戶 2015-04-10 00:12:06