地產博客 > 資深會員專欄 返回
瀏覽人次:175640    回應:110
資深會員專欄

緣結.天璣

 

珍惜香港

法團專業投資者
SMIEEE.MSc(ICDE)
http://facebook.com/hongkongtruevalue/
2018年2月9日
※珍惜香港※.2018-02-09 00:00【緣結.天璣】唔經唔覺,距離上次出文,都已經有成半年多。話說最近耶倫卸任,一句 I DO FEEL A SENSE OF DISAPPOINTMENT,就搞到全球股場,都塞滿哂 DISAPPOINTMENT,所以呢,女人,真喺唔得罪得嘅!今日港股開市,又跌過千點,响呢個大時代出文,對一個從來唔沾手股票嘅作者嚟講,本來就唔喺咁啱 TIMING,但喺我已經唔想再拖,就算啦!都喺果句,贈有緣人囉! 

記得我响上文嘅尾聲,提過話會出個新嘅系列;不過,真喺唔好意思,我想鄭重同大家道歉,因為,我已經改變主意。今日呢篇,將會喺我响資深會員專欄裡面嘅,最後一篇文章。
 
緣結嘅交代

咁即喺算唔算封筆?我諗我只不過決定唔再响呢個專欄出文啫,冇話過以後唔再寫嘢;但如果我走去其他平台嘅話,又會覺得對唔住網主,所以呢家嘢,都幾難解決,到頭來,可能同封筆冇乜分別。其實呢半年以嚟,我反覆思量,既然越寫越疏,咁究竟仲應唔應該繼續寫?我知道有人經常留意著我嘅文章,甚至等緊我出文,或者佢地只喺得寥寥幾位,但就算只得一位,我都會好難過,好抱歉。所以我一定唔會好似三傻咁,唔知唔覺咁消失。正如我話過,待人處世,一定要有頭有尾,緣結,都要有個交代 

最近一次見到網主,已經喺兩個半月前,臨別果陣,佢提到我呢排冇乜寫嘢,我一時間都唔知點回應。其實,早响舊年七月初,我已經回覆過網主,當中隱含去意,或許已經算喺一個交代。不過大家亦唔好誤會,果次回覆提到嘅,極其量只喺一個觸發點,或者一個借口。今日嘅決定,非一言而喻,亦非一日之寒,可以追溯至兩年前嘅一個回應,當時有朋友話我萌生退意,佢的確喺講中咗。
 
天璣不可洩漏

結緣、緣結,彷彿早有定數。就好似啲手機群組裡面,不時有退群,或被退群事件。但其實,原來响好早期,甚至早到群組成立果陣,就已經可以預見到相關嘅因,因為每個人,都有自己嘅一套理念,而相聚嘅目的亦各有不同,只要細心觀察,就唔難睇得出。不過呢啲嘢,我當然唔會叻唔切咁去同群內任何人透露啦!既然遲早都要嚟,今日我多口一句,唔單止改變唔到個結果,仲分分鐘會搞到提前發生,咁本來唔關我事嘅,家陣反而無辜辜做咗始作俑者,何必呢?所以都喺到發生之後,放下馬後砲就算。所謂,天璣不可洩漏,洩漏天璣者,或會遭天譴,真喺唔到你唔信。 

至於响網站出文,全地球都睇到,牽連自然更大。我文章瀏覽人次唔算多,但只要唔知俾邊個睇到,話唔定真喺會改變世界。記得三年半前,我寫咗一系列取名《環球經濟新常態》嘅回應,當中提到「留魚再取熊掌」,就喺我第一次公開透露自己槓桿買債嘅操作。後嚟我更提出警告,話間接通過物業融資嘅手法已經好成熟,甚至可能已經踏入幾何級增長嘅時代。跟手一個月後,金管局就針對企業融資出招,當時我稱之為「金融扭曲第三波」。呢波究竟同我嘅言論有冇關係,真喺難以証實,總之公開寫嘢,都喺要小心啲好。 

又正如果件唔講得嘅東東,响《出陣》一文揭盅咗兩個幾禮拜後,我同幾個朋友午聚,當中有人問:鬍鬚曾有乜把砲,可以解決香港嘅房屋問題?呢位朋友似乎唔太明白,人地根本冇話過要解決房屋問題,佢只喺叫你面對現實啫,因為,私樓一定唔會平囉!當時我的確有少少後悔,多年以來,坊間對於樓市辣招,矛頭都喺指向 CY,或者我真喺唔應該咁多事。當社會上各既得利益者,同既失利益者,都同時發現,原來拋出 LAST 最狠果招嘅,竟然唔喺 CY,而喺另有其人,我真喺估計唔到會發生乜事。
 
香港嘅樓市政策

主宰命運嘅,從來都喺人,正如一間學校,換咗個校長,成個校風可以唔同哂,做過家長嘅都應該聽唔少。如果要我為港府過往十年嘅樓市政策,作個總結,我會話:頭五年政府嘅樓市政策,喺前前特首同前前財爺協力之下嘅產物;而後五年政府嘅樓市政策呢,就喺前特首同前財爺角力之下嘅產物啦! 

咁今屆又點?坊間種種對現屆樓市政策嘅期望,單喺响呢個地產網都見唔少,唔喺話乜乜見真章,就喺話會點點對付啲大孖沙之類。我話乜都喺假,既然兩個關鍵人物,夠狠嘅落咗台,食腦嘅又退咗休,留返件妹仔响度揸旗,冇協力,又冇角力,咁你話仲會有乜嘢作為?就好似上調按揭劃線單嘢咁,未諗清諗楚就亂吹,與其搞到滿城風雨之後,發難話乜嘢政策以特首睇法為準,咁當時點解唔認真研究咗先?就睇最近阿茂嘅言論,講咗一大堆廢腑之言,咪又喺果句,唔好亂郁! 

其實,响資源短缺同市場優化嘅壓力之下,就算唔喺辣招,都總會有其他對樓市收緊嘅政策推出。問題喺,你用乜嘢理念去推出同執行政策,喺積極,定喺消極?習大大响十九大中指出「房子是用來住不是用來炒」,對香港而言,根本就喺實行咗近十年嘅舊嘢。今日香港樓市,已經冇人夠膽死走去炒價,但可惜總有一堆磚家,一方面怪責政府將樓價上升歸咎於唔存在嘅炒家,但另一方面呢,又以股票式嘅炒價思維去預測樓市喎,真喺幾矛盾。
 
決定買樓對錯嘅標準

橫觀一眾磚家嘅言論,似乎都喺汪先生最貼地,雖然佢一樣咁重視對樓價預測嘅準確性,但起碼唔會下下為咗捕捉一個轉角而大做文章。記得我响《真正嘅第十個人》裡面強調過,自己一向唔鍾意評論樓價,因為我唔想用樓價升跌呢個理由,去影響人地買唔買樓嘅決定。 

後市樓價究竟喺升定喺跌,從來都唔應該作為用以衡量今日買樓決定是否對錯嘅標準。 

以上呢一點,比任何樓市評論都更重要,就正如當日,一個弱勢屋苑嘅師奶,買樓自用,跟手樓價跌咗,即時俾啲記者追迫到要鬧啲磚家食 K,後嚟個市升返呢,佢講過嘅嘢,就成為金句。咦?咁佢買樓呢個決定,究竟喺啱?定喺錯?定喺時啱時錯?正正就喺果種,執著於後市樓價預期嘅思維,搞到好多本來有能力嘅人,唔喺為咗等跌上唔切車,就喺為咗炒跌落錯車。 

其實,買,定喺唔買,只須要問自己兩個問題,第一:你有冇足夠能力?第二:香港,喺唔喺你嘅「」?
 
土地供應嘅假象

最近我見阿茂,咬實牙根咁話,「搏晒命」先至令到私樓供應量達標;可能我又要讚下佢「有心、有力、有承擔」囉!不過佢話達標,唔知喺咪指果九萬七?當中又有幾多蚊形單位?不如咁啦,以後講私樓供應,唔好再以「單位」去計,就公佈可以推出幾多「實用面積」啦!不過我量你阿茂都冇咁嘅吉士,容乜易出嚟個數字,真喺會嚇死人! 

多年以嚟,市場上各門各派嘅磚家,為「好、淡」呢個議題,拼個你死我活,但佢地都有一個共通點,就喺一致認同,香港嘅土地供應,嚴重不足,呢點我諗大家都應該冇乜異議。最近汪生有篇文章,話要增加香港嘅競爭力,一定要有平嘅土地,要平地,就一定要大幅倍增喎,跟著就講埋一堆,話咁易嘅東東。我諗汪生有一點忽略咗,就喺香港已經喺發展成熟嘅城市,多年規劃之後,好多嘢,唔喺你話郁就郁得,亦唔喺容唔容得下嘅問題。仲有,競爭力,同平地,有乜關係?世上數一數二嘅國際級大都會,啲樓同地都喺好貴,除非你香港,變返做漁港啦!你喺咪真喺想咁先? 

大家唔好誤會,我冇話要政府刻意搞到啲樓好貴,只喺有啲嘢,勉強冇幸福。其實只要繼續「有心、有力、有承擔」咁去增加供應,已經好夠,無謂再費時失事去搞埋啲乜嘢大動作,倒不如諗下,點樣再強化香港既有嘅優勢算啦!話說某團隊提出一個食得起 35 萬人嘅「藍塘」填海大 PROJECT,仲交咗俾人多好辦事嘅土地供應專責小組考慮考慮添。其實,任何要二、三十年先至見曙光嘅土地供應大計,真喺可以話搞又得,唔搞又得。 

因為,無論你點搞,長遠而言,香港唔會再有土地問題。
 
困獸鬥思維

吓?香港唔會再有土地問題?好彩我只喺個繁體字人啫,而呢篇又喺告別篇,咁就算得罪哂所有磚家,都應該唔會死得太慘嘅。我想講嘅喺,各位磚家,各位香港人,我地都回歸咗祖國超過廿年,唔好再喺咁抄新加坡啦!香港,只喺一個城市,成個國家咁大,一個城市,又點會有土地問題?點解大家仲要死守著一個,困獸鬥思維? 

近年內地經歷連串打貪,國家發展嘅最後阻力,幾乎已經被清除哂。十九大期間提到果一南一北,即喺粵港澳大灣區,以及京津冀,兩大世界級城市群嘅建立,勢在必行。話說幾個月前,林鄭提到大灣區規劃三大重點,當中嘅互聯互通,即喺「人流、物流、資金流、資訊流」嘅全面自由流通,呢家嘢,當然唔喺妹仔嘅 IDEA,廣東省長早响大半年前都已經強調過,根本就喺由上而下,促進中港融合嘅重要國策。所以,唔單止我地香港人,國家都喺盯著個 2047,大灣區要見真章,將會喺呢二、三十年之內嘅事,不過我話嘅「見真章」,唔喺啲磚家講果種! 

試諗下到時,從大灣各城市過嚟香港,都只喺個幾鐘嘅話,咁香港仲會有土地問題咩?最近有網友狂 SELL 大灣區,仲忍唔住出咗篇《號外》添。睇返之前啲回應,見有部份人似乎幾抗拒呢位網友咁 HARD SELL,不過佢講嘅嘢,唔喺全無道理,希望各位對事唔好對人。香港真喺冇必要棄質取量,搞到要郁郊野公園或高爾夫球場之類,至於填海造地,應該以經濟發展為目標,而唔喺要將香港變成一個集中營。大灣區的確有好大發展潛力,就好似以前未發展嘅新界咁。但講到買樓投資,成個灣區咁大,邊處跑出喺冇保證,所以都喺同一個問題,你嘅「」會响邊度?如果你冇諗著搬入去,而只喺純為投資,隔山打牛嘅話,咁最好都喺諗清楚先。 

港樓又點?仲有冇投資價值?有人話冇,仲攞海航出嚟,笑人地買到破產。我上次都話過,呢個世界,已經唔同哂,唔信?咁你咪買定花生,睇下點囉!講真,如果你睇淡咗咁多年,都唔兌現,就應該要檢討一下自己,而唔喺求其見到件似淡非淡嘅因素,就好似拾到金咁,就算今日俾你睇中咗,又有幾叻?都喺果句,心,可以死,但喺,千祈唔好成魔!關於港樓呢個問題,其實好簡單,大家可以追溯至香港剛剛發展新界新市鎮嘅年代,市區唔夠地,自然要發展新界,咁唔通市區嘅物業,就唔再有投資價值?非也!只喺,更有價值!而大前提喺,中環,仲喺唔喺中環?市區,仲喺唔喺市區?
 
成敗在於規劃

即喺話,只要香港保持國際金融中心嘅地位,呢處永遠喺大灣區嘅中環,港樓永遠有投資價值。國際金融中心本身,已經喺對本土各行各業最大嘅支援,上至金融地產,下至零售甚至到街市買餸,無不受惠於呢個重要地位。你千斤撥四兩走去搞創科產業,都唔會贏得到深圳,真喺無謂嘥力。所以點解要大搞河套區,就喺想將深圳嘅創科產業南移,反過嚟支撐著香港呢個金融中心,呢招咁高明,唔知喺邊個度出嚟?總之唔喺妹仔,亦唔喺 CY。 

所以要贏,一定要由最原始嘅規劃入手,當紐約被奠定成為美國嘅金融中心之後,就好難改變,所以妹仔真喺要醒定啲,唔好淨喺掛著點樣俾港人去大灣養老呢啲師奶嘢,因為,國際金融中心呢個地位,亦唔喺冇變數嘅。將來唔知幾多年後,人民幣國際化,到時以港元為基礎嘅資產,包括成個香港股市,都真喺幾尷尬。加上深圳已經建立咗一個以人民幣為基礎嘅 A 股金融市場,玩下手香港做唔成中環,仲反而變咗做深圳嘅新界,到時就真喺大大鑊。 

咁我地應該點做?唔通學過氣沙皇話齋,一味做大,大到一個「不可或缺」嘅規模?總之唔理乜叉,人有我地都要有,就好似「同股不同權」咁?
 
同股不同權

2014 年,阿里巴巴棄港投美,話說理由喺,港交所唔肯特別優待佢同股不同權嘅要求。結果引發多年討論,話香港金融監管太嚴啦、食古不化啦、追唔上創新經濟潮流啦,之類之類,搞到唔見咗舊肥豬肉。最近港交所終於肯開綠燈,林鄭梗喺將呢個好消息,第一時間通知馬雲,仲請佢返嚟上市添。見到堂堂特首,卑躬屈膝,身為香港人,簡直冇眼睇,我話妹仔好易俾人呃,果然喺冇講錯。 

不過又唔怪得哂妹仔嘅,成個金融業界,咪又喺一樣!真喺唔好話我寸,睇死馬雲,就算當年俾佢同股不同權,最後咪一樣走去美國上市,只喺個藉口冇咁靚仔啫!當然,呢下冇人可以證實,我點講都得,咁不如睇下果隻中環摩天輪,話說價低者得喺有公開諮詢喎;講真,你隨便問個路人甲,都話收廿蚊好過一百啦!到真喺收你廿蚊呢?又話想再平啲,再唔喺就轉多幾圈,家陣邊有人話俾唔起?消費者從來都喺咁 CHEAP。中標果件收得你廿蚊,擺明要斬到隻開荒牛一頸血,同呢種人做生意,真喺後患無窮。難怪盛智文話,呢單喺佢經歷中最難嘅談判啦!唔喺呢位大好人最後唔知應承咗啲乜,人地真喺唔玩到你香港俾全世界笑死,都吞唔落呢啖氣。當年招標果陣,唔知邊個「有心、有力、有承擔」嘅發展局長咁鬼冇腦?不如今年財政預算案,先諮詢下公眾派唔派錢:唔派?每人派一萬?定喺十萬? 

所以話,呢個世界,喺充滿假象。好多人將同股不同權,跟創科公司掛勾,講到好似唔搞好呢件嘢,就乜叉創科企都唔可以嚟香港上市咁。咦?當今港股王騰訊,又使唔使同股不同權?人地騰訊,無論响產品同併購方面,都喺以質取量;至於果間網上巨型雜貨攤,棄港投美,根本就同佢棄質取量嘅作風,完全吻合,講乜同股不同權?其實,叫得做創辦人嘅,最初都喺最大股東,賣走九成股份,CAP 足水袋袋平安,但又要話返哂事喎,呢啲公司喺乜料,真喺唔使多講。所以我都喺 BUY DAVID WEBB 同 PAUL SMITH 兩位果套多啲,人地重視嘅,喺上市公司嘅質素,唔喺要一大堆唔知乜水。 

就睇堪稱史上最強嘅 IPO 沙特阿美,唔知最終會响香港,倫敦,定喺紐約上市?你香港又會點 SELL 人地?其實世界上,就只喺得一個國際金融中心,真正可以集合到全球任何一個地方嘅資金,呢處就喺香港。咁其他金融中心呢?都怕得嘅,除咗中國囉!香港响基礎上喺有絕對優勢,李小加亦心知肚明,唔通 SELL 人地同股不同權咩!
 
債市 RULES OF THUMB

近期 USD/HKD 都喺徘徊响 7.8 以上嘅高位,我諗如果沙特阿美真喺嚟香港上市嘅話,分分鐘會跌返去強方兌換價,搞到金管局又要出手啦!所以呢,唔好話我成日寸啲傳統主流經濟學嘅信徒,成日死守著一啲 RULES OF THUMB,懶理果啲 RULES 嘅背後,原來仲有一大堆 ASSUMPTIONS。美國加息,唔一定會令到資金大量流走,因為息差,只喺其中一個因素,真正要睇嘅,喺當地嘅投資環境 

上星期三,有朋友問我點睇美國議息,我嘅反應喺:乜今晚議息咩?一個手持大量美元債嘅專業機構投資者,竟然唔知道美國幾時議息,真喺講都冇人信。記得《真正嘅第十個人》揭盅前一刻,我出咗個回應,話無論最後嘅結果,喺加,定喺唔加,我都已經贏咗,仲話揭盅之後,唔會再提添。不過後嚟,我都忍唔住出多一大篇回應去詳細解釋,諗著點醒啲傳統主流經濟學派嘅信徒,結果,當然喺點極都唔明。 

如我所料,之後幾年,債市無懼加息,仲越加越火,佢地成日掛著果堆黑天鵝,半隻都冇出現過。由金融海嘯,債券人見人怕,到今時今日,連甘比都要大手搶貨,搞到我地呢啲細 PI,想食一張都難。債券需求不斷上升,而債價升過之後,跟著就緩緩向下。咦?乜唔喺需求越大,價越貴咩?點解條 RULE OF THUMB 唔 WORK 嘅?哦!一定喺另一條 RULE OF THUMB 啦:加息,債跌囉!又錯!原來債券,喺有年期嘅,啲高息債升得幾火,到期都一樣要跌返去 100,但因為需求大咗,新債唔憂賣,又使乜發咁高息?所以承接嘅新債,就自然升唔返舊債咁高,令到整體債價向下,至於美國多次加息,响當中扮演嘅角色呢?喺近乎零!
 
環球金融嘅缺口

美國佬响環球金融嘅舞台上,已經喪失咗領導地位」,呢個先至喺《真正嘅第十個人》嘅結論,果次喺我最後一次關心美國議息。我話我贏,喺因為已經確認咗呢個重要訊息,以致往後幾年嘅投資,剔除咗加息呢個考慮,從而作出正確嘅決定,所以點解我話,千祈唔好執著一個答案 

特佬上場之後,美國優先嘅各項政策,正喺加速削弱緊美國,以致美元响國際間嘅影響力。而美元作為國際貨幣呢個地位,亦會開始動搖,令到環球金融及貨幣市場,出現一個缺口。呢個缺口,可以嚟得好快,但人民幣國際化嘅進程,又未必能夠趕得上。响天時地利之下,似乎出現咗一個,彷彿為香港度身訂造嘅機會。我諗,如果香港抓得住呢個機會嘅話,上面提過嘅,關於能否保住國際金融中心呢個變數,將會消失。呢個就喺我《政經》文中自嘲嘅,所謂「痴人說夢」。 

咁具體上應該點做?唔好問我,我唔喺呢方面嘅專家,只能夠從宏觀方面去睇。資金從來都只會流向投資環境最好嘅地方,邊個加息,都唔會擋得住,就算得,都只會喺一時三刻。所以,要提升港元嘅國際地位,就要優化港元資產,以及作多元化發展,除咗吸引國內外優質巨企到香港上市之外,更要提供發行港元債券嘅誘因,並提升至能夠引入到亞投行、一帶一路等國家級嘅融資。話說政府推動港債多年,最近先至有少許成績,港債嘅投資價值,亦開始受到認同。不過,就睇三跑,仲喺以美債為主,只有唔夠一百億喺港元債。 

都喺果句,要做大至「不可或缺」嘅規模,一定要以質取量,而唔喺棄質取量
 
天璣.天機

寫到呢度,好似講咗好多好多嘢咁,開始有啲累,今次唔知會唔會,破哂我寫得最長嘅紀錄?雖然只喺告別篇,但我寫嘢,從來唔會敷衍大家。涵蓋咗一系列議題,彷彿有如蜻蜒點水,其實都喺圍繞著一個主題,就喺「天璣」。呢個世界,喺充滿假象,同無數謬誤。要洞悉天璣,唔喺靠啲乜嘢 RULES OF THUMB,而喺要用心體會,從最基礎方面去了解。點解我可以憑兩段畫面,就睇穿沙皇乜料?皆因我曾經被朋友邀請,出席一個上市公司嘅酒會,經歷過周圍三唔識七,唔知點樣交際嘅處境。 

不如又睇下另一單嘢,大家應該仲記得林子健事件,你估當中最精彩嘅,喺邊一幕?原來就喺何某仁果一段說話,尤其喺呢一節;其實何某呢份人,真喺好聰明,答案簡直呼之欲出,但可惜,佢就喺差果少少。正因為差果少少,就搞到俾人笑做 AV 仁。唔單止喺佢,上次我寸卿姐離哂地,今次再睇埋李大狀推薦乜水,就已經能夠斷定,成個禽流黨,可以收皮。共事多年,都睇唔清對方喺乜嘢本質,如果中共領導層,喺咁樣去搵接班人嘅話,我諗真喺要喳喳林沽哂手頭上啲內企債啦! 

所以話,要洞悉天璣,一啲都唔難。咦?咪住!乜唔喺「天機」咩?如果你以為我寫錯字嘅話,咁你就中伏啦!一個人類,又點能夠洞悉天機?我見到嘅「天璣」,其實只喺一顆星。响適當嘅天時地利之下,即喺春夏之間入夜之後,仰望北方繁星,會見到大熊座著名嘅北斗七星,當中排行第三嘅,就喺天璣。天璣,從來都喺掛响天球上同一位置,冇離開過,任何人都可以搵得到。問題喺,你會唔會好似何某仁咁,就喺差果少少,睇錯隔離?
 
感因.感恩

講到錯字,我又記起上文《結緣》發表當日,有朋友第一時間同我講,話文中「因果錯配」果段裡面,有一隻錯字,應該喺「感恩」而唔喺「感因」。其實我真喺冇寫錯,的確喺「感因」。我話,好多矛盾,都喺源自因果錯配,要化解因果錯配,只有一個辦法,就喺「感因」。 

咁點解唔喺「感恩」呢?我想問大家一個問題,點解我地要愛國?喺因為自由行?因為東江水?因為一國兩制?因為國家對我地有「恩」?非也!好多中港官員,成日話國家對香港點好點好,所以香港人要愛國,但你講果啲「恩」,人地根本唔 BUY,仲反過嚟咬你,話自由行搶哂啲資源,東江水呃錢之類。凡事,都有兩面嘛!呢啲爭拗,只會沒完沒了,何必搞到咁複雜? 

愛國,因為我地喺中國人,就喺咁簡單;國家,喺我地嘅因,就喺咁簡單。 

正如孝順父母一樣,唔好講話父母對我地幾好幾好,冇佢地,我地連存在嘅機會都冇。好多香港年青一代,父母或祖父母都喺嚟自內地,但就以香港人自居,否定自己喺中國人。其實,英國人嘅統治,只喺好似過客咁,香港嘅年青人,今日嘅幸福同自由,都喺由國家嘅苦難換返嚟,你地又回饋返國家啲乜嘢?仲要反過嚟,指令國家 GRANT 你呢樣果樣?如果香港人,懂得感因嘅話,中港矛盾,就唔會存在。
 
一個感動嘅答案

寫到呢度,差唔多要告別啦! 

曾經有幾位朋友、網友,都話過我寫啲嘢好深,或者好玄。雖然唔喺經常出文,但我對每一篇文章,以及當中涉及嘅人同事,都真喺付出咗幾多,所以各位要睇得明嘅話,起碼要付出返少少。每次出文之後,我都覺得幾累,或者真喺太累。我曾經响某群組裡面,透露過或會出告別篇;有朋友希望我繼續寫,我問,你地真喺咁想我寫?其實,如果有人真喺咁渴望我寫嘅話,我又點會忍心唔寫? 

當年為咗三傻回歸,我寫咗一篇《》,結果令地產論壇,轉化成今日嘅資深會員專欄,之後我話寫又話唔寫,都喺為咗佢地。我莫大嘅誠意,都無法令三傻動容,當中亦只有一位肯俾啲反應。講真,如果我喺三傻之一,有人可以為我咁去付出,呢個人以後就算寫乜嘢垃圾,我都會回饋幾句。不過大家唔好誤會,我唔喺要苛求呢種程度嘅誠意,我唔喺啲乜嘢財演、磚演、或者債演之類,唔喺要追求啲乜嘢名、利,亦唔喺要追求啲乜嘢粉絲、讀者。由寫回應,到寫長文,到寫專欄,响呢個網站,經歷咗近四年半;有時我會問,寫咁多嘢,究竟為乜?今日,就連我自己,都答唔出。 

如果有人俾到一個答案,可以令我感動嘅話,或許我會考慮改變今日嘅決定。
 
告別之感因

告別資深會員專欄,當然要感謝一啲人,首先喺網主同湯博士。兩位都喺專欄嘅因,冇佢地,就冇專欄,所以我必須感因。但要強調嘅,喺感因,而唔喺感恩,佢地對我冇恩,但喺有因,兩者之別,早幾段之前已經解釋過。記得我响兩年半前嘅一篇回應裡面話,我唔喺乜嘢粉絲、讀者,我只當博士喺朋友;跟著半年後,我亦响另一篇回應度提到,網主喺我朋友,唔喺乜嘢前輩。朋友之間,要互相尊重,所以有啲嘢,喺唔可以亂咁嚟嘅。 

話說上文《結緣》打咗個一男一女嘅比喻,今次我想改改個故事:如果男方純粹只喺以普通朋友嘅身份,約女方見面,但之後個女仔,竟然開大喇叭公開話人地追佢,咁你估會發生乜事?我諗以後,個男仔老遠見到佢,就算冇鞋都要挽屐走,唔喺容乜易俾佢影埋相,話你跟蹤佢?個女仔咁做,其實同絕交冇分別。所以呢,待人處世,除咗唔可以冇頭冇尾之外,其實仲有好多嘢,都喺唔講得笑。 

繼網主、湯博士之後,我要感謝嘅,仲有三傻。資深會員專欄,喺為咗佢地先至會出現,所以三傻喺好關鍵嘅因。不過,大家朋友一場,如果有嘢要回覆網友嘅話,就請自己動手,唔好再要我代筆啦!其實我對朋友,都算喺咁。大半年前一個聚會裡面,有朋友話我早著先機,皆因債市已經變得好難投資,但佢似乎唔記得咗,早响三年幾前同佢初次見面果陣,我就已經透露過自己果三個十倍,喺點樣操作。 

我呢份人,唔太鍾意晒嘢,亦好介意洩露自己嘅私隱,所以分享還分享,我喺唔會提供任何証明,信不信由你。記得曾經為咗幫一位朋友,令佢唔覺意從銀行收到關於我投資規模嘅一啲傳聞。其實,我有幾多萬、幾多千萬、甚至幾多億,都唔重要,朋友之間,唔喺在乎呢啲,亦唔喺在乎有冇乜嘢金錢、合作關係,或者相關嘅預期,總之,朋友,就喺朋友啦! 

所以最後,我當然要感謝一眾朋友,同一眾網友。同樣地,網上交流,喺雙向;雖然我有時都幾寸,令部份網友或會覺得我寫到好似指導對方咁,但請各位記住,我地之間嘅身份,從來都喺對等。所以,你地喺朋友,喺網友,唔喺粉絲,唔喺讀者。
 
緣結皆因惜緣

已經寫到尾聲啦,真喺有啲唔捨得。記得三年幾前,我寫過一篇題為《惜緣》嘅回應。我想同果位朋友講,其實當時,我唔喺唔明白,只喺仲未肯放低啫。 

緣結,皆因惜緣。 

網主、湯博士、三傻、各位朋友、各位網友,由《》至今,已經有兩年半多,我諗我已經俾咗大家足夠嘅時間。Natalie Cole 嘅 Someone That I Used To Love,我都分享過好幾次,做人真喺唔應該咁拖泥帶水。I wonder if someday I'be good with goodbyes,今日,我要告別資深會員專欄啦! 

2015-06-20 序
2015-08-07 真正嘅第十個人
2015-12-11 十四篇後感
2015-12-31 專業機構投資者(一)所謂專業
2016-01-18 專業機構投資者(二)市場嘅角色
2016-03-07 專業機構投資者(三)致亞視員工的信
2016-06-26 專業機構投資者(四)明燈.答案
2016-11-06 專業機構投資者(五)加辣.磚家
2016-12-05 專業機構投資者(六)歸邊
2016-12-24 專業機構投資者(七)遺憾
2017-01-21 專業機構投資者(八)出陣
2017-02-14 專業機構投資者(九)政經
2017-03-28 專業機構投資者(十)陣痛
2017-06-29 專業機構投資者(完)結緣 

遺憾》之後,我告別咗回應箱,今日又告別埋個專欄,睇嚟真喺要講再見。不過我呢份人,唔鍾意咁絕情,所以我會保留今日呢篇文章嘅回應箱,不時過嚟睇睇。各位想搵我嘅,或者有任何問題,可以响度留個言,我會盡量回覆。將來有任何動態,例如唔知去邊處再寫嘢嘅話,我會預先响呢度通知大家。 

啊!差啲唔記得,上面我好似話,或會改變今日嘅決定。不過要人地俾一個,連我自己都答唔出嘅答案,呢個條件似乎太苛刻。或者咁啦,我講過,自己對每一篇文章,以及當中涉及嘅人同事,都付出咗好多,咁究竟喺付出咗啲乜嘢?我諗,如果有任何一位註冊回應者,答啱嘅話,應該足以令我感動。 

各位再見!

Natalie Cole:Someone That I Used To Love ..... (and more)
 
 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. 長期讀者 2018-02-09 14:14:46
等到頸都長,今天終於看到珍惜香港文章,可惜已是最後一篇。

感恩,祝珍惜香港心想事成,身體健康,有機會再和大家分享。
2. littlemun 2018-02-09 15:07:27
多謝你, 真港兄! 每次看你的交章就如交心一樣...
3. 厲害 2018-02-09 15:08:24
請繼續發表,讓更多人知道真相;

繼續的理由很簡單,不能讓某些磚家繼續誤導他人。
4. 喜歡閲讀 2018-02-09 15:53:37
我冇註冊但係都想試一試回答。

:真誠對待朋友嘅心意

有緣讀得筆者嘅分享,感激。
5. 孟波 2018-02-09 17:40:04
我唔係註冊者不過好認真細讀真港兄文章,內容超有料到和有見地,惟一瑕疵係(坊)間個坊字錯了。
6. MMC 2018-02-09 19:12:30
珍兄,未睇內文但很高興能再欣賞你的大作。
7. 二少 2018-02-09 19:50:03
有緣咪再寫,無話為邊個嘅!唔應該有思想制肘.
8. 引刀一快 2018-02-09 20:32:18
珍港兄

成個灣區咁大,邊處跑出喺冇保證,所以都喺同一個問題,你嘅「」會响邊度?如果你冇諗著搬入去,而只喺純為投資,隔山打牛嘅話,咁最好都喺諗清楚先。

問得好,答答先:

1,大灣區呢個已經唔係概念,甚至唔係規劃,而係政策。所謂“跑出”,絕對唔會係一兩個小地方,只不過係唔同地方有唔同發展而已,要改善生活的話,只要交通方便、不閒雜、發展成熟,都係好地方,要投資的話,當然要留意政府動態,呢點唔使多講。講到“保證”,保證大灣區同香港會越來越近,保證大灣區交通會越來越發達,保證大灣區越來越好住,呢D係對未來生活以及人生嘅投資。不過,如果要“保證賺幾多”,做定期收息就可以了。

2,家喺邊度?點解要拘泥於一個家?點解過咗關之後就唔可以係家?輕輕鬆鬆買一間寬敞舒適嘅屋,無論你當唔當係家,都一定可以彌補香港D細屋所欠缺嘅部分,相比於港樓嘅價格,投資細效果大,早就大把人做緊,我喺呢度呼籲,對象只係未諗通果班啫。

我開始講香港珠三角融合嘅時候,大灣區都未公告。
9. B爸 2018-02-09 20:39:00
《橫觀一眾磚家嘅言論,似乎都喺汪先生最貼地,雖然佢一樣咁重視對樓價預測嘅準確性,但起碼唔會下下為咗捕捉一個轉角而大做文章。》

超同意! 嘩衆取寵, 留言質疑佢預測唔準就刪人留言, 真是暗人說暗話, 樓市論壇之卑!
10. Sugar 2018-02-09 21:09:34
珍兄:

在下絕不贊成你"封筆" 之決定,但拙嘴笨舌不知如何才能說服你回心轉意。剛見到8樓引刀兄的留言,這下可好了:其言溫柔懇切(一改頂心頂肺之風)......見之哪怕你再鐵石心腸也該有些動容了吧?!^^
11. B爸 2018-02-09 21:21:53
繼續追蹤珍港, 珍重
12. MMC 2018-02-09 21:57:01
珍兄,終於看完了,很可惜!我未能給你一個令你感動的理由不封筆,但你每一篇專文也令我很感動!

謝謝!
13. 小明 2018-02-09 23:05:41
長文未細閱,先說聲多謝。珍港兄的大作確令人期待。覺得可惜但尊重你的決定。
14. 可惜 2018-02-09 23:14:38
謝謝!自成文章,就有回響,可否就係原因?
珍重
15. 費青舊友 2018-02-09 23:24:47
感謝,再見。
16. 惜緣 2018-02-09 23:53:48
珍港兄

任何說話亦表達不了我今天感慨萬千的心情,一切盡在不言中……
17. Hk 2018-02-10 03:21:23
看文章快4年了。(只有發言二次!)
或許該更清楚的說,看大家的論壇4 年了。
我長期不在香港,透過各位的討論,給予我更多對「家」的了解。

所以,在這裏要特別對所有留言的朋友說句:謝謝你。(如珍兄說的:對版主,及博士等也是要好好「感因」)

一般主筆或許跟平民百姓太離地了,他們的看法有時候並不合乎小讀者的狀況。對打工的人,把第一桶金拿來買磚頭,實在有很大的壓力。

論壇上能夠看到多元的看法,增加了我「回家」首購的勇氣。(富人資源豐富,大概也不太會浪費很多時間來看文章。有句俗話:錢是膽,有錢就能任意妄為,反正口袋深!)

希望
珍兄  能夠休而不退,給小讀者多些鼓勵!
再一次謝謝你,寫一篇長文實在很辛苦!
18. 樓市初哥 2018-02-10 09:12:00
初次拜讀,給了我很多啟發,令我更清楚路向。
香港是我家?這問題以前很容易答,但發生近年的事和有了小朋友後,心裏沒有肯定的答案。我想你道出問題所在,如果我們真愛這個家,能力又容許,就没有所謂的高追。
你可能不知道,你的文章有機會改變其它人的一生。當然決定和後果自己付責,但你多角度分析能给我們初哥較全面的見解,洞悉"天璣"。萬分感謝
19. 大喊十 2018-02-10 11:46:21
睇珍港兄文章,睇完唔識投资,都應該學識追女仔,珍重。

20. 元朗人 2018-02-10 12:05:35
每人今天仍活著,好應為人類發展貢獻一分力,知識或其他生命體驗與人分享也是貢獻。評論出自真誠,無分對錯。最後想為這論壇鼓掌鼓勵。
21. 習慣 2018-02-10 12:15:58
我將這個地產論壇設在上網的Favorites bar上,每日必睇,沒時間睇也會按日期睇返未睇的文章。

如是者,這個習慣已經幾年,出回應只是一次咁多。

我沒有本錢或本事去仿傚甚麼投資策略,但是眼界擴闊是維持這個習慣的主因。

香港需要高質素多元化多角度,這個論壇也一樣,一言堂的還有甚麼好看?

今次出回應就是不想筆者封筆或退隱,這是理由嗎?
22. 地藏 2018-02-10 14:01:51

究竟為乜?

執為而為,為己也。無為而為,為眾也。

請珍港兄三思!

23. 引刀一快 2018-02-10 15:32:47
Sugar 姐

乜你嫌呢兩段嘢唔夠頂心頂肺咩?哈哈哈

其實我從來冇刻意去主動頂心頂肺架,有果句咪講果句囉。
24. 凝風 2018-02-10 16:01:24
珍港兄~ 謝謝你一直以來分享~

"你千斤撥四兩走去搞創科產業,都唔會贏得到深圳,真喺無謂嘥力。"
話說3年前我在上海看某企業發佈會,到上年我在國內工作留了2個多月,其中一部份就是跟IT團隊工作,成個團隊基層大部份人的工資大約5-6千人民幣(主管當然不是這個數)。我權限睇到,創科成本低得恐怖~
2017年有很深深體會到,成個團隊output既野,咩叫"無中生有"!
中國人太利害,我大膽說一句:"創科!香港在井底!"

我不會像官媒說:別讓XXX跑了~
我反而說:去高飛吧!去找你的一片天~
"心態"每人都不一樣~
留言......是有壓力的~

衷心祝福你,一帆風順~身體健康~

我深信的緣~
相約而不相遇,相遇而不相約,總會再見!
25. 打工仔 Andy 2018-02-10 16:41:07
珍兄

緣, 三年多前在這裡認識了珍兄及一眾網友, 後來更成為好朋友,
小弟由網站讀者變成什麼資深會員, 又由每日必睇變成得閒先睇, 

今天回想的確感慨良多! 有好多事情大家心照, 
長話短說一切隨緣, 新春將至, 
祝大家狗年事事如意, 生財有道 ! 

26. 偉雄 2018-02-10 19:30:45
今時今日論壇氣氛充滿負能量,都走得七七八八啦!唔走都好少留言,珍兄都算係咁喇!對博士同綱主隨咗感因,實在說不出感恩,一個階段的結束,正係另一個階段的開始,祝順順順。
27. 珍惜香港 2018-02-11 05:24:17
珍惜香港2018-02-11 05:24【朋友,還不如陌路人】

錯字已經修正,謝謝 5/F 孟波指正。 

關於 8/F 引刀兄的回答,我是認同的,不過還是那句,不要太 HARD SELL 吧,哈哈! 

至於 16/F 惜緣兄,我之所以在文中提到了你,是因為聯想起你當日的決定,而今次出文之後發生的事情,更令我感慨萬千。 

緣結.天璣》發表後,當晚有一位朋友 WHATSAPP 我,他對文中部份內容感到非常不滿,並希望我修改。但原來,他是收到另一位朋友一張圖片,圖中顯示了文中只有幾十字的部份。我說,大家朋友一場,你不喜歡的話,我是不介意修改的;其實我還未寫完,他就已經回了一句「唔該」。接著我就說,這已經是告別篇了,你對這告別篇,就只有這些?他說,暫時未詳看。於是我話,不介意修改,同會修改是兩回事啊!之後發生什麼事情,我不寫了,總之這個人,已經不再是我的朋友,就算連相識也談不上。 

有一點,我想對我朋友,以及前朋友,鄭重聲明,無論(你認為)你有幾大道理,亦無論(你認為)你有幾對,或者(你認為)我有幾錯,沒有看過我文章的話,是沒有資格對我提出這種要求的。 

不過我相信,就算這位前朋友,之後再回看我的文章,分別亦不會太大。正如一隻井底蛙,認定牠看到的那一小個部份,就是天空的全部,就算牠最終跳出了那口井,亦只會用牠認定的那一小個部份,去演繹整個天空。 

失去了一位(或許是一班)朋友,的確有些可惜,但朋友不是在乎量的。我 PARTNER 話,不要再亂交朋友了!他真是欠打!但有一點是慶幸的,人生之中,好多決定,都不是可以隨便話做就做,就如手機群組的某些掣,亦不是可以隨便按的。勢利的人,有很多種,如果有人,為了些片面的事情,就主觀地認定自己的利益受到損害,亳不猶豫地按下了一個不能隨便按的掣,這種人,是非常危險的。我慶幸的是,沒有和這種人,建立進一步合作或金錢關係。因為人與人之間,意見不合在所難免,今日雖共飲共醉,但他朝面對重大利益的時候,可能真是死了也不知道為了什麼。 

其實不單是這一篇,我以前寫過的文章,都有談及身邊的人,或者朋友。真實的人和事,就算是微不足道,都可以觸發對宏觀世界的了解。我對文章裡面,提及到的所有朋友,不論是讚美、批評、贈言、埋怨、或者是比較之類,都是至真至誠的表達。對方就算不同意,但作為朋友,我會假設他們有足夠量度,理解我的誠意,如此雙方就會有所得著。但若視之為抽水,只代表你自視過高,莫說是做我的朋友,就連相識的資格也沒有。關於提及朋友,《歸邊》一文應該最有代表性,一開始就已經申明是為幾個朋友寫的。當中有一位朋友,是知名的富豪級工業家,以他的級數,我可以對其寫出贈言,這又可說成是抽他水吧?如果有人認為我抽水,最好還是先衡量一下自己是什麼料子;我要抽水,會選擇那位工業家,還是會選你? 

可能會有人以為,寫專欄很了不起。其實在我而言,寫專欄和寫回應,沒有多大分別,反正以前我亦寫過很長的回應,心態和寫專欄一樣。如果要說分別,或許是在於回應是回覆特定的人,專欄是寫給所有人吧。但這個定義在實際運作上是很糢糊的,因為回應不同私信,那是公開發言,全地球都看到。我和其他網友,都有不時借回應表達自己的理念、想法和理論,而這些訊息,會影響到這個世界上,你認識以及不認識的人。這些影響,其實和專欄的都是一樣,觸及到被回應者以外的人,只不過是姿態不同而已。久而久之,我們會和他們建立了一些關係,這是感情關係,並不是普通的關係。我們不能把網友,尤其是那些不認識的,視為一堆文字,呼之則來,揮之則去。因為他們是有血有肉的人,每一個背後,都有著不同的故事,而對我們也是有感情的。 

還有,我要強調,資深會員專欄,不是我的專欄,這並非因為它是一個共用專欄。它的創立,是來自一篇《》,而在《》一文中,我是這樣寫的: 

今日,我以最大嘅誠意,通過昵一篇「序」,邀請三傻回歸地產網,以地產論壇為出文嘅主要平台。而我亦希望網主,釋出誠意,將地產論壇既發文,提升至地產博客專欄顯示模式,為三傻,以及將來提升成為高級會員嘅網友,提供一個與其他專欄作者,對等嘅平台發文。他日,若成功令三傻回歸嘅話,咁我今日嘅文章,就喺呢個新專欄嘅「序」。我要申明,三傻、網主、各位網友及專欄作者,同我冇任何利益關係或衝突,甚至連私人關係都冇,極其量,只能算喺泛泛之交。呢篇「序」,喺我自發寫,唔喺基於任何人嘅要求,亦冇其他目的,純粹喺盡一個朋友嘅責任,希望大家,開開心心。不過,如果三傻,最終都喺拒絕回歸地產網嘅話,咁我呢篇「序」,就會成為我响地產論壇度,發表嘅最後一篇文章。 

於是網主就把論壇,變身做一個專欄,成就了今天的資深會員專欄。所以這個專欄,本來就是屬於三傻的,並不是我的。如果網主沒有刪除或更改過他們的帳號,那麼直到今天,三傻之中任何一位,隨時都可以登入發文。而我自己,根本就沒有想過會在這個專欄出文,把《真正嘅第十個人》定義為一個「召集」,就是不希望再有例外。後來經網主、湯博士及另一班朋友誠意推動,我才改變了主意。第一篇《十四篇後感》的後段,我是這樣寫的: 

當一個人,回望自己嘅過去,再重新一次,面對自己嘅過去,為之作出人生嘅總結,喺至真,亦喺至誠。呢十四篇文章,就喺至真、至誠嘅演譯。自「序」以來,今日,終於功成,所以,我會將「序嘅承諾」解封。 

三傻應該清楚明白,是他們自己選擇不在這裡發文;或許離開的時間太久,他們忘記了,而我就依然存在於這個網站中,大家的感覺就變得不一樣了。但無論如何,「你已經擁有自己的專欄」這句說話,若果出自於三傻任何一位口中,對我來說是有傷害性的,是不可接受的。如果有朋友以為我寫專欄,是為了滿足自己,或者為了什麼優越感之類,他亦不再是我的朋友了。因為,基於這個專欄的歷史,我在這裡寫每一篇文章,都帶著一個感情的負擔,這是很疲累的,而作為我的朋友,若不能體諒的話,又算是什麼朋友? 
   
緣結.天璣》最後那個問題,答案只有兩個字,就是「感情」 

4/F 喜歡閲讀的答案,其實已經很接近了,只是我付出的感情,不單是對朋友的。從對親人、朋友、網站、網友的感情,引申至對香港,對國家,甚至對世人,以及世上所有有形以及無形之物的感情。我寫每一篇文章,都付出了很多感情,所以不能夠單從理性角度去看。也就是說,要明白我寫的文章,總要付出一些感情吧 

網主、湯博士、三傻、各位朋友、各位網友,由《序》至今,已經有兩年半多,我諗我已經俾咗大家足夠嘅時間。 

17/F Hk 話,寫一篇長文實在很辛苦,不過最辛苦的,是帶著感情去寫文章,這個沒有辦法,我就是這樣的一個人。我在專欄出文,並不是如某些勢利的人所認為,會有什麼有形或無形的著數。希望各位理解,我是不可能在這個專欄再寫文章了,雖然我是不介意辛苦的,但我也沒必要去讓自己,再受到傷害吧?不過嚴格來說,我不算是封筆,只不過在這個網站,我可以立足之地,就只剩下這個回應箱了,我會在這裡回應大家的。 

結緣、緣結,彷彿早有定數。《緣結.天璣》彷彿就是一個預言,而這個預言,只消半日就應驗了,可謂準過磚家預測樓市。其實這也不難理解,因果,本身就是一系列錯綜複雜,相互交錯的關係。知道那件事情及發生之後才看到這篇文章的人,可能還以為它是之後才寫,或是修改過吧?我出文之後,除非有重大原因,否則是不會再修改或添加內容的,有的話都只限於錯字、文法,或一些連結、效果之類。 

最後我想說的是,你們這 26 個回應,沒有一個不令我感動的,我衷心多謝各位。 

至於我話,希望註冊回應者回答那個問題,其實,我是最想某幾位朋友會回答,就算不回答,也留幾隻字吧? 

緣結.天璣》是一篇傷感的文章,背後所引發的事情,也是很悲哀的。因為多年以來,我最希望,明白我文章的人,會是我的朋友。 

但原來,朋友,還不如陌路人。

28. Oscar Lam 2018-02-11 11:24:16
珍惜香港兄,

分幾次看终於看完你的長文。我自己有時也會寫一、二篇文章。只要自已喜歡,有題材,想寫便寫,主要想通過一些討論為自己取得一些靈感。當然,通過分享一些自已的投資經验和想法,如果能夠帮到一些人就更加好,但关健是自已不要有压力。
29. Oscar Lam 2018-02-11 11:37:03
8/f 引刀兄,

大湾區确實是未來20年内的重大投資機遇,本人也在積極進行中。各位就算暫時不投資,也應該盡快對大湾区内的各地規划,發展和法律、法規作出了解。
30. Jon 2018-02-11 11:37:20
我係被買了樓的人嚇到唔敢買樓留言又被刪post, 係咪睇好一概不能留言!已經唔係第一次,我又冇人身攻擊!点解票delete ,以前都唔係咁!怪不得有料之人全部走囇⋯⋯
31. Jon 2018-02-11 13:03:48
珍兄對唔住,借咗你地盤發一下牢騷。希望你唔好介意。
32. 蓄芳待來年 2018-02-11 17:26:26

珍港兄:


珍港兄覺得自己嘅感情被糟蹋了,湯博士也覺得自己俾人踢下神壇而委屈了,小弟只想說一句:人不知而不愠,不亦君子乎?


以寫作誠意論,論壇內無人及得上珍港兄,唯有d嘢有時不能寫得太白,中咗冧巴降嘅眾生自然睇唔明同冇耐性。


期待珍港兄下篇大作,亦借此祝願大家 新年快樂!

33. 歷史長河 2018-02-11 21:51:21
珍兄,

翻看一下自己的留言記錄,小弟上一次留言是去年5月份,八、九個月的時間就這樣遛走了!回想過去一年時光,一如打工仔兄所言,由每日睇變成得閒先睇。這期間的轉變,有些和你相似,有些又不盡相同。

珍兄作品向來厚重、嚴謹、用心、真誠。對大勢睇得通透,對變化又觀察入微。小弟一直喜歡閱讀,如又能在其中印證自己的一些想法和觀點,常常會欣然傻樂。畢竟投資是件孤獨的事情,路,有人同行才更開心。

「己所不欲 勿施於人」。雖然覺得非常遺憾,但我又豈敢要你繼續?如果决定不再出文,或許可以可常常到這個回應箱坐一坐吧!

珍惜香港,也要珍惜自己。

無言感激。
34. 三奶奶 2018-02-11 22:38:30
傷感的一天😢😢😢
35. 肥婆四 2018-02-12 00:45:23
珍港兄:我知您負出了感情。可惜最近太忙,分咗兩次先睇完此長文,希望您真誠的心始終不變,時間洗擦,文思泉湧之下再發大文,讀者幸甚,家國幸甚也,珍重。
36. Hk 2018-02-12 02:01:26
我也是由每日睇文,後來得閒睇,到後來只會間中睇回應,論壇的風風雨雨就不必多講了。
正如珍港兄説的,我不在香港已經幾拾年,在地球的另一處,也是靠各位的留言,我才能了解現今香港的狀況。
畢竟,各位沒有寫文背後的利益考量。
休息也好!
借珍兄的版面,我再一次的多謝各位的留言。
(因為我以後也不常看這網站了)
37. 孟波 2018-02-12 09:48:34
幾個網棍長駐找空子對非同道謾罵,譏諷過日晨,得佢講唔畀人講,氣氛惡劣,或者爆屎渠都拉到去賣告白揾老襯陪,有識之士走下一個又一個好正常。
38. 習慣 2018-02-12 13:14:22

每日一看已成習慣,就當我支持珍惜香港,每次多看一篇舊文,以感謝珍惜香港用心發文。

既然珍惜香港只會保留呢篇文章嘅回應箱,故我將看舊文後的回應也就全放在這裡好了。

是珍惜香港給論壇作提議,我也順便建議網主在文章完結下藍色框框及我要回應欄附近都加上[論壇首頁]的連結,相信會更方便的。

39. 二少 2018-02-12 17:28:36
珍兄,三儍受咗樓臣咁厚禮待,又點會再在此留言呢?希望珍兄諒解,相信曾幾何時,他們都當佢係朋友,可惜某人的器量,大家有目共睹.連懶人兄都容不下,難為珍惜仲記掛住感“因”
40. AH-HO 2018-02-12 17:48:57
謝謝珍兄過去的文章及用心的分享,有緣一定再見的。
41. 喜歡閲讀 2018-02-13 00:59:16

用心寫嘅文章,一字一句間必會流露出情感。


緣來、緣去,控制不了,唯有學習面對、放下。


緣可能再來,或一去不返,將來回望今天,自有一番滋味,或者⋯⋯得啖笑。


「旁觀者」通常都係陌路人,自然「清」啦!


我都係唔好冇料扮四條喇,做番自己個角色,只讀不回⋯⋯好聽D叫“喜歡閲讀”。

42. 珍惜香港 2018-02-14 21:12:49
珍惜香港2018-02-14 21:12《海航嘅啟示》 

TO:39/F 二少

多謝閣下關心;三傻作為專欄之因,告別篇內提到他們,其實是很自然的事。至於他們留言與否,並不是最重要的,而我亦不是介意這些。但若果是什麼「你已經擁有自己的專欄」等風涼說話,又或者是什麼「抽水」之類的,那就可以免了。 

TO:41/F 喜歡閲讀

謝謝關心,當晚我已經放下了。但基於某些原因,我不能向相關的朋友或前朋友,直接作出交代,這是不幸的。我話過,待人處世,一定要有頭有尾,這是我堅持的原則。所以我惟有通過 27/F 的回應,對他們作最後交代,至於他們能否看到,就只有隨緣了。 

海航嘅啟示

其實我今日走入嚟,只喺想寫幾隻字,喺關於海航賣走兩幅啟德地呢單嘢。 

記得我曾經話過,唔好笑人地接火棒,更加唔好「預期」人地會蝕錢沽番出嚟俾你,佢地喺睇得到連香港人自己都睇唔到嘅值。坊間好多人,都恥笑緊海航,話佢冇咁大個頭,就戴咁大頂帽,但我就反而好欣賞呢間內企。近年內地嚴控走資,就算喺好大嘅內企,要走出去買嘢,都已經唔喺咁容易。由四出融資,跟著洽談合作發展,到最後無奈平手沽走兩幅,當中我見到嘅,喺人地為咗增持寶貴資源,付出咗幾多努力。 

唔通好似果啲,一見勢色唔對,就喳喳林劈價離場,不惜對冧個市嘅,先至叫做醒目? 

有啲人,買樓落咗訂之後,見樓價好似有啲風吹草動咁,就走去撻訂,結果個賣家袋袋平安之後,當然就喺加價。又有啲人,住得好地地,見個樓價開始跌,就手痕痕沽咗個自住,租住樓先,諗住等個樓價跌多三五七成之後,先至再入返,結果搞到上唔返車。 

好多香港人,對自己本土資源嘅珍惜,對自己個「」嘅信心,反而不及內地人,真喺幾可悲。 

身為香港人,如果你認為,呢間喺垃圾公司,咁你自己,又喺乜嘢? 

啊!今日喺情人節 .....

祝各位,情人節快樂!

43. 海航 2018-02-14 22:58:59

   海航集團稱財務狀況非常健康 總資產為1.5萬億元

  據報道,根據電子郵件聲明,海航稱部分董事和高管已購買了海航集團擔保的離岸美元債券;聲明未披露金額。

  聲明同時表示,海航財務狀況目前「非常健康」,截至2017年底,海航總資產為1.5萬億元人民幣。



1.5 萬億人民幣可以買下18萬間價值一千萬港幣的房子,真是多得一班無殼港燦擔心!

44. 引刀一快 2018-02-15 02:14:28
海航可以平手走,必然係背後有政治因素,萬達賣嘢俾人劈到豬頭咁。
45. 孟波 2018-02-15 08:36:46
我諗起周星早【功夫】一片對白……

沙煲咁大個拳頭,我自己見到都驚呀!潛台詞係我非常打得,但事實?
46. 十郎 2018-02-15 13:33:15


      都係果句 : 人講你就信 , 輸銀X你 !

      有1.5萬億人民幣 ? 好明顯現在200億都擺唔到上檯 , 借都冇得借。佢可以話明益4叔添。

      我都係聽番來 , 習大大十九後 , 眼光望向海外 , 大刀砍向商人 , 要流出去的錢通通都挖回來。包括慢達 ; 覆升 ; 凱航 , 呢d突然間壯大的公司 , 神秘金錢何來 ? 鄧笑平女婿即抓。真假就唔知啦 , 有興趣去youtube "習近平追江派海外資產 , 不讓貪官掏空中國。

47. 十郎 2018-02-15 14:18:56
兩岸國際
大減稅債台高築 拚基建說易行難
 
千呼萬喚始出來。美國總統特朗普終於公布他的基建計劃大綱,估計未來十年至少批准一萬五千億美元的基建投資計劃,並將審批時間縮短至兩年甚至更短。
「拚基建」可說是美國政壇的共識。萬億美元基建大計固然是特朗普競選的其中一個主軸,其對手希拉妮亦有類似政綱。特朗普曾形容,美國的交通就像第三世界一樣,並點名批評洛杉磯國際機場和紐約三個機場。美國基建之落後,用他的話形容,就是「建一座橋就覺得是這個國家的奇迹了」。
正所謂三軍未動,糧草先行,一萬五千億美元並非小數目,錢從何來?尤其是國會最近才通過大規模減稅法案,進一步增加國家長期債務負擔,在此情況下,依靠「中央」撥款肯定窒礙難行。特朗普的如意算盤是,聯邦政府撥出二千億美元,其餘一萬三千億美元由各州政府和私營部門籌措。
資金緊絀 審批漫長
要求地方為大型基建設施買單,當然是一個方向,但從現實角度出發,既然總統將拚基建定調為國家復興的戰略高度,當然應該「中央出雞地方出豉油」。事實上,現時一般主要交通項目的工程款一半資金來自聯邦政府,部分高速公路等項目,聯邦撥款更高達八成。此前有人提出引進中國的技術和資金,而從中國的角度出發,將手上的美債轉化為「硬資產」,本來不失為一個方法。問題是,特朗普一直高呼僱美國人、用美國貨,大型基建項目性質敏感,而中國又是美國最大競爭對手,令引用中資變得更加「政治不正確」。二○一六年美國西部快線公司叫停與中國鐵路公司合作的拉斯維加斯─洛杉磯高鐵項目,原因恰恰是「美國政府規定高速列車必須在美國生產製造」。
美國基建大落後,資金短缺只是其中一個原因,審批程序曠日持久是另一「死穴」,特朗普今次可謂把對了脈。早在上世紀八十年代,加州便計劃興建高鐵,惟其後在徵地、環境評估等問題纏擾不休,最終正式立案已是二○○五年的事。類似的「議而不決,決而不行」,香港人最是熟悉不過。
      抄自15/2/2018 的東方日報。

      身在香港的我 , 好難想像美國這個科技發達國家 , 基建破爛到的程度 , 還差過第三世界 , 無論公路 ; 橋樑 ; 鐵路都嚇得X人。

48. 儍牛 2018-02-16 19:39:50
幾隻訓馬路人走出來抽下水,初二煙花就要取消,煙花唔擺得,過幾日仲要消毀,妹仔真係順應民意。

成千萬嘅煙花🤦‍♂️
維港海景套房🤦‍♀️
煙花海景晚餐🤦‍♂️
維港煙花船河🤦‍♀️
一眾來港遊客🤦‍♂️
有D遊客更加係一世人只來一次香港🤦‍♀️

唔使林奮強出馬計數,就連儍牛都計到香港捐失係億億聲!珍兄有遠見,妹仔易呃,冇宏觀視野,佢揸旗,大家自己食自己。

各位新年快樂🎊

49. 引刀一快 2018-02-17 03:02:36
原來傻牛嘅嗅覺都未報廢喎。


50. 傻牛 2018-02-17 09:46:13
特別同引刀兄拜個年,祝新年進步,大灣區賣多幾過單位,賺多D。然後可以返香港,買返間屋仔,唔使周圍頻撲。
52. 惜緣 2018-03-12 22:49:01

汪敦敬先生好文分享

每週樓市評論
美國泡沫若爆破 港樓面臨「升災」2018-03-08

很多朋友對明年樓價的升幅都有所保留,但我仍認為明年、甚至未來幾年香港的樓價,我們也應預算會繼續大步前進!

09年之後的環球量化貨幣令資產價格上升,但是香港人仍然對樓價上升以情緒化的態度及邏輯去面對,花了好幾年時間去埋怨炒家,直至到了近年,大部份人才知道市場上已經沒有短炒炒家了,但人們仍然是花時間去唏噓樓價升得太快的情意結上!我認為,因量化貨幣而令資產價格上升實際是有三個階段,(1)資產價格上升!(2)財富效應!(3)國際財富轉移!。

2018年我認為正是資產價格上升進入第二個階段「財富效應」了,有資產者的購買力雖然要面對「樓市辣招」等宏調抑壓,但這只能起短期作用,當一段時間後,原本手上的資產因繼續水漲船高自然得到可觀的回報,於是第二個循環的購買力衍生,新一輪循環購買力的衍生不是因為按揭泡沫而來,反而是源於沒有按揭而累積及衍生的硬實力,我們看到迎年樓市本來只聚焦成交在上車細單位,現在不同板塊都在移動了,連車位價格也屢創新高,而且投資氣氛亦熾熱,原因很簡單,就是大家得到新衍生的財富後,只會追求更多的資產,當然息口持續低迷繼續是一個相當大的誘因啊!但最令人擔心就是第三個階段即國際的財富正開始由資金流動去轉移!

甚麼是「國際的財富由資金流動去轉移」?
普遍香港人也忽略一個重要的問題,就是環球量化貨幣最後的結果是甚麼?其實是貨幣的貶值,為何我們過去幾年量化了很多資金,但卻看不到太多貨幣的貶值?因為各國其實是一起量化,但是這種一起量化其實只是初期的平衡,去到一個階段這種平衡總會結束,一些大而弱的國家很大機會突然出現貶值,跟著貶值的主流貨幣便引起了資金由一處流去另一處,而香港正正是要面對這場資金泛濫的頭號城市,變化其實已經開始了,當人們高唱美股牛市即將結束的時候,其實可能才是這個海量資金湧入亞洲市場的開始,回看2017年,全港樓價號稱上升了14.8%,可是美元其實已經貶值了13.7%(截至2018年2月5日),大家想一想,其實我們樓價實質沒有上升太多。

很多人仍用錯了態度去面對美國的衰落!甚至乎會覺得美國泡沫爆破,香港都沒有好日子過!我們一樣會損失慘重,但實際上我們面對的不是跌災,美國泡沫爆破,試問錢會去那裡?為何我近年認為美國經濟爆破風險較大?因為那處的泡沫最大,美匯、美股、美債也已經結構性極不穩定,現在支持著美國的不是經濟結構,是群眾的迷信!

當美國泡沫爆破的時候,只會帶來香港「龍市二期」(低泡沫下的鞏固調整期),香港只會調兩星期至兩個月然後繼續上升,很短時期就分野了。

09年後,樓市投資者的勝敗其實是在乎你是「沽美元還是買中國」,迷信美國的人不單只會相信加息、縮表、信稅務改革會扭轉局面!那怎會落注買香港地產呢?怎樣會不落注買極可能會爆的資產呢?

當「國際的財富由資金流動去轉移」全面開始後,市場最後是需要一些泡沫低,以實業為主的市場投資產品,我認為一帶一路的基建股份將會成為未來投資者熱烈追棒的對象,香港雖然已經有很多優勢被其他城市所取代,卻仍是開放式的金融中心,我認為香港將成為歷史上凝聚資金最多的城市,我認為香港人應該忘記美國過去的主宰性,認真掌握中國領導世界的機遇,以上我的評估,無論最後能實現的是香港的股票市場被中資所接收也好!或者美國的財富真的轉移到中國香港也好,最後也一定會衍生大量的資金流動到港,令香港承受資產大幅而且長期的上升。

在面對大局上,顯示中央政府已經做好了準備,內地的南沙一早已經安排好可以為香港人服務及居住了,而另外一方面,廣東省商務廳宣布今年將繼續提升大灣區市場一體化水平,研究推動自貿區內對港澳在金融、教育、文化和醫療等服務領域,進一步開放,構建「投資大灣區」粵港澳聯合招商機制等,趨勢已經是清楚不過了!我們必須要面對事實啊!

香港是一個甚麼性質的地方?香港,從來都是「來自內地的新香港人主宰的地方」,由我們上一代已經如是,香港人從來包含過客的本質,這個不是負評,香港人是長期往全世界各地流動的一個族群,我們應該發揮這流動性,在未來中國的粵港澳大灣區盡情流通,而香港最強項本來就是市民的意識形態,香港人的醒目、轉數快、效率高、專業、重視法治,是代表了中國卓越一群,在政治上就會最得到最重視及保護,可是近年香港人似乎不重視實際的意識形態,而重視與政府鬥爭的姿態!令真正的軟實力也失去。
基於「最具競爭力的市民住在大都會」,香港人的競爭力下降注定了未來香港會持續被「來自內地來的新香港人」主宰,更多的舊香港人會搬遷到內地居住。

而香港在面對大局上幾乎完全未準備好,香港人普遍是反對增加供應的,市民很容易就會被人挑撥去反對政府製造土地供應,這樣對既得利益者是最有利!而香港的地產有三個死結是香港政府及政客完全沒有去處理的,第一就是租金亦步亦趨於買賣樓價的上升,第二是樓市辣招鎖死了二手供應,令到市場上最大的供應渠道萎縮!第三就是公屋低轉流率竟然跌到去1%左右,1%的轉流率要100年先做到一個轉流循環,試問我們的房屋系統又怎會做得好?公屋低轉流長期麻醉了市場需要,當公屋不夠住的時候亦會排擠富戶,於是儲了多年的市場剛需亦會大量湧出。

市民不支持做正確的事,高官也沒有足夠的決心支持特首的政策下,香港的樓市要得到平衡已經無藥可救,我們香港人要面對的就是盡早融合中國,更要面對樓價是有持續上升的機會!做好升災的準備!香港人的思想太迷信美國,如果要在未來的世界新節奏生存,忘記美國吧!

53. 請教珍哥 2018-04-24 23:16:42
珍哥,最近MA狂沽美金,資金大量流走,隔離磚家話十日沽清銀行結餘,你真係禁腦定?加息無問題?你又話老美保吾住領導地位,宜家人地發難渣,中興㸃收科?弼哥叫人綁好安全帶,貿易戰會吾會係黑天鵝?我想知道你點睇,宜家買樓會吾會連個「家」都保吾住?洗吾洗沽樓?應該怎樣投資?怎樣避險?
54. 珍惜香港 2019-01-01 00:06:37
珍惜香港2019-01-01 00:06《掛念》TO:All who visited here in 2018 ...

*** HAPPY NEW YEAR 2019!!***

... AND ...

◎◎◎ MISS YOU ALL!!◎◎◎

我想不到任何一句祝願
可比一個「掛念」來得真切

55. 小明 2019-01-01 00:25:08
Happy new year!!!
Long time no see. Glad to see u again.
56. 大喊十 2019-01-01 00:27:07
珍兄

新年快樂

等你鴻文

😄😄😄
57. 大喊十 2019-01-01 00:28:59
珍兄

新年快樂

等你鸿文

😄😄😄
58. 惜緣 2019-01-01 15:13:35
珍港兄

祝2019新年快樂,珍重!

願全世界和平,人民平安!
59. MMC 2019-01-01 18:18:18
珍兄,新年快樂!記得出文分享 :)
60. 恩福 2019-01-01 22:34:31
 珍港兄

 Happy New Year !

 Miss you much and awaiting your very good sharing !

 

  
 

61. 八十後 2019-01-01 22:51:12
祝珍兄新年快樂,身體健康!心想事成!
62. 費青舊友 2019-01-02 20:37:05
費盡心力賜鴻文
青山不改綠水流
舊日情誼藏片語
友朋何日再聚頭
63. 家肥屋潤 2019-02-05 16:06:52
圖像中可能有1 人、微笑中、站立和文字
64. 珍惜香港 2019-02-05 16:08:14
珍惜香港2019-02-05 16:08《家,才是最重要》

踏入豬年了,而告別專欄,亦差不多有一周年。

祝各位:

身體健康,心想事成!

切記:

錢,總是賺不完;
,才是最重要!

65. 珍惜香港 2019-03-19 22:53:47
珍惜香港2019-03-19 22:53【約定】

已經一星期了,很想寫下當天發生的事,但無奈我需要一些時間,從身心疲累中回復過來。於是我捉住了當時的感覺,直到今天,才有機會來個憶述 ..... 

約定
 
珍惜香港
法團專業投資者
SMIEEE.MSc(ICDE)
http://facebook.com/hongkongtruevalue/
2019年3月11日



終於可以出院了! 

事緣昨天出席「單車百萬行」,這已經是我第三年參與這項活動了。開跑之前,大會一再通過廣播提醒參加者,一定要先轉低波,因為首段開始,就是一條長命斜。不過既然已經跑過了兩次,而每次的路線,又是完全一樣,我當然不認為自己會有什麼問題的。 

為了待一位遲到的朋友追上來,這次我分了兩段完成了那條長命斜。我們在高處拍了些照,準備進入第二階段,就是向下滑進南灣隧道。就在我們再次出發之前,我忽然感到一陣不適,這不適的感覺,揮之不去,且越發強烈。我已經不能站立,繼而坐了在地上,之後更連坐也不成,躺了下來。在旁的急救人員給了我氧氣,又為我量血壓,他們說我血壓急降,必須送院。 

我被抬上了救護車,送進了仁濟醫院。其實我在抵達醫院之前,已經漸覺回復,我聽到了急症室的工作人員,紛紛談論著我的個案,說什麼「單車友」比賽其間不支倒下送了進來。看來此消息已經傳遍了整個急症室。這也難怪,始終是公開活動,若稍有差池,是會上新聞的。但我真的想向他們澄清一下,這不是什麼比賽,而是慈善活動,為博愛醫院籌款的,不是鬥快,只為跑畢全程。不過一想起自己這次連十份之一路程也跑不過,已經那麼丟人了,我還是保持沉默好些。 

抽過了血,做過了心電圖之後,一位醫生來到我面前,說為防我有潛在心臟問題,要留院觀察及再作檢查。坦白說,這可是我有認知以來,第一次住院,而我又是一個在生活細節上,頗為麻煩的人,心想這回要教我好受了!留院這一晚,自然發生了一些趣事,不過那些都是更丟人的事情,我當然不會寫出來。 

我被送進了一間很大的病房,這裡有好幾個區,而我所在的區就有九張床位。我見同區的病人,都是八十高齡以上,有做過大手術的,有吊著鹽水的,也有被插著大喉,奄奄一息的。護士把一張寫著「牀上休息」的紙牌,掛在我牀後上方,我不禁苦笑,這算是什麼?我入院,是為要睡到出院嗎?看來,我所謂的不好受,對比這裡其他病人而言,已經是帝王式享受了!留院一晚,除了做心電圖、抽血、量血壓之外,就是吃跟睡;心想,待檢驗報告出來,第二天見過主診醫生,沒什麼問題,就應該可以出院了吧? 

大叫大嚷的男病人

這裡的醫護人員,對每位病人都很友善。我實在佩服他們的專業,在這樣的工作壓力下,還能夠保持著那份幽默感。我入院不久,就聽見鄰區遠處,傳來了一位男病人的喊叫聲。他應該是精神或情緒有問題的,不斷地大叫大嚷,一時苦訴自己的姊姊絕不會如此對他,一時怒斥附近的醫護人員,叫他們不要靠近,一時,又發出沒什麼意義的慘叫聲,長達數小時,一陣又一陣,句句不同,陣陣新鮮。一個病人,何來如此中氣,真是殊不簡單。而周圍的工作人員,卻若無其事,是已經見怪不怪了吧?不過相信他應該是被绑住雙手的,因為我聽到有醫護人員對他說:你踢到我的話,就連你雙腳也绑起來! 

到了第二天清早,他又開始大叫大嚷了,過一陣子後,竟然還唱起歌來呢!我聽得出,是王菲的《約定》。唉!留院這段期間,這應該算是我惟一的娛樂了。我隱約聽到有人說,好像是醫生叫那病人唱歌減壓的,如果屬實,那麼他的精神或情緒問題,應該不算太嚴重,至少他還會服從醫生的說話。接著,他的歌聲,又持續了數個小時。 

很難想像,王菲的《約定》,在一位老粗男口中大聲喊出,是何等滑稽。不過我亦很佩服他,一個字也沒有唱錯,又沒有走音。他的音準及對歌詞的記性,使我有點懷疑他是否真的精神有問題。而正當附近的醫護人員,都在談笑著這位病人的時候,一陣莫名的感動,忽然間湧了出來,這種感動,難以用筆墨形容。我想起了很多往事;我想,如果這次不幸過不了,我身邊的人會怎麼樣?我想,如果有一天,我像那位男病人一樣的崩潰了,我眼中的世界,又會變成怎樣?我會否如他一樣,大聲唱歌? 

王菲的《約定》,我聽過了很多次,卻只有這遍,才令我湧出了那份感動。有時候,我們或會俯瞰世界,批判腳下的世人,但我們有否想過,在人群眼中看到的我們,卻是同等渺小?正如我們取笑一些自己不了解的人,縱使在我們眼中,他們行為怪異,但我們知道他們的背景嗎?體會他們的苦衷嗎?我們什麼都不知道,取笑什麼! 

對方眼中的世界

沒有體諒別人的心,就沒有評論他人的資格,而真正的體諒,並不是以自己的眼光去看對方,而是要從對方的眼中看出來。有些人,喜歡藉冷酷的比喻,批判羊群,嘲笑羊群,以此博取了掌聲,就自以為天下無敵。他們不知道,自己是何等膚淺、何等無知,看見了人家眼中的木屑,卻忽略了自己眼中的大樑。 

正如我在告別篇內提到,要看得穿沙皇,就先要設身處地,由他眼中看出來,再從心去了解他的處境。同樣地,要知道拋出「終極辣招」的「某人」是誰,亦要從「某人」的眼中看出來。話說當時「某人」問湯生「樓市會唔會冧」,這正正表示了出招的目的,並不是要樓價下跌。如果你只懂取笑「終極辣招」,是向屍體開槍,卻看不出人家的目的,原來就是要向屍體開槍的話,那麼你就如何某仁一樣,差了一點點。但不要看輕那一點點,這其實是天地之別! 

記得河兄曾經把我一篇名為《成魔之路》的回應,放了上專欄。當時我寫那篇回應,是要借淡友為例,告誡一些好友,但河兄只放上了回應的前部份,而剔除了後面最重要的一點點結語,整篇文章,就失去了原來的意義,這就是所謂,天地之別了。其實,好友也好,淡友也好,如果不能從對方眼中看出來的話,兩者之間,又有何分別呢?在亳無體諒的基礎之上,所謂是、非、黑、白,又有何意義呢? 

早前,湯生寫了一篇《救得一個得一個》,這標題使我聯想起一些人,常把自己立於高地,說什麼救得一個得一個。這個世界,總有人買樓,亦總有人租樓,不是每一個人,都適合做你自己認為是最適合做的事情。我們極其量分享自己的經驗及看法,是成功之道也好,失敗體驗也好,亦只能給予別人作為參考,談不上什麼救得一個得一個。買樓置業,不是每一個人都適合,如果你不能從對方眼中看出來,從心去了解他的本質及處境,就強行要他買樓,你或許不是救他,而是害了他呢! 

愛的底線

人生最痛苦的,莫過於救不了自己最愛的人,親眼目睹預見但不願見的事情發生,卻什麼也做不了。試問連最愛的人也救不了,還談什麼救得一個得一個? 

然而,真正的愛,是以體諒為基礎的。倘若你愛一個人,卻不懂從對方眼中看出來,愛,可以變成害。反之,如果你不去體諒愛你的人,那麼,你今天為對方帶來的痛苦,勢將以幾何級擴大,再轉化成你將來的痛苦。 

2015 年 12 月 4 日,我寫了一篇回應。雖然我曾經說過,告別專欄這個決定,可以追溯至那天,但其實觸發我那篇回應的,卻是跟這個網站,完全沒有關係的一個人。當時的一部份內容,轉回書寫後是這樣的: 

愛,是一種感覺,但其實,也是一個過程。

與其去考慮,你可以得到幾多、擁有幾多,
不如想清楚,你願意付出幾多、承受幾多。

人,就是那麼該死。原來,所謂底線,恍惚,沒有最低,只有更低。

絕對不能觸及的,才可算是,真正的底線,一旦觸及,就不能回頭。

或許要得到解脫,就惟有讓人家,去觸及自己,真正的底線。
 

如今,又過了三年。如果被愛者,不能從付愛者的眼中看出來,從心去了解付愛者的痛苦,縱使後者為了前者,最終付出了生命,對前者而言,也只不過是後者咎由自取,是活該的。倘若你是付愛者,到了如此地步,你還會繼續愛對方嗎?還是會再等,等到對方終於恍然大悟那天的來臨呢?可是,沒有保證,那一天,一定會在你生命完結之前來臨啊! 

面對現實吧!解脫,對付愛者而言,是太奢侈了! 

因為愛,是沒有底線的! 
66. 引刀一快 2019-03-20 00:59:46
請珍港兄保重身體,量力而為,或量力而不為。珍惜香港更應珍惜身體。香港誠可貴,身體價更高。
67. yyfan 2019-03-20 18:51:06
珍兄保重身體
68. CD ROM 2019-03-20 19:47:02
珍兄要保重身體!

約定,呢隻係我買既第一隻王菲CD, 我仲
記得係 EP. 
69. 打工仔 Andy 2019-03-20 22:04:43
珍兄
保重保重, 參與下就算唔好咁認真,哈哈
70. AH-HO 2019-03-21 10:31:20
珍惜自己,珍惜自己愛的人。保重啊。
71. 打工仔 Andy 2019-03-22 12:58:59
今天林奮強已受委任加入醫管局董事局,睇得文件多,對醫療問題看得更深,所以愈係對住老友記嘆息。樓市又點睇?林奮強話:「我再唔睇樓市分析咯,唔再講,淨係睇經濟數據,香港土地供應,樓價係好難跌嘅,我最痛心者,就係金管局死要嚴限樓市按揭上限,令中產及四十歲以下專業人士難以換樓,上車,金管局有負香港人,抵鬧。」
72. 請教珍哥 2019-04-11 20:36:10
珍哥保重!

問左你成年,都未回覆,連貿易戰都差吾多打完,個市升返晒,老美又停加息。

珍哥,我想睇你鸿文,吾係散文呀!
73. 珍惜香港 2019-04-15 23:12:26
珍惜香港2019-04-15 23:12【

十條命都唔夠死(股樓篇)
 
珍惜香港
法團專業投資者
SMIEEE.MSc(ICDE)
http://facebook.com/hongkongtruevalue/
2019年4月15日
所謂,光陰似箭,唔經唔覺,告別資深會員專欄,都已經有一年零兩個多月,其實呢段期間,我又唔喺完全冇寫嘢嘅。我出過兩篇文章,第一篇,喺半年前嘅《致香港工程師學會的信》,由於喺一封公開信,所以破例放咗上專欄。而第二篇呢,就喺俾 72/F 形容為「散文」嘅《約定》。 

再談買樓嘅對錯

近呢一年,我除咗間中返嚟回應箱,睇下有冇人揾我麻煩之外,都已經好少上呢個地產網。既然今日有 MOOD 寫少少嘢,梗喺先 SCAN 下呢度,有乜嘢題材,點知,原來又喺啲樓價升升跌跌、好淡互片之類嘅悶蛋嘢。不過我覺得「悶蛋」果啲,唔知點解,從來都喺大眾嘅焦點,恆久不變。話說,最近汪生出咗個題為《未來 18 個月樓市升 30%》嘅訪問,即時惹起全城熱話,湯生第日就跟手寫咗篇《樓市可以立刻上升 30%》,仲寸爆業界所謂評論員,贏果陣大吹大擂,輸就話乜嘢「假跌」喎!幾日後,汪生可能想為自己嘅言論降下温,於是就出咗篇《樓市升完一樣會跌》,叫人唔好因佢過往嘅準確而盲目追隨啦,但文中亦有強調「真升」呢個詞。之後我又見湯生响《真相是最重要》一文中,重提 18 個月內上升 30% 嘅言論,仲話有人同佢講,樓市喺「真升」唔喺假升,叫佢唔好唱淡樓市添。 

有時睇下啲磚家博弈,你一言,我一語,都真喺幾富娛樂性。不過希望大家明白,我唔想收律師信,所以一定要鄭重聲明,上一段提及果兩位磚家嘅言論,好大可能只喺各自表述,互相之間喺冇任何關係嘅。所謂博弈,都只喺我自己假想出嚟啫!其實,升升跌跌,真真假假,真喺咁重要咩?如果有磚家睇錯市,有讀者做錯決定,咁錯嘅,就一定喺讀者自己,而唔喺磚家。你買樓唔買樓,睇嘅,喺你自己嘅需要同能力,唔喺睇啲磚家點估個市。如果有任何人問我點睇,我都只會拋返我告別篇呢一句出嚟: 

後市樓價究竟喺升定喺跌,從來都唔應該作為用以衡量今日買樓決定是否對錯嘅標準 

以上呢一句,比任何樓市評論更重要。記得我以前曾經話過,過份聚焦樓價,只會令市場原來嘅走勢,去得更急,真心想樓市降温嘅話,唔喺去唱好,亦唔喺去唱淡,而喺乜都唔好唱,當佢透明。如果啲市民大眾,對樓價嘅升升跌跌、好淡嘅互片,都喺同我一樣咁,覺得「悶蛋」嘅話,個樓市就唔會咁波動。不過現實歸現實,要大家當個市透明,當然喺冇可能。就睇最近有報導話,依家嘅港樓,貴絕全球,平均都要近 K 萬。呢份報導出咗之後,我彷彿幻聽到,全港各區,都充滿著慘叫聲。我冇誇張,真喺慘叫聲,唔信?你可以 GOOGLE 一下,睇睇啲報導同一眾嘅回應點寫。 

磚頭嘅緣份、租樓嘅命格

其實我有啲唔明,港樓貴絕全球,算乜嘢新聞?好似唔飲唔食幾多年啲咁嘅廢話,都唔知聽咗幾多年,有乜咁新鮮?你有你個市升升跌跌,我有我嘅生活同忙碌,如果你唔喺短期內要買樓,咁呢啲噪音,又關你乜事?但如果你真喺想買樓嘅話,咁就唔該你親身落區巡視一下啲放盤,唔好懶到淨喺識得睇埋啲乜叉報導同聽埋啲乜叉磚家亂吹。全港十八區,住宅物業,有新有舊,有大有細,高層低層,有海景、山景、路景、樓景,唔同間隔、用料嘅質素等等。消費者有權選擇,唔好俾啲 AA 誤導,思考清楚,自己實際上需要啲乜嘢,能力方面,首期上、供樓負擔上,得唔得。睇唔啱嘅,又或者能力上唔適合嘅,就下回請早。買樓唔喺買菜,切忌心急,個盤走咗,即喺同你無緣,今次攞足經驗,下次就更加識得揀,個轉數仲會快啲。能力範圍內嘅,買貴咗,唔算笨,買錯咗先至喺笨。 

有人話,買樓,就算為自住,都喺一項重大嘅「投資」,一定要做足功課喎!但如果你嘅所謂「功課」,唔喺我上一段講果啲,而喺好似買股票咁,走去搜集埋啲經濟、市場數據,評「估」一下個後市,「估」計一下個 TIMING 啱唔啱,喺唔喺入市嘅最佳時機,咁我諗我唔使睇你個相,都知道你喺乜嘢命格。我可以好肯定咁同你講,你同磚頭無緣,所以你未買樓果陣,啲樓價會喺咁升,到你呢頭出手買咗呢,果頭個市就會跌,到時候你梗喺會自作聰明,諗住「止蝕」沽咗佢啦!但你唔沽由自可,呢頭沽,果頭個市就升返。 

哈哈哈!喺咪俾我批中哂呢!不過唔緊要,呢個世界,總有人買樓,亦總有人租樓。既然你同磚頭無緣,夾硬要你買,都只喺會害咗你,倒不如一世租樓住就算。做人,最緊要開開心心,所謂,天下之大何愁無處容身,何必咁執著呢? 

不忘初心

本來今次返嚟,冇諗過寫磚頭嘅,但結果都喺忍唔住寫咗一大堆。我話覺得「悶蛋」啫,轉個頭,又話幾富娛樂性,做人,有時都幾矛盾。72/F 話,想睇鴻文,唔喺散文,其實我真喺唔知道,點先至算鴻文。我寫嘢,從來都喺諗到乜就寫乜,大眾嘅口味,我唔太關心,THAT'S WHY 我唔會喺一個成功嘅專欄作家,告別專欄,果然喺一個正確嘅決定。 

講到成功嘅專欄作家,响呢個網站,當然喺非湯生莫屬啦!記得當年,一篇《細價樓將會在三個月內爆煲》,令到湯生响一夜之間爆紅,之後出報紙專欄、出鏡接受訪問、做節目,最近仲响 TVB 見到湯生現身耀才嘅廣告入面添。所謂,成功非僥倖,有得必有失,但相信湯生所得嘅,一定比佢所失嘅多。雖然我見湯生,不時話自己「被人鬧」,但我又唔多覺佢成日俾人鬧喎,或者多得呢個網站嘅「鏡子」功能,啲過火言論都已經被禁哂。 

其實,今日湯生有名有利,亦不忘初心,肯响呢個網站,每日出幾篇文章,都已經算喺咁,大家真喺唔應該苛求太多。我既唔喺湯生嘅讀者,更加唔喺佢粉絲,但都好佩服佢嘅恆心同耐力。日日寫文,可以有乜題材?只能就當下嘅時事,或者就身邊發生嘅事情,寫下意見,舒發一下感受,而呢啲意見、感受,隨心而發,每日都可以唔一樣,甚至會有矛盾。就算今日,覺得個市會升,咁聽日呢,又可以覺得個市會跌,有乜咁出奇?總之呢一刻,喺真實嘅感受,下一刻,個感覺唔同咗,一樣喺咁真實,又冇呃人,有乜問題?所以我認為,大家對湯生嘅文章,以及對其他評論員嘅文章,都應該抱住同一個心態,就喺當「散文」咁去睇。各位睇嘅,其實都喺散文,散文當明燈嘅話,就真喺十條命都唔夠死啦! 

十條命都唔夠死

記得一年前,湯生寫過一篇《匯豐150元不是夢》,話保守估計,匯豐三年內可以去到 150 蚊。之後佢仲舉咗一對年輕夫婦嘅例子出嚟,話佢地將本來打算買樓自住果千二萬首期連印花稅,全數入哂匯豐,收息交租好過買樓。如果你問我,點睇呢對夫婦,好簡單,佢地就正正喺我早前提過嘅果種「命格」,同磚頭無緣,只能夠一世租樓。不過都喺果句,有財有息,NO PROBLEM 嘅,天下之大何愁無處容身嘛 

大家唔好誤會,我舉呢個例子出嚟,絕對唔喺要潤湯生,反之,我喺想趁呢個機會,為佢講返幾句公道說話啫。因為當時的確有啲朋友,對佢果兩篇文章,非常不滿,話點解作為磚家,竟然叫啲準上車人士唔買樓走去炒股。要知道,香港喺一個言論自由嘅社會,每個人都有發表個人意見嘅權利,冇人叫你盲跟。如果你睇咗湯生嘅文章,唔經大腦就走去瞓身入匯豐,到依家都仲未返家鄉嘅話,咁喺你自己傻仔,關湯生乜事?再者,只喺過咗一年啫,家陣仲有兩年,邊個夠膽死話,匯豐上唔到 150?有賭未為輸嘛! 

仲有,當時湯生真喺親自大手咁入咗貨,證明佢唔喺老點跣啲讀者,呢方面,球叔可以做證。佢話湯生响星期四,即喺 3 月 1 日早上,入咗約 200 萬股匯豐,而當日嘅最低價喺 77.15,即喺現金值約 1.5 億港元。球叔所講嘅,應該喺真確,唔喺就已經收咗律師信啦!嗱嗱嗱,1.5 億,呢啲就喺叫做 SCALE,你冇咁嘅實力走去跟,就真喺十條命都唔夠死。 

坦白講,當時中美貿易戰,正正喺開緊波,眾所周知,個股市唔會有運行,我都覺得有啲奇怪,點解湯生會响果個時候,走去入大藍籌。ANYWAY,始終喺人地嘅私人投資,唔太方便評論。只喺匯豐呢隻嘢,加埋 2018 年咁波動嘅市況,令我聯想起,當年嘅青姐。有人甚至响 YOUTUBE 上咗個《匯豐狂潮》添,睇完只覺唏噓,皆因 5 號仔,對於好多香港人,細至師奶阿叔、大至富豪級,心目中,都有果份情意結。記得上次匯豐跌到 50-53 果陣,我打咗個比喻,話假設有個聯「匯」機制,保證匯豐嘅股價,低唔過 50,高唔過 100,結果當時個最低位,守住咗响 44.5。今次匯豐由 60.35 嘅低位跟隨大市反彈,都叫做升返咗啲,但仍然喺跑輸大市,或者喺 UNDER 英國脫歐嘅陰影啦。不過如果英國,真喺硬脫歐嘅話,匯豐 50 元,可能真喺不是夢! 

匯豐狂潮
 
題外話,我又揾到青姐另一段 YOUTUBE 片,解釋佢點解要喊,片裡面竟然見到,老 C 個嘜頭喎!又令我諗起最近湯生一篇《老C一年內會不會復出》嘅文章。中原作為全港最大地代,人地退唔退休,點會喺為咗啲乜 Q 牙骹戰咁兒戲?所以話,睇散文,唔好太認真,仲要將散文當明燈嘅話,就真喺十條命都唔夠死 

贈慶、贈言

真喺唔好意思,認識我嘅人都知,股票呢家嘢,我從來唔 BUY。咦?磚頭,我話「悶蛋」,股票,我又唔 BUY,咁即喺點?即喺話,寫完一大抽嘢之後,都仲未入正題囉! 

記得八個月前,有 FACEBOOK 網友請我分享一下貿易戰之下香港及中國嘅前景,我話須要考慮一下,呢度又有人話,等咗我成年。睇嚟,真喺唔應該再拖,不過,再一次唔好意思,因為呢個前言,實在寫得太長,我要稍作休息,下一篇至開始入正題。 

話時話,《十條命都唔夠死》呢個主題,都真喺幾衰。但希望大家明白,淡市寫衰嘢,即喺贈慶;好市寫衰嘢呢,就喺贈言。近排個市都表現得唔錯,恆指重上三萬點,從舊年十月底嘅低位,已經反彈咗超過兩成。如果你手頭揸住隻唔知乜股,升得果兩成幾,就以為自己揀中咗件荀馬,咁你未免開心得太早。李澤鉅話,外圍風大浪大,但從來,股市都喺首當其衝,而樓市只喺守尾門。與其咁擔心個樓市,倒不如先擔心一下個股市啦! 

2008 年金融海嘯以嚟,香港再冇經歷過,真正嘅金融風暴,大家究竟知唔知點解?話說,陳總十月退任,關於佢嘅功過,坊間都喺聚焦埋啲乜嘢「逆周期措施」,而林奮強仲更加話,金管局有負香港人,抵鬧添!我諗各位搞錯哂,金管局嘅全名,喺「金融管理局」,唔喺「樓市管理局」喎! 

其實,如果唔喺多得金管局,真正嘅金融風暴,早就已經嚟咗至少兩次啦!

待續 ...
74. 贈慶、贈言=攞景、寸爆 2019-04-16 05:34:51
以上喺我睇完筆者散文嘅感覺,希望有關人仕唔好嬲嬲豬呀😅
75. littlemun 2019-04-16 10:27:08
多謝珍兄, 保重身體
76. 歷史長河 2019-04-16 23:57:05
單車友散文論盡股樓趣事,磚家百態。

靜待續集。
77. 龍虎豹 2019-04-17 08:56:19
長河兄你都唔好咁惜墨,同珍港兄齊齊多出佳文吧。

又從珍港兄文中學到「鏡子」功能。哈哈!
78. 八十後 2019-04-17 11:46:50
謝謝珍港兄的長文, 有時隨心而發的寫, 反而更像對面交談, 好寫實. 

祝珍兄身體健康!
79. 八十後 2019-04-17 11:47:39
長河兄, 最近少見你風趣留言, 因貴人事忙?
80. 歷史長河 2019-04-17 22:44:40
回豹哥,八十後兄:
一來肚子裡沒有墨水,再者的確是有些忙,還有就是沒有甚麼新的看法,所以上來交流的少了。影響樓市的基本因素并沒有甚麼變化,所以就變得佛系了。哈哈。
81. 龍虎豹 2019-04-19 11:26:48
長河兄說起變化,小弟在這裡有一番體會。

回看樓市在在舊年第四季調整期間,各方人士的留言,看到部分淡友自鳴得意,一鎚定音式言論,在今天樓市回升時竟然變成自打咀巴証據,都幾諷刺。好在那些都不是有頭有面之人,潛下水不再浦頭就當自己冇講過。

果然羅文唱“知否世事常變?變幻才是永恒”的確係金句。


82. Carol Ng 2019-04-20 08:42:15
想請教珍哥哥,匯豐現價應該止蝕還是搏二年後沖上150呢?謝謝
83. 龍虎豹 2019-04-20 11:06:06
樓上Ng兄,你似乎問錯人呢,珍兄自己冇講過有入匯豐,看三年衝上150的也非珍兄。

解鈴還須繫鈴人啊。
84. 珍惜香港 2019-04-20 22:48:09
珍惜香港2019-04-20 22:48【

十條命都唔夠死(解話篇)
 
珍惜香港
法團專業投資者
SMIEEE.MSc(ICDE)
http://facebook.com/hongkongtruevalue/
2019年4月20日
上回寫咗一大串前言,睇怕都可以入正題啦,不過見有網友話「贈慶、贈言 = 攞景、寸爆」,咁我就姑且澄清一下,順便吹多少少「悶蛋」嘢。我唔喺講笑,今日呢篇,將會悶到抽筋,因為對於完全明白我上文嘅人,解話,其實喺冇必要。 

坦白講,要攞景、寸爆嘅,《股樓篇》就應該响匯豐 60.35 果排出街,而唔喺响依家恆指上返三萬點至嚟發表啦!都喺果句,淡市寫衰嘢,即喺贈慶;好市寫衰嘢呢,就喺贈言。話說《股樓篇》出文後,隔日湯生就寫咗篇《真心真話但沒有說出真相》,內容隱含委屈,彷彿喺申訴緊,點解人家只著眼於佢預測嘅對錯,但就睇唔見佢提過果啲樓市背後嘅「真相」喎! 

唔睬人嘅世外高人

其實佢講果啲「真相」,我當然睇得到,唔喺又點會以「不忘初心」作為果節嘅標題呢?引刀兄提到「唔睬人嘅世外高人」,唔知喺唔喺指我?但如果喺嘅話(跟手引刀兄已經否認咗,但既然已經出文,內容唔改啦),我就只能慨嘆,過咗咁多年,閣下對我都仲喺一啲都唔了解。認識我嘅人都知道,我一開筆就收唔到手,頻密嘅筆戰,會對我造成好大負擔。尤其當「昔日良朋」走得八八九九,我就難免成為爭拗嘅焦點,呢個先至喺我當年,告別回應箱嘅主因。況且我嘅身心狀態,亦已經大不如前,所以希望引刀兄明白,我唔喺「唔睬人」,只不過唔會隨便對任何議題,都貿然開筆回應啫,特別喺有沒完沒了爭拗風險果啲。 

仲有,唔好話我同邊個「助陣」,磚家响我眼中,都喺冇分別,湯生如是,汪生亦如是。我既唔喺湯生讀者,又唔喺汪生粉絲,撐邊個,踩邊個,對我有乜好處?我寫嘢,從來對事唔對人,LIKE 就 LIKE,唔 LIKE 就唔 LIKE,話知你喺乜水。不過如果你講十樣嘢,八樣我都唔 LIKE 嘅話,你自然會誤以為我成日針對住你,咁呢個就真喺冇辦法。睇返《股樓篇》裡面提到,我喺非常反對啲評論,聚焦哂响個樓價度,但家陣喺邊個語出驚人咁話,未來 18 個月樓市升 30%?如果夾硬話,我喺寸緊某位磚家嘅,咁又應該會喺邊個? 

所以話呢,唔好以為我只喺撐啲好友,實情我對好友嘅批評,唔會少得過淡友,只不過有部份好友喺我認識嘅朋友,所以寫得冇咁白啫。我嘅文章,好多時都喺多刃刀,要從多角度至睇得明,單從撐邊個、踩邊個去解讀嘅話,就一定觸礁。就好似《成魔之路》篇,好多人以為只喺針對淡友寫,其實我喺借淡友為例,告誡某啲好友,但好可惜,最终都喺有人成咗魔。引刀兄,我對果位魔友,批評之狠,絕對不下於當年寸自醉扮專業果篇架! 

電筒定喺明燈

股樓篇》針對嘅,唔喺啲磚家、評論員本身,而喺佢地嘅讀者。湯生話,錯還錯,又有唔少 FANS 喎!不過我想問,當年嘅《細價樓將會在三個月內爆煲》,究竟你啲 FANS,只喺著眼於「爆煲」呢兩個字,定喺會咁神心,走去深思文中剖析財仔問題嘅「真相」呢?所以當時我回應話,玩曲線,同玩火冇分別。結果,湯生响一夜之間爆紅;正所謂,成功非僥倖,有得必有失,既然湯生選擇咗語出驚人,又何必去計較人地,睇唔睇得見你講升跌以外嘅果啲「真相」呢?磚家,就喺磚家;財演,就喺財演,有乜嘢咁委屈?「不忘初心」咪得囉! 

磚家也好,財演也好,個個有名有利,使鬼我地呢啲小角色去「助陣」咩。我關心嘅,喺佢地嘅讀者、粉絲,因為羊群,往往喺盲目嘅。所以點解我話,對任何評論員嘅文章,都要當「散文」咁去睇,千祈唔好當佢地明燈。如果你响一條黑漆漆嘅小路上面行緊,你會信你手上揸住果支電筒,定喺信老遠一個,三唔識七嘅唔知乜「磚家」,拎住嘅果盞「明燈」?人地根本就唔知道你想去邊,甚至連你喺乜水都唔知,講得衰啲,根本就唔知道有你呢個人存在,咁叫人地點樣照你?你將散文當明燈嘅,就真喺十條命都唔夠死 

簡單嘅因果關係

講到羊群,記得上文提過,有報導話,港樓貴絕全球,跟著全港各區,都充滿著慘叫聲。我以為呢啲慘叫聲,主要喺嚟自盲目嘅羊群啦,點知原來類似嘅慘叫聲,响湯生果篇《真心真話但沒有說出真相》裡面都揾到。湯生話,高樓價令到生活艱苦嘅人比新加坡多出以倍數計,呢個先至喺香港市民嘅可悲。佢仲話有人沾沾自喜,以為高樓價反映香港價值,簡直喺掩蓋咗真相,高樓價只會令香港漸失競爭力喎! 

恕我直言,家陣冇人話要乜嘢沾沾自喜,不過香港嘅高樓價,的確喺反映咗香港嘅價值,唔單止喺咁,佢仲反映埋香港嘅競爭力添,呢個唔喺掩蓋真相,而喺「確確實實嘅真相」!點解?好簡單,因果關係囉!正正就喺香港,有咁嘅價值同競爭力,先至搞到咁多人,就算喺生活艱苦啲,都要湧過嚟呢度落地生根,從而推高哂啲樓價。如果香港冇咁嘅價值,冇咁嘅競爭力,根本就冇人有興趣住响呢度,咁我想問,就算啲地產商,出盡混身解數,包括你所講果啲,持貨不賣、高成數按揭、高回贈,之類之類嘅所謂「真相」,推得高個樓價咩? 

真正嘅競爭力

提到競爭力,大家有冇留意,講到樓價,香港喺會同啲「城市」比。呢個好正常,因為香港喺一個城市,而每個國家裡面,個個城市都唔同,當然喺以城市嚟做單位去比較。但講到競爭力呢,唔知點解,香港就要同啲「國家」比喎!可能有人會話,香港喺一個獨立經濟體,但話雖如此,我地實情都只喺國家裡面嘅一個城市,極其量只能擔當著一個角色,點同一個獨立嘅國家,無論响資源上、經濟民生、甚至喺主權、外交、軍事上,都一定要具有,全面嘅競爭力?莫講話香港曾經試過,榮登榜首,但响呢啲國家級嘅排位之下,就算只喺榜上有名,個競爭力都已經爆哂燈啦! 

記得我曾經多次強調,競爭力,喺來自競爭,而競爭,從來都喺艱苦。响香港,生活艱苦嘅人,比新加坡多出以倍數計,即喺話,香港嘅競爭力,同樣比新加坡,多出以倍數計囉!但如果香港嘅年輕人,大部份都學湯生話齋,生活艱苦,就等於「可悲」嘅,又或者學曹伯話齋,要有個「車房」至可以創新嘅話,咁香港,就真喺漸失競爭力啦!我又想問一問大家,住劏房,慘唔慘?其實有啲人住劏房,都喺自己嘅選擇,就好似一啲年輕人,為咗所謂「私人空間」,唔肯同父母住,就走咗出去租劏房,咁你地話,佢地算唔算慘?又好似每日 150 個家庭圑聚,有部份可能要住劏房、排公屋。圑聚,點解一定要揀香港?點解唔揀大灣其他地方?今時今日,揸住張香港身份證,都唔一定要住香港啦!呢啲咪又喺,佢地自己嘅選擇,就算喺艱苦嘅生活,都要追求响呢度生活,咁你地話,又算唔算慘? 

朱晨麗
 
最近唔覺意睇到,朱晨麗嘅專訪,話說人地住足幾年劏房,都喺自己揀,亦冇話覺得悽涼。相比世界上好多其他地方,香港人,其實已經好幸福,亦有好多選擇。真正慘嘅,喺响先天方面冇得揀,就好似啲傷殘人士,或者年老無依果啲,而唔喺阿爺唔肯送隻乜普選毛公仔,就大吵大鬧,瞓哂街嘅果班費青!有手有腳,尤其喺年輕人,响香港大把機會,問題喺,你心頭有幾高,想追求啲乜嘢生活。唔喺個個都含住金鎖匙出世,要活得更好,就唔可以介意,先過下啲艱苦嘅生活,咁先至算喺真正嘅競爭力嘛! 

離題嘅交待

寫到呢度,又要同引刀兄交待一下,費事佢又以為我唔知針對邊個。記得告別篇裡面,我呢頭讚汪生貼地,轉個頭,就批評佢「增加香港競爭力一定要有平地」呢個睇法。嗱嗱嗱,都話我從來對事唔對人,就競爭力呢味嘢,冇話因為由邊個磚家,或者邊位網友提出,就抱唔同立場啦! 

今次返嚟,我都不忘 SEARCH 下呢個網站,CHECK 一 CHECK「珍港」、「珍兄」、「珍惜香港」、「珍惜兄」呢啲 KEYWORDS。原來响我唔在場果排,無啦啦會提起我嘅,就只有引刀兄,同埋自醉兄兩位。雖然都喺講埋哂啲衰嘢,但佢地咁掛住我,都已經算喺好有心。最近我又見引刀兄,同自醉兄兩位,似乎各自揾到自己嘅定位,真喺可喜可賀! 

至於「珍哥」,除咗呢個回應箱嘅 53/F72/F82/F 之外,成個地產網,從來都冇人對我用過呢個稱呼。但其實現實生活中,的確有認識我嘅人,稱呼我做「珍哥」喎!我唔排除有人想同我開下玩笑,所謂,哥前哥後三分險,有啲嘢,真喺唔到你唔信。 

哈哈!越寫越離題,下篇一定要入正題啦!

待續 ...
85. 引刀一快 2019-04-20 22:53:52
珍港兄

唔睬人果位唔係指閣下,另有其人,不過我費事俾人話撩交打,唔開名喇。
86. 八十後 2019-04-20 23:36:46
珍港兄,謝謝您的長文!
87. 唔睬人 2019-04-21 00:15:11
唔睬人咪亮劍囉。
88. 珍惜香港 2019-04-21 01:18:27
珍惜香港TO:85/F 引刀一快

收到,多謝澄清。

既然已經出咗文,內容唔會改啦,況且對文章表達嘅主題,應該唔太影響。我已經响適當嘅位置,加咗個相關嘅 REMARK
89. Carol Ng 2019-04-21 09:49:05
多謝珍哥哥和龍哥回應,近排投資感情都不是很順利,希望得到些建議,恕小妹冒昧了。
90. 打工仔 Andy 2019-04-21 11:11:16
借位回 收租王Tony

Tony 哥所言甚是,好多好友不只上了車甚至上了岸。
相反,日日等樓跌的日後只能夠望政府打救,希望早日能上樓吧! 當然也可以流連在這裏,浪費一下自己的時間安慰一下心靈吧,樓市勝負老早已定。
91. 被消失 2019-04-22 11:34:53
好友留言只要窒到淡棍的就出唔到,成個版面剩返幾個陀地淡棍互片,個網變成咁,admin可記一功。
93. 珍惜香港 2019-05-20 02:20:12
珍惜香港2019-05-20 02:20【

十條命都唔夠死(投資篇)
 
珍惜香港
法團專業投資者
SMIEEE.MSc(ICDE)
http://facebook.com/hongkongtruevalue/
2019年5月20日
轉個頭,又過咗足足一個月。 

有朋友唔太明白,我已經寫咗一大串前言,點解唔直接入正題,反而仲要花咁多時間,去加多篇悶到抽筋嘅解話。其實我今次返嚟,雖然只喺响個小小嘅回應箱度寫下嘢,但呢個網站,始終喺網主同湯生嘅主場,返到嚟都唔打聲招呼嘅,就實在太冇禮貌。 

不過,兩大篇招呼,我諗已經俾足哂面,再唔入正題呢,就恐怕太對唔住果寥寥幾位啦! 

五個半股神

記得我寫《股樓篇》果排,恆指正喺响三萬點上下徘徊,唔上唔落。我叫大家唔好開心得太早,仲舉咗李澤鉅講嘅,話外圍風大浪大,藉此提點一下啲磚家,從來股市都喺首當其衝,而樓市只喺守尾門。點知唔夠一個月啫,特佬就出招,响全球都預期中美會達成協議嘅臨門一腳之際,淋下一大盆冰水,港股即日大跌 871 點一星期累跌千五點,而全球嘅股市呢,就唔見咗近兩萬億美元,到咗啱啱個禮拜尾,恆指終於跌穿兩萬八啦! 

哈哈!我喺咪好「準」呢?原來做股神,一啲都唔難。我話「淡市寫衰嘢,即喺贈慶;好市寫衰嘢呢,就喺贈言」,咁嘅態度,梗喺揾唔到食。不過只要改成「淡市唱好,好市唱淡」,就即刻唔同哂啦!因為股市呢家嘢,升完總會跌,跌完亦總會升,所以「準」只喺時間問題,再加返少少 MARKETING 技倆,要充當一下股神,應該冇難度,反正有啲財演、磚演,都喺用緊呢一招,亦行之有效。當然,如果要做到數字上嘅「準」,就真喺唔容易,且要碰一碰運氣;但唔緊要,只要你中一次,就可以大做文章,即刻成為股神,皆因人,喺善忘嘅!記得當年我個聯「匯」機制,將匯豐嘅低位 SET 响 50,結果跑出咗 44.5,睇嚟,我距離股神之名,都仲差五個半! 

講開股市,我話股票呢家嘢,我從來唔 BUY,而响呢個網站,我亦曾多次提過,自己從來唔玩股票。不過我想澄清一下,唔 BUY,同唔買,雖然字面解釋一樣,但實際上喺兩回事。當日我寫過聯「匯」機制之後,就俾一個朋友寸,話我公開講 50 蚊喺底,搞到佢入咗貨喎!真喺唔知佢講真定喺講假,總之我為咗舒一舒佢道氣,就買咗一手咁多匯豐。不過,呢件都只喺小事,後嚟我亦有買過股票,當然唔只喺一手呢啲 SIZE,唔好問我贏咗定喺輸咗,因為呢個喺商業決定。我嘅投資,喺一盤生意,做生意講嘅,喺賺錢,唔喺贏錢 

2018 投資成績表

其實我呢盤生意,自三個十倍之後多年,經歷一系列進化,當中亦涉及唔少關鍵嘅商業決定,先至發展到今時今日嘅規模。我無意响呢度晒嘢,所以有關數字上嘅,我唔透露啦!總之我嘅資產,仍然喺以債券及有關債券類別嘅高息金融項目為主。話說 2018 年,响中美貿易戰打得火紅火綠嘅環境之下,香港除咗磚頭以外,任何資產持貨,都喺必然蝕價,無一倖免。但如果你問我 2018 年個業績,我可以答你,喺賺錢。咁賺幾多?兩個字「可觀」!有幾可觀?哈哈!唔好意思,我唔喺果種為咗要威威,就隨便洩露自己私隱嘅唔知乜演。不過我可以俾啲 FIGURES 大家參考一下,話說金管局操嘅外匯基金,去年(即喺 2018 年)少賺 94%,當中只有債券賺錢,其他全蝕,而債券賺果 574 億呢,仲高過 2017 旺市果年,外匯基金債券部分嘅 343 億喎!咁我呢條債船,就算冇九分釘,最保守計都有五、六分嘛? 

至於點解債券响淡市會賺到錢,如果你問啲傳統主流經濟學嘅信徒,佢地又梗會拋埋啲 RULES OF THUMB 出嚟,話乜嘢「避險」啦!不過作為一個前線債券投資者,我可以好肯定咁答你,完全唔喺果回事。呢啲所謂「避險」資金流,主要出入於投資級別嘅低息債。2018 年個市場咁波動,呢啲資金流向,喺好難觸摸,睇得咁準嘅,就倒不如走去炒股,都好過同呢啲資金流玩捉迷藏。尤其我呢種長期 KEEP 住高槓桿嘅長線投資者,玩埋哂啲蝕息之餘,仲咁高風險嘅投機操作,簡直同自殺冇分別。 

2018 債市回顧

記得我曾經話過,我呢盤生意,之所以賺到錢,喺基於對自己市場角色嘅充分了解同體現。縱使經歷咗一系列進化低息港幣融資,投放高增長市場,仍然喺我今日投資嘅基礎,而我嘅持貨,都仲喺以高息內企債及相關嘅金融項目為主。其實 2018 年,內企債市,尤其喺內房,經歷咗一段都幾艱難嘅時期;年頭就已經有消息話,內房年內將步入還債高峰期,而內地嘅金融去槓桿政策,又導致多間內房响內地嘅發債,遭到中止。新債發唔成,舊債又到期,自然就引發債務違約嘅危機,再加上中美貿易戰,打得火熱,真喺可謂四面楚歌。 

當時我地的確就自己投資嘅調整策略,作過審慎嘅評估,因為內企以新債蓋舊債,似乎有違我地借錢俾人發展,而唔喺攞嚟燒呢個大原則。我地必須搞清楚,自己嘅市場角色,有冇變得模糊,否則勢必面臨無法承受嘅風險。不過,我地最後都一致認為,呢個喺機會,因為內地違約潮涉及嘅,都喺一眾無法境外融資,或實力較弱嘅地方企業,但就拖累到其他有境外融資能力嘅龍頭內房債價,大幅下跌。呢個明顯喺市場錯判,而呢個錯判,就令到新發嘅美元債,趨向高票息、短年期。就睇恆大,舊年年底發 18 億美元債,平均票息 12.6 厘,但自己就食返 10 億,即喺實質成本,可以低至 5.74 厘,呢招低成本頂爛市,啲行家真喺多得佢唔少。 

一個誠字

講開又講,上年六月中,就有個冇乜聯絡嘅點頭之友,突然 WHATSAPP 我,一開波就問功課,仲話七、八月會請我食飯添。其實我呢份人,一向好 NICE,你唔使話乜請食飯,我都會樂意回答你,不過你既然要咁講,我當然唔介意開著個 COUNTDOWN,睇清楚你嘅為人。佢問有乜嘢高息債可以介紹,我就提到一啲龍頭內房債,價格回落到吸引水平,不過我亦提醒佢,槓桿要留 MARGIN,皆因銀行有機會收槓桿,而中美貿易戰亦會令到價格波動,要熬得住短期可能發生嘅問題至得。跟著六月底,佢又 WHATSAPP 我,話入咗我有提過嘅龍頭內房債,就「馬上跌兩三蚊慶祝」,仲問我,最近有乜嘢因素主宰債價。坦白講,我真喺有啲唔高興,我喺話可以撈抵,唔喺撈「底」!不過我仍然好有禮貌咁,再一次重申,LV 要保守,因為呢期債價唔會有運行,平貨可以入,但要守得住跌嘅風險。 

到咗七月底,我又收到佢 WHATSAPP,話佢有啲「friend」,買咗兩隻唔知乜地方債,跌咗兩成,問我可唔可以繼續持有喎!呢次我簡直喺把幾火,叫你買受內地違約潮影響到市場錯價嘅龍頭內房債,你啲「friend」(唔知喺咪你自己)竟然唔知做乜貪平撞入去個風眼度,搞埋啲開緊違約 PARTY 嘅地方債!仲好意思問我,可唔可以繼續持有?結果我隔咗成半日至覆佢,我話,早排要撈抵嘅,有好多選擇,唔使揀到呢類嘢啦!跟住佢就潛咗水,不過老老實實,就算佢再蒲頭,都唔使旨意我會再睬佢,反正佢有冇將啲錯價疑似垃圾,換咗做真垃圾,我又冇興趣知。總之舊年年底,啲龍頭內房債已經升返哂,守得住嘅,可謂賺息兼賺價。 

其實我對朋友,都算喺咁,要求亦唔算高,甚至可以話冇乜要求,而我惟一重視嘅,就喺一個「誠」字。不過唔好誤會,人皆有私隱,我唔喺要你誠實;我指嘅喺「誠意」,因為我都喺以誠待人。正如你有嘢想問,我只會視之為分享,唔好講乜請教,大家都喺對等,但如果你响我面前玩嘢,我喺會睇得出。例如我提債,你就話自己買咗好多債;我提槓桿,你就吹噓自己啲槓桿,都唔知攞得幾盡;未入正題,就讚自己好眼光,睇中咗隻唔知乜股。我唔介意你拋,但既然你吹到自己咁勁,咁我就真喺冇嘢可以幫到你。不過要強調嘅,喺如果你未試過,連續兩年或以上,同時持有過百張廿萬美元為單位嘅債券,就最好唔好响我面前,話自己買咗好多債;又如果你未試過,連續兩年或以上,維持著超過八成嘅 LV,亦最好唔好响我面前,吹噓自己槓桿攞得幾盡。 

肥叔變帥哥

唔好誤會,我冇話以上所講嘅,喺代表我有幾多持貨,或者幾高槓桿,呢啲嘢我唔會透露。我只喺想講,要我覺你勁呢,以上就喺最基本嘅水平。咦?咁 1.5 億買匯豐又點?上次我話,呢啲叫做 SCALE,真喺唔好意思,呢句只喺客套說話。吓?客套說話?哈哈!YES!都話頭兩篇,喺用嚟打聲招呼囉!莫講話 1.5 億買匯豐,唔算得喺乜嘢 SCALE,就算 15 億買匯豐,都唔算喺 SCALE,只能夠叫做 SIZE。SIZE 同 SCALE,聽落去,好似冇乜唔同,但响實質意義上,就喺天地之別! 

SIZE,即喺得個大字。一個阿叔炒股、一個大叔炒股、一個大大叔炒股、同一個肥叔炒股,都喺炒股,有乜嘢分別?你買一隻股票,諗住財息兼收,點知到依家都仲未返家鄉,如果喺果種「命格」嘅,早就忍唔住「止蝕」沽咗佢。不過,話說果對年輕夫婦,喺要靠啲股息交租喎!即喺話,沽咗就一定要換貨,咁換啲乜嘢呢?吓?又喺股票?個貿易戰咁難估,臨門一腳都可以撻 Q,容乜易換下換下,個本金 SIZE,越換越細,賺唔夠租金,住嘅 SIZE,仲越租越細,到時搞到萬劫不復,就真喺大大鑊啦!其實,要破呢種「命格」,一啲都唔難,換返件磚頭咪得囉!我唔喺講笑,當年我都喺用「成仙」嚟形容果啲肯面對現實,懸崖勒馬,重新置業嘅人。「命格」一破,成個人即刻醒神哂,連說話、態度、立場,甚至喺樣貌,都可以逆轉,就好似 IQ 博士變身咁,肥叔,都可以變帥哥 

寫到呢度,我又要發一發聲明,因為話說湯生最近,以近億首置買豪宅。我唔想俾人誤會,以為我唔知影射邊個,所以要鄭重聲明,上兩段只喺為咗解釋乜嘢喺 SIZE,而作出嘅一啲比喻同假想,完全唔喺事實,亦完全冇影射成分。況且,以湯生嘅 SIZE,億億聲攞出嚟,根本就冇難度,使鬼蝕水沽貨咩! 

SCALE(規模)

斷億咁買入、沽出大藍籌,FP 買豪宅,呢啲東東,都只能夠叫做 SIZE,得個大字,對市場基本上冇乜影響,做與唔做,都喺好個人化。不過你可能會問,1.5 億唔夠,咁 15 億呢?呢個 SIZE,仲大過匯豐一日嘅成交金額喎,莫講話影響市場,直頭可以操控股價啦!咁點解我上面仲話,15 億買匯豐,都唔算喺 SCALE?原因好簡單,你用一個巨 SIZE,去達至一個相同,甚至更細 SIZE 嘅影響,而所謂嘅影響,又只喺曇花一現,咁算乜嘢 SCALE?至於點先至算喺 SCALE,我可以舉一個例子,你攞十萬出嚟,去 RUN 一盤一百萬嘅實業生意,呢個就喺 SCALE。 

車!講到尾,咪即喺槓桿!非也!如果槓桿就喺 SCALE,咁你用十倍槓桿抽新股,豈不是咪又喺 SCALE?單純嘅槓桿,只喺將個 SIZE,依既定嘅比例放大,但對事物嘅各方面影響,就唔一定會依相同嘅比例放大。真正嘅 SCALE,喺基於你嘅原始能力同付出,通過造成對事物各方面嘅相對影響嚟衡量嘅。所謂各方面,唔單喺講錢,而喺包括一切有形及無形嘅影響,所指嘅,亦唔單喺呢啲影響本身,更涵蓋埋佢地嘅廣泛性、連鎖性、深層性、深遠性等。 

喺唔喺好難明?我舉一個極端例子,美國總統,毫無疑問,喺操控著一個龐大嘅 SCALE,而呢個 SCALE,唔止喺講錢、GDP,或者喺經濟體之類。一個短線投機者,登上咗美國總統嘅寶座,喺會帶嚟災難。就睇特佬,2017 年宣佈,承認耶路撒冷為以色列首都,佢嘅原始付出,都只喺彈指之間,但至今造成咗幾多生靈塗炭?又正如你攞十萬出嚟,去 RUN 一盤一百萬嘅實業生意,相比你金錢嘅付出,你個 SIZE 乘大咗十倍,變成一百萬,但你個 SCALE,又何止呢一百萬?你喺影響緊你一眾雇員嘅生計同前途,你嘅客戶、供應商、合作伙伴、融資伙伴,以及相關嘅大小企業,呢一切,成就咗你個 SCALE,喺廣泛性、連鎖性、深層性、深遠性。 

對你自己個 SIZE,你可以唔使負責,就好似億幾買匯豐,蝕幾千萬,大不了咪沽咗佢囉!使鬼負責咩?但對於你嘅 SCALE,就唔可以唔負責,所以點解我話,創業唔難,守業唔難,停業,先至喺最難,而好多生意人,到最後都喺過唔到呢一關。記得多年前,我曾經响度分享過,一個海外客嘅故事,個客俾你三成訂金,你就走去訂料、做貨,交貨後佢找埋果七成俾你。我用果三成訂金做貨,當然唔夠,即喺要靠啲下游供應商放數俾我,以及同銀行融資。我放數俾個客,個客又唔知放數俾邊個,啲供應商放數俾我,而佢地又有自己嘅下游供應商,放數俾佢地,而大家又有自己嘅長期或短期嘅融資渠道,例如銀行或者財仔。呢條產業鍊個 SCALE,對比於當中涉及嘅每個單位,各自嘅原始能力同付出,都唔知倍大咗幾多。之後,個數期越拖越長,由交貨後即找,到交貨後 30 日、45 日、甚至 90 日至埋單,而換嚟嘅,就喺更大同更頻密嘅訂貨量。個 SCALE 做到咁大,要剎停佢,唔使蝕錢之餘,仲要對得住條產業鍊當中嘅每個單位,我用「巧妙」一詞,講就輕鬆,實質上有幾艱難,壓力幾大,真喺非筆墨可以形容。 

SHIELD(盾)

講返 2018 年,我話內地嘅債市,可謂四面楚歌,而我嘅金融資產組合,就正正喺以內企債及相關嘅高息金融項目為主,加上我嘅槓桿比例,近年都喺連續維持响極高,MARGIN 近乎零嘅水平。我諗大家唔使點計都知,理論上,我喺應該搞到損手爛腳,但點解我話,仲有「可觀」嘅利潤?如果你問啲傳統主流經濟學嘅信徒,佢地只會諗到一個答案:高沽、低入囉! 

冇錯,高沽、低入,彷彿喺 MARGIN 近乎零嘅槓桿投資者,响大跌小升嘅環境之下,賺到錢嘅惟一可能,但對我而言,情況當然唔喺咁簡單。因為我嘅投資,喺一盤生意,發展到今時今日嘅 SCALE,我嘅一舉一動,除咗影響自己嘅利益之外,仲會影響到好多人。再者,我有水晶球嘅話,倒不如走去做「股神」好過啦! 

記得我曾經多次提過,我喺以現金流抗風險,縱使經歷一系列進化,時至今日,呢個仍然喺我投資嘅重要基礎,只喺形式略有不同。2015 年,我將一部分現金流,以非槓桿模式購入資產,將借貸比率,大幅下降至安全水平;但到咗 2017 年,金融市場大旺,我加大増持資產嘅力度,令借貸比率又重回極高水平,不過同時我亦通過調整現金流以及資產擴張嘅比例同模式,建立咗一個我地稱之為「盾」(SHIELD)嘅防禦機制。 

所謂,養兵千日,用在一時,2018 年中,呢個防禦機制,正式啟動,我將投資利潤鎖定响預期嘅水平,同時平衡咗各方利益。踏入 2019 年,內地債市開始回復,而我就只喺用咗一季嘅時間,就將現金流提升返到甚至超越我全盛時期嘅水平。對於呢個「盾」(SHIELD)嘅防禦機制,基於商業機密,我就只能夠透露咁多。 

真正嘅投資

記得响呢個網站,我曾經就投資嘅定義,同網友討論咗成半年,之後又俾人屈轉軚。其實,如果你對投資嘅理解,脫離唔到低入高沽呢個模式,而對於投資物嘅判定,又超越唔到金錢、貨幣嘅局限,咁我就算再同你討論多十年八載,都冇可能令到你明白,乜嘢先至喺真正嘅投資。 

真正嘅投資,喺增持有值之物,同沽走即將喪失值之物。而最重要,就喺持有果一段時間內,必須充分行使投資物嘅值,以帶嚟最大嘅利益 

所謂,有值之物、即將喪失值之物,唔一定同錢有關,而喺包括人世間上,一切有形及無形之物,所以「值」所代表嘅,亦唔一定只喺講錢。投資物嘅值,喺包含一切可以衍生利益嘅作用同功能,咁即喺話,「入」同「沽」呢兩個動作,只不過喺對投資物嘅值,作出嘅第一個同最後一個「行使」。呢兩個動作之間,即喺「持有」果一段時間內,其他一系列對「值」嘅「行使」,反而先至喺投資行為嘅最重要部分,以及為投資者帶嚟最大嘅利益。至於所謂「利益」,自然亦唔單止喺錢,而喺涵蓋一切有形及無形嘅利益。 

回望自己嘅辛路歷程,基層出身,為咗理想,自學寫程式,進身電子工程界,受雇高科技企業,到 2000 年創業,打過官司,2009 年結業,之後通過磚頭融資,建立一盤投資生意,再發展到今日個 SCALE,當中涉及咗幾多投資行為?就連我自學寫程式,都可以話喺一項投資,為我帶嚟,响猛車邊嘅 A LEVEL 成績之下,進身理想專業嘅機會,呢個就喺無形嘅「利益」。增持自己嘅技能、行使自己嘅技能,回報咗除金錢以外,學業、事業、專業地位,以及發展自己獨有嘅性格、理念、社交群,呢一切回報,又成為新嘅投資物,繼續增持、行使。而當自己嘅技能、生意,「即將喪失值」之際,就只能無奈沽走,再將過往儲備咗嘅,有形及無形嘅回報,包括資產、經驗、理念、伙伴、融資聯繫等,再投放一盤新嘅生意。諗返轉頭,如果當年我冇自學寫程式,真喺未必會有今時今日。 

投資真喺好忙

近兩個月前,我同朋友會面,當中有人問我,做投資應該好閒,點解我會話自己好忙?唔喺講笑,我真喺好忙,試問有邊個生意人會好閒?有邊個生意人,唔使日日為自己盤生意跑山?少幾分認真嘅,又點會有咁嘅先機,去造就個「」出嚟?而「」嘅建立,亦唔喺一朝一夕,就算有咗個「」,都要適時作出關鍵同火速嘅決策啦!今年第一季,市場回復,我真喺幾乎日日都買嘢。如果有人同你講,佢嘅槓桿比率喺七成,而佢嘅總資產,只要升一個價位,即喺 0.1%,就可以買一張可槓五成嘅美元債,咁佢嘅總資產,就喺廿萬美元乘 0.5 除 0.7 再除 0.001,即喺 1.4 億美元,或者 11 億港元,而淨資產呢,就喺 11 億乘 0.3 即喺 3.3 億。 

都喺果句,呢啲純粹喺數字例子,對我本身個 SCALE,絕對冇什何暗示或明示嘅成分,只喺你响我面前,最好唔好亂吹,因為我喺識計數。其實我想講嘅,喺如果你只識得買件貨返嚟,擺响度就有息收,升到咁上下就沽咗佢,咁你梗喺可以好閒啦!但倘若你能夠充分用盡你所持投資物當中,有形及無形嘅值,通過行使、回報、增持,循環不息,咁你擁有嘅一系列有形及無形嘅投資物,就會形成一個相互緊扣嘅產業鍊,呢個就喺你嘅 SCALE,而你亦須要為你個 SCALE 負責。所以點解我話,我嘅一舉一動,除咗影響自己嘅利益之外,仲會影響到好多人 

隨著市場、政策跟著時勢進化,你嘅 SCALE 亦須要與時並進。記得多年前,我同朋友分享過自己嘅操作,當時就有人話,唔會將所有雞蛋,放埋响同一個籃度喎!唉!試問有邊盤生意,唔喺將所有雞蛋,放哂入同一個籃度?有邊個生意人,唔喺瞓身自己所屬嘅行業?有幾多個,可以做到綜合企業?你要做大個 SCALE,就唔可以介意將所有雞蛋,放埋响同一個籃度,同對你呢個籃,即喺你個 SCALE 負責。所以今日你同我講,攞件磚頭押俾銀行,融出嚟嘅資金,已經唔可以再槓桿,我都只能夠話,冇把握機會嘅,就唔好慨嘆時不與你 

金融扭曲第三波

磚頭融資唔可以再槓桿,喺繼 2015 年頭嘅「金融扭曲第三波」之後,金管局一系列金融體系監管同優化政策嘅其中一項。「金融扭曲第三波」喺金管局針對企業、物業、以及金融三者之間嘅連鎖關係,推出嘅第一項措施,而呢啲連鎖關係,就正正喺金融風暴嘅催化因素,有幾關鍵,可想而知。所以點解响《股樓篇》嘅最後,我話如果唔喺多得金管局,真正嘅金融風暴,早就已經嚟咗至少兩次。第一次,喺 2015 後半年嘅中港股市大跌,而第二次呢,就喺 2018 年中美貿易戰嘅開打。倘若金管局,唔喺有效咁切斷咗企業、物業、金融呢三者之間嘅連鎖關係嘅話,咁究竟有幾大鑊,就真喺唔使多講。 

所以呢,如果好似《緣結.天璣》文中咁講,金融扭曲第三波,真喺由我當年嘅警告,觸發出嚟嘅話,咁令到香港倖免於兩次真正金融風暴嘅,原來我都有份喎!哈哈!我喺咪好威威?真喺有啲飄飄然,彷彿已經成為咗 AVENGERS 嘅一份子啦!真喺唔好意思,講下 SHIELD,又講下 AVENGERS,開始有啲語無倫次添。 

不過講真,有時候,真喺有必要自大一下。如果你唔了解,自己嘅某啲行為,個 SCALE 究竟可以有幾大,咁就最好謹慎啲。話說有網友,想我寫貿易戰,結果我考慮咗成年都未開筆。記得年幾前,响某 WHATSAPP 群內,我同朋友講,話自己唔會出可以引發核彈嘅文章,但當然,是否核彈,亦只不過喺一個機率問題。大家要了解貿易戰,坊間嘅社評,可謂多如繁星,問題喺你究竟 BUY 邊一套啫。 

中美嘅矛盾、核彈嘅文章

其實好多時候,我地縱使冇水晶球,都唔代表完全冇辦法,去擬定自己嘅長期投資方向。早於 2015 年底,我已經就《真正嘅第十個人》嘅揭盅,達至咗一個非常重要嘅結論,就喺美國加息,即喺代表呢位全球一哥,响環球金融嘅舞台上,已經喪失咗領導地位。雖然我冇去預測,美國對呢個轉捩點,會作出啲乜嘢具體反應,但呢項新嘅「現在嘅基礎因素」,已經足以令我之後,無論見到邊位生意朋友,都會不忘問一問佢,有冇同美國有生意來往,有嘅話,就要小心啲。直到特佬上咗場,我又再一次作出警告,仲叫大家真喺要 DIVERSIFY 下啲生意添。而跟手爆發嘅中興事件,簡直等同向大家發出咗最後通牒,再唔醒覺嘅,將來發生乜嘢事,就唔好怪我冇預先通知。 

總之,對中國人而言,任何同美國,以及美國盟友有關係嘅投資、生意,甚至喺交流,都已經變成極高風險,雖然都幾無奈,但呢個喺事實。中美貿易戰,只喺冰山一角,長期嘅中美矛盾,先至喺主菜。不過响我眼中,其實好簡單,三億幾冇乜進步空間嘅人口,對比近十四億大把進步空間嘅人口,勝負早已分,不過整個過程,將會好痛苦,亦會持續好多年,而個世界就會趨向兩極化,全球嘅人民都會受到傷害。 

香港喺中國嘅一個城市,所以唔好以為我地可以置身事外,或者從中取利。整個畫面,其實唔太複雜,一個中興事件,已經可以睇穿哂,包括我提過嘅「核彈」部分。我會再評估一下,喺咪適當時候,响下一篇發表呢個「核彈」部分。可能會有朋友覺得,我嘅疑慮喺多餘,甚至認為我自大。都喺果句啦,只不過喺一個機率問題,真喺自大嘅,一年前就已經寫咗。對於一個,自己唔了解嘅 SCALE,謹慎,反而先至喺謙卑同負責任。 

十條命都唔夠死

同樣地,作為投資者,對自己嘅 SCALE,喺要負責。仲記唔記得《市場嘅角色》一文最後,我問各位有冇深思過,自己嘅事業、生意、投資,擔當緊乜嘢角色?對社會,對市場,有乜嘢貢獻?責任同貢獻,喺相輔相成,你個 SCALE 越大,牽連越大,責任就越大,而貢獻亦會越大。 

對你嘅 SCALE 唔負責,莫講話你自己,十條命都唔夠死,你會累死嘅,更何止十條命!

待續 ...
94. 請教珍港兄 2019-05-20 02:33:27
你其中一段,提到買內房企債,估計你是借港元買人民幣債,如是,怎對冲滙率的風險?
95. 八十後 2019-05-20 07:07:34
珍兄長文,謝謝!內容一時未能全讀,今天可以慢慢分段細讀一番!

我每天都會花時間到此網站看看,成了習慣,獲益不少,謝謝大家!
96. 打工仔 Andy 2019-05-20 12:20:57
珍兄
無論什麼市況你投資到都可以獲利,"磚頭作後盾, 債市論英雄" 一個字"強" ! 
多謝分享 ! 


97. 樓市中哥 2019-05-20 17:16:04
雖然天資有限,但都感謝你無私的分享。


98. Carol Ng 2019-05-20 19:02:53
多謝珍哥哥分享。
99. 歷史長河 2019-05-20 23:07:41
珍兄講的不是什麼債,是人生哲理。債王不是自大,是一路走來成功者的自信。

曾經聽過二句話:「世上沒有無緣無故的成功」和「成功路上并不擁擠」。珍兄娓娓所道出的自身經歷對這兩句話給出了最佳詮釋。

講到scale, 我諗我的股票投資應該已經達到一定的scale. 以前我一直想不明白:為什麼我一個小小散戶竟能左右整個股市?不管之前漲勢多麼瘋狂,我一買入它必定下跌!我一賣出它就上漲。我一空倉大盤瘋漲,我一滿倉大盤狂瀉。一個超級大國的富豪總統和手握百億資金的莊家們竟死死盯著我手裡這幾萬蚊散紙不放。幾十年來屢試不爽,從未失手。你這篇文章終於幫我解惑。

感謝分享,靜待核彈。
100. MMC 2019-05-20 23:59:58
珍兄,感謝又一好文!文中見到你的 CSR 觀點,個人行為對其他持份者嘅影響,實在發人深省!在商場上,在華人社會內,又有幾多成功人士能真正做到? 正如河兄所說的,是分享人生哲理!靜靜期待核彈一文。努力,再次感謝分享!
101. 珍惜香港 2019-06-18 01:43:35
珍惜香港2019-06-18 01:43【逃犯條例:三十年的代價】

我想我有必要公開表態,我是絕對支持修訂逃犯條例的。 

香港已經與十二個國家簽訂了移交逃犯協議,當中不包括中國內地。但時至今日,為了生活、工作、消閒等各種各樣原因來往中港兩地的香港人,多如繁星,遠遠超過來往其他地區的人數。所以修訂逃犯條例是有必要的,否則香港人在內地犯法就可以不用負責,也就是說,不論任何國籍的人,包括香港人自己,在中國內地被另一個香港人以非法手段傷害,甚至殺害,那位犯法的香港人只要逃回香港,就可以不用負責了。對來往中港兩地多如繁星的香港人,這其實是很可怖的。 

反對修訂逃犯條例的評論,主要是基於一大堆政治前設,簡單而言,就是不信任內地法律,但這些前設是站不住腳的。如果內地法律那麼信不過,就不可能有這麼多香港人來往中港兩地了!他們當中有多少,是因為所謂信不過的內地法律,而惹上了官非?是什麼維權人士嗎?什麼銅鑼灣書店嗎?數得出吧!那些人士,就算在持某些政治偏見的人眼中,被視之為英雄,但也是知法犯法,並不是誤墜法網的。再者,其他國家也有跟香港不同的法律,以及不同的政治底線,亦不見得這些國家,尤其那個自己退出核協議,獨自制裁伊朗,卻又對沒有制裁伊朗的國家要求引渡的美國,這些國家的法律,也不見得信過吧?要說不信任內地法律的,不是要遊行反對修訂逃犯條例,而是應該遊行要求取消現存十二個國家簽訂了的移交逃犯協議呢!因為沒有一個國家,是信得過的! 

我最近有聯絡的社交群,總人數之中,共有 50% 支持修例,15% 反對修例,其他沒有表態或沒意見,而有表示參與過最近那次遊行的,就只有十份之一。民陣說有二百萬人參與遊行,你可以說我的社交群不具代表性,不過,全港有七百多萬人,若真的有二百萬人遊行,那麼三至四個香港人之中,就有一個去遊行了!大家動一動腦子,真的有二百萬? 

其中一個群組,是相識有三十年的大專朋友,這是有最多朋友曾表態反對修例的群組,佔此群約三分之一。我從來不喜歡在持兩極意見的群內主動挑起爭論,但如果有其他人挑起,我又禁不住要寫一些公道說話。這幾個星期,實在很難過,三十年交情了,在那個父親節晚上,我退出了群組,臨別留下了一段訊息: 

「 我們出生於沒有手機的年代,後來,我們有了手機、網絡、群組。究竟群組,是把人越拉越近,還是使人越走越遠?多麽懷念沒有群組的日子啊!

緣結,皆因惜緣 ...

我要暫緩,sorry,暫時退出這個群組了。雖然我不在群組,但你們仍然是我的朋友,隨時可以找我的 .....

父親節快樂! 」 

Secret Garden:The Promise

102. 八十後 2019-06-18 09:26:04
珍港兄, 香港可貴之處係言論自由, 的確, 每人都有自己的觀點及立場, 但我相信我們的社會不應該是非黑即白. 即係話唔支持, 即係反對既呢啲言論. 

我欣賞您既勇氣係論壇呢度講出您既立場, 因為我亦知道係網上批評人係完全唔需要留情, 所以預左要俾人罵到媽媽聲.

的而且確, 呢幾日大家既心情都係沉重既, 食飯都冇咩胃口. 

唯有大家身體健康, 萬事如意啦! 珍兄也要保重身體啊!
103. yyfan 2019-06-18 10:07:26
支持珍兄

呢幾日同班90後傾計,佢哋話最驚大陸以言入罪。我問佢地如果係咁,點解大陸唔比逃犯吾爾開希同王丹入境?入咗境隨時可以用危害國家安全罪拉佢兩個,唔通佢地覺得自己比以上兩位更令大陸感興趣?

另外泛民之前嘈住話要回鄉證,難道佢地覺得返大陸比人拉嘅機會細過係香港?


104. 修例只會令樓市股市大跌 2019-06-18 23:44:34
珍惜先生,

可能我的社交媒體也不代表整個香港。但我的社交圈中有80%都反對修例。另外20%沒有表態。我和你加起來,應該至少也有一半人反對了。比遊行人的比例還多呢~

另外,中國還未簽署國際人權公約。這是為什麼香港人不信任中國法律的原因。

第三,台灣已經表明,即使通過修例也不會進行逃犯移交。即是對於殺人案,修例一點幫助都沒有。但帶來的負面影響卻如此大。令到社會撕裂。很不值得。更不用說,引起外資撤資,股市樓市將岌岌可危。我們都是有資產的人,最不想見到的就是香港經濟出現問題。

路人一個
105. 社交圈中有80%都反對修例 2019-06-19 05:58:37
老夫沖涼的時候, 在大脾罅摔到 100% 老泥, 身體其他部分沒有老泥, 便好似個涼係為左大脾罅啲老泥而沖。

中國還未簽署人權公約, 是因為這些虛偽空泛嘅口號式文宣無助於提升人民的生活質素, 反而成為別有用心的外國人插哩樣插果樣嘅藉口. 中國政府講過, 中國的人權是至少所有人都食得飽.

台灣已經表明, 係台灣嘅乜野已經表明? 一直以來, 法務部都不能出黎講野, 講野嘅係菜厠紙同陸委會, 一個係政客一個係政治組織, 法務部連基本的尊嚴同地位都沒有, 同呆灣人講法律就是這麼一個德性, 呆灣簽人權公約沒有?

社會撕裂, 完全係啲人自己幻想出黎, 擴大你嘅社交圈子啦.
106. 珍惜香港 2020-01-01 00:00:08
珍惜香港2020-01-01 00:00【2020 新年快樂!】TO:各位朋友、網友


五、四、三、二、一 ... 新年快樂!! HAPPY NEW YEAR!! 

依家正正喺零時零分,2019 年已成過去,剛剛踏入 2020 年,唔知大家有乜嘢感想? 

有朋友同我講,2019 年實在太衰,好希望快啲過去。無疑舊年下半年,發生咗好多大事,令各位畢生難忘。不過希望大家明白,其實好多世事,由 DAY ONE 開始就已經注定咗。既然所謂西方普世價值,只能夠依賴掠奪他國資源去維持嘅,咁試問呢個地球,仲邊有可能再承受多十四億嘅民主自由呢? 

大勢所趨,總要發生,所以中西大戰,喺我地嘅地球,注定要面對嘅命運,呢個就喺西方普世價值,同中國民族精神之間嘅對決,而香港正正就處於中西之間嘅特殊位置,自然成為呢場環球對決嘅縮影,以及必爭之地。香港人亦注定要見證呢一場歷史,是禍是福,就要睇我地香港人嘅造化啦! 

咁究竟香港,有乜嘢出路?香港人,又有乜嘢出路? 

今日,我帶咗個錦囊俾大家。其實近呢幾年,我同好多朋友,都透露過呢個錦囊嘅內容,仲叫佢地及早準備添。環球以及香港嘅時勢,已經發展到今時今日,幾乎可以話,已經接近最後機會。錦囊嘅內容,好簡單,就喺以下呢三個字: 

CHOOSE YOUR SIDE!!! 

唔好問我 WHICH SIDE,問你自己。我只能夠話,凡事有因,必然有果,善惡到頭終有報,忘本嘅人,喺唔會有好下場。 

不過你可能會問,舊年,輸得好慘喎!點算?咁不如我反問你,究竟輸咗啲乜嘢?你輸,喺因為你只見到,前面果一百六十幾萬人,但偏偏就睇唔見自己後面,原來仲有十四億人! 

大家要有心理準備,唔單止喺 2020 年,相信嚟緊呢十年,各位將會面對,前所未見嘅新挑戰。最後,我想贈大家一句: 

大勢所趨,總要發生,成敗得失,不在朝夕

107. Ah Sam 2020-01-01 10:14:43
謝謝珍惜香港兄,一直很欣賞及形同師兄有理有節的分析。平時做 CD-ROM, 想同師兄講句新年快樂!:)
108. 十郎 2020-01-01 10:32:19


      我都比個錦囊。

      走為上着 !

      香港賴以繁榮的條件 , 冇了。祝好運健康 !

109. AH-HO 2020-01-01 18:05:26
[ 此內容只供會員閱讀 ]
110. 珍惜香港 2020-01-24 08:51:56
珍惜香港2020-01-24 08:51【

十條命都唔夠死(核彈篇)
 
珍惜香港
法團專業投資者
SMIEEE.MSc(ICDE)
http://facebook.com/hongkongtruevalue/
2020年1月24日
原文發表於頭條日報 Blog City 頭條網


投資篇》之後,大大話話,又過咗足足八個月。 

呢段期間,香港起咗翻天覆地嘅變化,真喺勢估唔到,《核彈篇》會响個咁嘅社會環境之下發表。我話過出文與否,從來都喺睇 MOOD,一連串社會事件,無疑影響我完成呢個系列嘅心情,亦令我花唔少時間,寫咗啲同黃黑事件相關嘅文章,而最近仲爆埋啲唔知乜肺炎,可謂 NO TIME IS RIGHT TIME。不過依家問題似乎喺,我寫嘢,究竟有幾多人睇得明?記得曾經有幾位朋友、網友,都話過我寫啲嘢,好深,或者好玄。其實要明白我嘅文章,都唔喺太難啫,但最起碼,我付出咗之餘,你都要付出返少少。我當然唔喺講錢,至於喺啲乜,就唔再重複啦! 

精英、腦殘

不過少人明白,都未必喺壞事,反正精英,從來都喺少數。哈哈!我喺咪好自大?其實我所指嘅精英,唔一定喺啲好高學歷,或者响社會上身居要職、有頭有面嘅人。講真,如果你只能夠以單一角度睇事物嘅話,咁就算你知識水平幾高、分析能力幾強,你嘅知識同分析能力,都只會成為強化你單一角度嘅工具啫。呢種人,我較早前一篇文章裡面都有剖析過,就喺所謂嘅「獨角腦殘」。 

無疑呢個世界,喺充滿假象,同無數謬誤,不過好似 831 死咗人啲咁低級嘅大話,都竟然會有人信到十足,獨角個腦有幾殘,真喺唔使多講。所以有時我都會諗,使唔使降低一下文章嘅難度?但睇嚟,對住果班腦殘,應該點降都冇用。不如講白啲,如果你喺呢種人嘅話,咁我就奉勸你,無謂再浪費時間睇落去,我啲文章又長又難明,你睇幾多次都唔會知我寫乜。 

講開又講,唔知大家仲記唔記得,林子健事件?相信泛民裡面,佢都可謂最唔抵果件,依家日日撞牆,痛恨自己聰明一世,就喺輸咗個 TIMING。如果佢早排先至嚟玩自釘嘅,莫講話大把人信,玩下手仲隨時做埋區議員添。我唔喺講笑,睇返最近區議會選舉,建制大敗,攞唔夠兩成議席。呢次泛民連同激進派,借勢將選舉硬推成變相公投,啲黃黑支持者可謂傾巢而出,舉哂啲珍禽異獸入區議會。不過,對比相對政治冷感嘅其他選民,都破唔到六比四,就證明咗香港,仲未至於冇得救。 

各位,我喺好認真,今日香港,至少有 120 萬個精英撐住,算喺咁啦! 

末日博士

其實一個社會,喺唔需要個個都好叻,皆因每個人都有自己嘅角色,多一個叻嘅腦殘,都只喺多咗隻害虫啫。响呢個時勢之下,仲可以保持清醒嘅,就算只喺個冇乜學識嘅師奶阿叔,都已經喺社會嘅精英。可能你會覺得,我對精英嘅要求太低,咁不如我問下大家,成日上鏡果位末日博士,算唔算喺精英? 

關於佢過往啲末日預測有幾準,就唔方便評論啦,揭人瘡疤呢家嘢,唔喺我杯茶。不過佢離職之後,喺咁唱自己舊公司,就真喺幾冇風度。講真,如果我喺行家,見你副咁嘅格,都唔夠膽請你,唔好講到人地歧視你喺香港人。响交銀做咗成十四年,如果人地真喺好似你話,咁介意港人代表中資銀行發言嘅,你邊坐得上首席經濟及策略師呢個位?你以前果啲出位言論、預測失準,人地唔介意,都已經好包容,點解唔檢討一下自己,有冇作出過啲 FATAL 嘅言論或者行為,影響到公司利益,搞到人地唔炒你唔得? 

末日博士又話,對中國嘅負面分析,例如「看淡內地經濟、中方在中美貿易戰處下風」等言論,受到打壓。呢啲一面之詞,好難評論,但我都問過下啲業界人士,似乎冇乜聽過話有咁嘅事。其實,依家全球各大經濟體,都冇乜邊個撈得好掂,尤其喺啲民主國家,一個個步入「陣痛」階段。反觀中國內地,社會相對穩定,人民向心力強,政策執行效率又高,就宏觀而言,睇淡內地經濟,根本就唔現實。至於中美貿易戰,邊個佔上風,邊個佔下風,好多時都喺角度問題。我反而 WONDER,呢位末日精英,喺咪唔知唔覺,變咗做腦殘 

心水太清

所以點解我話,對啲評論員嘅言論同文章,喺應該當「散文」咁去睇。睇散文,當然唔可以太認真,散文當明燈嘅話,就真喺十條命都唔夠死。我唔喺講笑,啲師奶阿叔,心水夠清嘅話,炒股隨時準過啲唔知乜博士,真喺唔好話啲師奶阿叔,唔可以喺精英。我知你地一定會問,點先至算心水清?呢個問題,唔喺三言兩語就答得哂,不過有一點可以透露:心水清嘅首要條件,就喺具多角度睇事物嘅能力。咦?我又算唔算心水清呢?答案喺 YES!咁有乜股票介紹呀?SORRY,股票呢家嘢,我從來唔 BUY。車!仲唔喺老吹?NO!我唔 BUY 股票,就喺因為心水太清囉! 

心水唔清,不宜炒股;心水夠清,可以炒股;心水太清,唔 BUY 炒股。 

哈哈!喺唔喺好難明?無他嘅,講得太白,邊有趣味。認識我嘅人都知,我嘅投資組合,主要喺以債券及有關債券類別嘅高息金融項目為主,當中幾乎全部都喺中港地區嘅資產。至於啲歐美鬼佬嘢,就真喺唔好搞我,低增長嘅成熟經濟體,就算俾到息都喺燒俾你。不過,唔少人始終擺脫唔到果種崇洋心態,西方嘅月光總喺圓啲,有平嘢就一窩蜂去撈。當然,你要用自己啲血汗錢,去供養人地嘅民主自由,我唔阻你,但唔好怪我烏鴉口,玩下手,「陣痛」隨時變長痛! 

陣痛嘅威力

我唔喺講笑,就睇法國,黃背心玩咗成年幾都未停,最近仲搞埋大罷工,真喺唔知點收科。上次唔使一個月,就撤咗個燃油稅,人地咪一樣照玩,真喺有板你睇。所以話呢,妹仔真喺唔夠醒目,一喺就晨咁早撤咗個修例,再唔喺嘅,响四月中見個主席位卡住咗,咪即上大會,暑假前埋佢單囉!反正妳洗濕咗個頭,撤又好,唔撤又好,硬過也好,人地照樣發癲,有乜分別?話說近七成法國人,認為罷工合理,我地香港,就有近六成投票者,支持黃黑。唔好話我阿 Q 精神,相比之下,我地都叫好過人地少少啦! 

其實近三年前,我已經提出咗過警告,環球經濟新常態嘅陣痛,會席捲全球,包括我地嘅香港。但好可惜,我睇好果兩件,就跌哂眼鏡。第一件,我曾冠以「港式馬克龍」之名嘅鬍鬚曾,最後淪為「過氣大師」;至於第二件,我曾冠以「法式鬍鬚曾」之名嘅馬克龍,就一朝得志,語無倫次,對國內嘅陣痛,掉以輕心,成日掛住响外交上威威。唉!冇法啦,兩位都有化解陣痛嘅底子,但一個年紀太大,另一個就太年青。記得我曾經話過,陣痛,可以維持幾年,至十幾年,甚至更長,亦因地區而異。所謂,新常態嘅第三階段,唔知我有生之年,可唔可以見得到? 

所以有時候,都真喺幾沮喪,我啲預言,好嘅唔靈,醜嘅就靈哂。香港人嘅報應思歪主義崛起泛民壯大年輕人成魔,我真喺唔想再數。我曾寄語持份者,唔好為咗眼前嘅利益,搞到將來嘔突。依家都只喺區議會,傷嘅都仲喺基層,但到立法會都被全面攻陷嘅話,持份者,就要付出代價。好彩我呢份人,唔鍾意高調啫,唔喺分分鐘俾人封咗做新末日博士,就真喺大大鑊,呢啲咁嘅臭名,千祈唔好搞我! 

現在嘅基礎因素

咁究竟香港,仲有乜嘢出路?關於呢個新年錦囊,我會稍後再提返。其實將來嘅局勢,點樣發展,我做投資嘅,你開大,我行 A 路,開細呢,咪行 B 路囉!LIFE WILL FIND ITS WAY。不過,作為長線投資者,每落一注都好長遠,持貨亦喺斷年計,所以一定要心水好清,對「現在嘅基礎因素」,即喺唔會隨便受市場變化影響嘅長期因素,就要睇通睇透。 

記得 2014 年 9 月初,我發表咗一連四節嘅《環球經濟新常態》回應系列,裡面提到果種薄利多銷嘅環球金融結構,就喺我當時見到嘅「現在嘅基礎因素」,低息成為常態,而高息嘅定義,亦唔會再喺以前果種高。結果年幾之後,即 2015 年底,美國開始加息,聯邦基金利率由 0.25 厘,經歷三年共九次加息,到 2018 年底嘅 2.5 厘就結束。半年之後,即 2019 年 7 月底,美國開始調頭減息,減咗三次到依家嘅 1.75 厘。 

當年有啲磚家、財演,將美國加息講到好似洪水猛獸咁,因為佢地認為,如果唔喺聯繫匯率阻住個地球轉,香港早就應該要加息,所以美國一加息,佢地就預期香港一定會跟,到時候樓市就會大跌。點知呢班所謂磚家、財演,個個跌哂眼鏡,人地加到第八次,香港啲銀行,先至勉強將個 P 加得果 0.125 厘,到人地調頭減到第三次啫,就連果少少都要減返。OBVIOUSLY,根本喺香港自己嘅問題,唔好話我馬後砲,早响 2013 年底,我就已經話過,喺香港自身嘅經濟結構,冇條件加息,關個聯匯 Q 事! 

七年投資回顧

正正就喺睇通咗呢個「現在嘅基礎因素」,先至會瞓哂身去建立我嘅投資事業,成就三個十倍。咁究竟呢七年以嚟,我嘅戰績如何?就用返當時舉過嘅一個例子,市值 300 萬磚頭,按八成融資 240 萬。大家可能會問,2013 年到依家,300 萬嘅磚頭,都應該已經升到 600 萬以上啦!不過我响《投資篇》裡面已經提過,2015 年金管局收緊咗對融資投資嘅監管,磚頭融資唔可以再槓桿。咁我就當升到 450 萬就唔再繼續加按,即喺個基礎融資升到 360 萬就停。當時我話以五至七成,即喺平均六成槓桿買債,但事實上我嘅槓桿比例,好快就已經升到平均七成。以 360 萬基礎融資,持貨 1200 萬債券類資產,平均收息 8.5 厘,借貸成本 2.5 厘,複息增長七年至 1800 萬,扣除借貸嘅話,就喺淨賺 600 萬。 

市值 300 萬磚頭,七年投資,淨賺 600 萬,未計磚頭升值同租金收入。呢個只喺粗略計算,仲有一系列其他成本支出,以及同銀行合作,衍生出嚟嘅商機,所導致嘅其他收入。再者,我嘅原始磚頭資產,又何止 300 萬?都喺果句啦,私隱嘢,唔方便透露。其實呢七年期間,外面好多評論,甚至一啲朋友,FROM TIME TO TIME 都會講乜沽債轉股,但對我而言,NO TIME IS RIGHT TIME。要我沽債轉股,即喺要放棄槓桿,走去玩以小搏大,講真,我寧願騎住呢隻「現在嘅基礎因素」,順風飛馳,幾悶蛋都喺咁話啦,鬼叫我心水太清咩! 

呢個世界,冇人有水晶球,如果你喺《股樓篇》尾講果種,揸住隻唔知乜股,就以為自己揀中咗件荀馬嘅,咁我就奉勸你,真喺要小心啲,唔好以為中美貿易第一階段簽咗,就一天都光哂。成個中美矛盾,响環球主導之爭,仲未塵埃落定之前,喺唔會停止,所以呢個世界,至少會動盪五至十年以上。再加上「陣痛」漫延全球,就算唔喺啲乜嘢黃黑暴亂、唔知乜肺炎之類,個市場都會好波動,同充滿不明朗性。 

2019 投資成績表

所以點解我話,睇清楚「現在嘅基礎因素」,包括以上提過嘅薄利多銷環球金融結構、長期中美矛盾、以及持續纏擾各地嘅「陣痛」,對投資者喺非常重要。因為無論市場有幾動盪、幾難預測,都喺坐落响呢堆可見嘅未來,都唔會改變嘅長期因素之上。而呢啲因素,就算喺改變,都只會漸變,心水夠清嘅長線投資者,唔難觀察得到,亦有足夠時間作出調整。 

THAT'S WHY 我以「悶蛋」嚟形容囉!不過悶蛋,亦可以好忙,呢方面上次已經提及過,唔再重複啦。或者簡單啲講,自 2018 年中啟動咗個「」之後,我資產嘅防禦力大大提升。2019 上半年債市暢旺,可以放膽增持,而下半年就喺保本期,至於全年嘅成績表,雖然仲未計出嚟,但已經可以肯定,回報喺穩定、可觀! 

到 2020 年頭,債市開始回升,呢次我可能會玩玩新意思,不過就仲未敲定。正如上一節我都提過,同銀行持續合作,喺會衍生出一啲商機,就好似 2017 年中至 2019 年底,美元對港元轉強,港匯多次觸及 7.85 弱方兌換保證。响呢兩年半期間,我地就開咗個涉及都幾大額度嘅投資項目,但作為商業機密,唔可以公開透露,惟一可以講嘅,就喺同聯繫匯率有關,所以我地對於聯匯,都有一啲體會。 

聯繫匯率

其實貨幣呢味嘢,本身就極具投機性,尤其香港呢個資金可以自由出入嘅國際金融中心,大手資金流出流入,有乜咁出奇?芳間有部份財演,日日盯住港匯同拆息呢兩個數字,有乜風吹草動,就大造文章。都喺果句啦,呢啲只能夠當散文咁去睇,散文當明燈嘅話,就真喺十條命都唔夠死。或者簡單啲講,港匯反映港幣同美元之間嘅兌換需求,而拆息就反映港幣嘅借貸需求。兩者嘅關係,可以齊上齊落,亦可以各行各路,要視乎當時嘅個別情況,唔可以一概而論。 

創立聯繫匯率嘅目的,就喺要簡化呢一系列貨幣關係,將港匯守住响 7.75 至 7.85 之間,防止大量資金嘅流出流入,衝擊到本土經濟。其實,真正要動用到外匯儲備捍衛嘅,只喺得 7.85 呢個弱方兌換保證,因為要保住 7.75,發行多啲港元就得。所以美國行低息同量寬果一段長時間內,港匯推至貼近 7.75 強方兌換保證,喺有利於香港嘅貨幣,以及金融體系嘅穩定性。 

年幾之前,過氣大師响一個訪問裡面,被問到中美貿易戰,會唔會引發金融風暴果陣,提到當時香港嘅外匯儲備,三萬億唔夠找一萬億,意思即喺話,要捍衛聯繫匯率,以當時一萬億港元嘅貨幣基礎,就需要等值 7.8 萬億港元嘅外匯儲備,咁三萬億就梗喺唔夠找啦。再睇埋另一位,當年未過氣嘅沙皇,响 97 金融風暴後,2001 年發表嘅一篇網誌度,話香港需要嘅外匯儲備,原來仲要高過呢個最低嘅理論水平添! 

金融核彈

不過咁,上萬億呢啲天文數字,恐怕都冇乜邊隻大鱷玩得起。你用個巨 SIZE 嚟震懾對手,正常情況之下,當然冇問題。但大家又唔好咁腦定住,上次我都講過,SIZE,只喺得個大字,如果你撞正一個有 SCALE 嘅對手,就唔喺咁簡單啦!好似美國總統,彈指之間,一毫子都唔使出,就可以釀成災難。記得預告《核彈篇》果陣,我話整個畫面,其實唔太複雜,一個中興事件,就已經可以睇穿哂。 

當時中興之所以咁危,喺因為佢嘅關鍵供應鍊,喺嚟自美國,只要供應鍊一被切斷,中興就 GAME OVER。香港嘅情況,其實都喺一樣,港幣掛勾美元,令美元成為香港金融體系嘅關鍵供應鍊,美國要搞你香港,真喺一毫子都唔使出,只要切斷呢條供應鍊,你就 GAME OVER 啦!我唔喺講笑,所謂「核彈」,就喺指聯繫匯率。2018 年 4 月底,我响某 WHATSAPP 群內,第一次提出核彈,當時我話唔會出可以引發核彈嘅文章,喺唔想觸動不明嘅蝴蝶效應。就睇個半月前,有人提出過類似嘅言論,搞到阿茂都唔知幾緊張。我呢份人,唔鍾意高調,又最怕麻煩,太早發表嘅話,容乜易俾人擺上枱,到時就真喺大大鑊。 

不過大家可以放心,我喺講核彈,唔喺核爆,好多國家都有核彈啦,又唔見世界未日?只喺香港呢個金融核彈,個開關掣响人地果度,你唔拆彈,遲早出事。可能你會問,美國佬,有冇咁癲?最近特佬派無人機,炸死伊朗軍官蘇萊馬尼,都只喺一個莫須有,美國佬,有乜嘢做唔出?當年小布殊出兵伊拉克,老屈人地有大殺傷力武器,咪又喺一個莫須有。所以唔好以為只喺特佬嘅問題,民主共和兩黨,一致支持貿易戰、一致通過香港人權法,主流美國人,普遍都唔妥我地中國人。無他嘅,你要登上一哥呢個寶座,影響到美國嘅基礎利益,就算換咗喺奧巴馬,都唔會肯過你啦! 

痴人說夢嘅泡湯

今日美國佬唔噤呢個掣,當然唔喺俾面你香港人,只喺有好多美國企業,响呢度賺緊錢,除咗龐大嘅貿易順差之外,仲可以响金融市場 CAP 水,呢個又喺一隻「現在嘅基礎因素」。不過,人地今日唔郁你,唔代表他日唔會,個掣始終响人地果度。當年我剎停個海外客,就喺因為個掣响人地度,而我又發現同佢之間「現在」嘅合作,原來跟自己一向嘅理解唔一樣。隨著中西對決,漸趨白熱化,美國,甚至美元,逐漸失去領導嘅地位,到時機成熟,人地就會毫不猶豫咁,一手拍落個掣度,殺你一個措手不及。但正如剛才我話,「現在嘅基礎因素」,就算喺改變,都只會漸變,俾足時間你準備。可惜我地嘅政府,多做多錯、少做少錯、不做不錯,尤其喺妹仔上場之後,所謂「管治新風格」,即喺比官僚,更官僚 

一日最衰都喺個 CY,你冇得連任,都搵個醒目啲嘅嚟接棒啦!如今修例搞到一鑊粥,就喺因為唔夠決斷,人地行咗十步,妳都行唔夠一步。內會停擺咗成三個月,一早將《國歌法》抽出嚟直上大會,個內會咪選得出主席囉!反而將個產假草案繞過內會,根本就喺本末倒置,到時候乜叉草案,都要逐個抽出嚟繞過內會,搞到最後頂唔順先至抽起《國歌法》。真喺唔好話我烏鴉口,拖到臨近立法會選舉,又一個修例翻版! 

想當年,我話改革聯匯,以港元頂上國際貨幣嘅地位,睇嚟呢個「痴人說夢」,應該可以攞嚟泡湯。香港市民,咁樣對自己嘅祖國,阿爺仲點會再指擬你?但家陣要拆呢個金融核彈,似乎已經由「痴人說夢」,變成燃眉之急,要指望個咁官僚嘅政府,應該冇乜希望,我地香港市民,惟有食自己啦! 

CHOOSE YOUR SIDE

咁即喺點?CHOOSE YOUR SIDE 囉!呢個就喺我 2020 年俾大家嘅新年錦囊。其實自 2015 年起到依家咁多年以嚟,我响好多篇文章裡面,都多少提及過呢個錦囊。總之,對中國人而言,任何同美國,以及美國盟友有關係嘅投資、生意,甚至喺交流,以及一切瓜葛,都已經變成極高風險。我唔喺講笑,就算你移民咗去美國,成為正式嘅美國公民,只要你喺中國血統,人地都唔會當你美國人。正如華裔科學家,接觸到一啲科技,就算只喺為咗學術或者技術需要,唔喺乜嘢間諜,都可能會惹上官非,但如果喺一個鬼佬,做同一樣嘢呢,又唔會有事喎! 

雖然好無奈,但呢個喺現實,華人移民到美國,以及美國嘅盟友國家,都只會俾人當做二等公民。以前澳洲、加拿大,喺華人嘅移民天堂,如今美國要打壓華為,第一時間舉手附和嘅,就喺呢兩個國家,真喺諷刺!响果邊生活嘅中國人,包括香港人,唔會有運行,人地最終都會排斥你。世界上每一個國家,都要被迫 CHOOSE THEIR SIDE,就睇杜魯多,竟然斗膽話,如果美國冇搞中東,烏克蘭客機裡面果 57 個加拿大人就唔會死。唉!算吧啦!你可以點?放咗孟晚舟囉,你敢咩?美國,FRIEND 嚟嘛! 

講開華為,上星期六,我正式由 iPhone 6 Plus,轉咗用華為 Mate 30 Pro。呢部新手機對我嚟講,意義重大,除咗因為佢喺華為最新嘅旗艦型號之外,仲喺美國打壓華為之下,受影響嘅第一部手機,唔 SUPPORT GOOGLE,而我亦寧願唔要 GOOGLE,都唔會好似一啲人咁,用旁門左道夾硬裝返上去。雖然愛國愛港人士,唔一定要用呢部手機,但用得呢部手機嘅香港人,唔會喺黃黑之徒。有朋友甚至叫我小心啲,唔好咁招搖,當心俾黑衣人打喎!哈哈!邊有咁誇? 

其實你用乜嘢手機,唔緊要,但就一定要 CHOOSE YOUR SIDE。十郎兄話,走為上着,我想問,你走得去邊?留返响香港,阿爺會照住你,唔喺嘅,返內地又得,YOU ARE WELCOME!講真,做香港人,都算好幸福啦!但如果你喺要揀忘本嘅,都喺果句,唔會有好下場,去到天涯海角,都只會喺二等公民,仲要去唔到澳門,返唔到內地,即喺話留响香港,都一樣喺二等公民! 

結語

各位,我已經警告過好多次,唔好話我冇預先通知。「核彈」唔喺最恐怖,就算呢個官僚政府,做唔到啲乜嘢,大家都仲有足夠時間準備,以及調節自己嘅投資。CHOSEN THE WRONG SIDE,先至喺最恐怖,天下兩分之局,已經成形,站錯邊嘅話,就真喺十條命都唔夠死! 

話時話,呢個系列嘅主題,都真喺幾衰,我唔鍾意正月流流寫衰嘢,所以一定要响過年之前,趕起呢篇文章。《十條命都唔夠死》系列,終於正式完結。  

結語(地產網)

呢段附加結語,喺為地產網嘅朋友同網友而寫,《核彈篇》嘅原文,今日較早時候已經發表,我思考咗一陣子,決定都喺抄一份响呢邊。我做人,唔鍾意冇頭冇尾,既然《十條命都唔夠死》系列,源於《緣結.天璣》嘅回應箱,自然就應該終於呢個回應箱。其實好想同大家講,我早响三個月前,就已經轉咗去另一個平台發文,但鑒於寧人負我,莫我負人嘅原則,我响果邊嘅《》一文裡面承諾過,寫响地產網嘅回應或文章,唔會連結去果邊,而我亦唔會响呢邊,提及關於果邊嘅一切。 

但原來,响《緣結.天璣》嘅尾段,我早就已經應承過,將來有任何動態,例如唔知去邊處再寫嘢嘅話,我會預先响呢度通知大家。我想同各位鄭重道歉,為咗原則,我忘記咗自己嘅承諾。所以今日呢篇文章,會喺一個例外,依家正式通知大家,我已經轉咗去【頭條網 BlogCity】呢個平台發文。不過,我都會間中返嚟睇睇,或者偶然回應一下,但唔會再响地產網寫文章。 

前後七年光景,彷彿喺轉眼之間 ...」 我會永遠懷念呢個地方 ... 


預祝大家鼠年,身體健康,心想事成! 

各位再見! 

BLEACH 死神:Here to Stay(織姬之離別)

111. AH-HO 2020-01-24 11:01:30
謝謝珍兄的鴻文。祝大家新年快樂。
112. Philip wong 2020-01-24 11:25:48
珍惜香港樓主:十分贊同!不過,想一想年輕人,多數是黃絲的支持者,"Choose your side"真的不容易,在這嚴重撕裂的社會,作為年長者,除了堅持自己的執著,也順便承受執著中的痛苦,我們沒有理由放棄下一代,下一代明白嗎?他們什麼時候能够真正站得高、看得遠?