地產博客 > 文亮言 返回
瀏覽人次:22207    回應:12
文亮言

房屋政策應以民為本,社禝次之

 

湯文亮博士

紀惠集團行政總裁
2018年5月25日

  星期三我睇電視新聞,陳帆局長以立此存照來表示會積極考慮開徵新樓空置稅,甚至話會由律政司決定,陳局長這樣說,我相信距離開徵新樓空置稅之期不遠,因為律政司如果否決開徵空置稅,將有機會面對一場必敗訴訟,就是當日點解任由政府推出各項辣招印花稅,而且是一而再,再而三,不過,就算政府開徵新樓空置稅,這絕對符合小市民利益,千祈唔好以為這是一個創新做法,其實,這個做法自古有之。

  在陳帆局長講完之後,新聞報導員話現在立法會的議題很無聊,就算是否要鋸樹都擺上立法會,話說有一棵在行人路旁的古樹搖搖欲墜,政府決定將影響或者危害市民安全的樹幹鋸走,林鄭話,如果任由政府在市民安全或者保護古樹之中二者取其中,真的是對不起,一定要以市民行先,林鄭這句話包含了一個政府管理哲學,一個自古有之的哲學,在房屋政策亦絕對適用,民為本,社禝次之。

  現在政府推行房屋政策是困難重重,尤其是在拓展土地方面,無論填海,郊野公園,收回棕地,甚至要遷移村民,一定會受到有心反對的團體以不同理由反對,拓地困難,以至供應不足,樓價飆升,不少人不但要耗盡一生積蓄兼負上一筆為數不菲的債務才可以買到一個車位式單位,但那些人已經比較好彩,因為有不少人要住環境衛生惡劣,非常細小的劏房,那些人點解咁可憐,就是有部份人要保持既得利益或者回憶,換句話說,香港現在是以社禝為本,人民次之,這是一個本末倒置行為,今次林鄭以一棵樹來做暗示,如果仍然遭遇到阻撓,就只好講一句對不起,政府的管理哲學一定是人為本,社禝次之,當大家明白這個道理之後,就知道新樓空置稅推出之期不遠,但除此之外,政府以後在收地方面亦會大刀闊斧,理由是人為本,社禝次之,所以我認為房屋問題將會迎刃而解。

 
 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
回應 / 留言規則
  1. 禁止撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論;
  2. 禁止以名稱/暱稱/綽號/同音字等批評或映射任何人士、機構、公司;
  3. 禁止發佈有關招聘、推銷、廣告等內容;
  4. 禁止公開任何個人資料(如電話號碼、電郵地址、即時通訊帳號等)。

敬請留言者自律。本網站保留刪除/堵截任何留言的權利。

會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. 十一哥 2018-05-25 08:57:06
之前辣招有明確客觀定義、空置稅就存在好多唔同用途嘅爭議、租/賣/自用…租價/賣價…賣地條款有冇訂明、如果訂明…正苦又價高者得…玩競標 ? 咁就不如正苦直接自己玩哂、取消地霸參與、好過攪咁多折騰啦!


2. AH-HO 2018-05-25 09:18:22
香港刁民太多。以民為本,以邊d民先?
3. 十郎 2018-05-25 09:34:48


      其實一早要咁做 , 大家回看受黃絲祟拜的英治時代 , 幾時有過資詢 ?幾時有過反對 ? 我記得夏鼎基任財爺年代 , 有一年經濟回落 , 他卻實行加稅措施 , 香港卻更成功 , 可以講英國治下的財政司 , 人人都年年計錯數 , 佢地實行赤字預算 , 所以得出的結果 , 南轅北轍。但是你唔好理佢 , 佢交翻一個沒有木屋區 , 沒有籠屋的香港比中國 , 中國香港就成就左燙房 , 就泥有埋籠屋的事業 , 我唔明白中國有何面目見黃絲。




4. 引刀一快 2018-05-25 10:03:12
要幫助D住劏房嘅困難戶,最好辦法係起條橋直通中山,或者調整一下深中通道,揾塊4-5000公頃嘅地,整個香港城。
然後24小時通雙層巴士,話之香港賣到十萬蚊呎,呢D人可以有好日子過。
香港自然環境嘅生物多樣性比較好,比較大陸好多保護區都要好,將來華南損毀咗嘅生態,要修復的話,香港嘅郊野公園好重要。
5. 十一哥 2018-05-25 10:26:12
刀刀好理想、而家圈養貓狗嘅山旮旯、轉嚟圈養香港人、不過貓狗就要出伙食、咁圈養香港人係咪一樣招包伙食先 ?

6. 腥港人 2018-05-25 10:31:43
大灣區置業唔成功係因為大灣區置業成本太高,時間上已經耐,仲要車費貴,唔同大陸坐廿蚊已經去到好遠,廿蚊要由市區去深圳係唔可行
7. 真真薯片 2018-05-25 11:37:43
為官之道係自己為本,其他所有野次之

我越黎越覺得,林鄭係一個改良版貪憎,兩人背景,官運,上台方式類似,所以有類似思維並唔出奇,我估計林鄭都係果種“樓市好,香港好”既信徒,佢由個市升,其實係為你好(佢覺得)

至於劏房戶同上唔到樓既大部份本土下一代,sorry,佢地係為左香港發展而需要被犧牲既一羣,政客唔可以講得咁白,但呢個就係殘酷現實,係未來既中國發展同大灣區融合當中,幾十至近百萬上唔到樓既本土下一代同冇樓既中老年人將會被逼離開香港,堅持唔走既就住劏房,香港已經遺棄左佢地,呢個係時代既巨輪,任何人上去做特首都只可以順住做,無法阻止
8. 十郎 2018-05-25 11:57:05


      明白既 , 大陸做緊移籠換鳥政策 , 我地學下亞,Q精神 , 大陸是將香港精英換上去 , 郤將廢物放出來。

9. 真真薯片 2018-05-25 12:36:44
十郎兄,阿爺好醒,換血唔係局部階層性,而係全面性,所有階層,所有行業,都按人數比例去換,由公屋到中產屋苑到半山,由學生到白領到老闆,全部換緊,本地人就算有樓或公屋,其實都只係一張居住證,冇居住證,就準備好比正苦迫害,迫到你走為止
10. 向泛民说不 2018-05-25 13:20:11
引刀,看地图,其实应该是香港和惠州融合,惠州人口少,土地大,发展空间高,而且大亚湾离西贡的距离原来不比香港岛离大屿山远。连一条桥从西贡到大亚湾,肯定非常方便。
11. LC1 2018-05-26 05:33:00
    國家既証策睇黎係想大灣區入面既人自己執位,一個國家地價有高有低係好正常,不境真係唔係個個都合適係競爭力數一數二既地方住,到時可以跟㯫自己生活既需要自己走黎走去,今次地王無大陸既地產商參加,都係因為唔想香港人仇視中國,覺得中國人黎炒貴晒香港D地,然而香港既地大概唔會點平,係唔影響競爭力既情況之下。

    其實香港之所以有今日,係因為上一代既香港人,係走難黎香港,駁住命噤黎香港搵更加好既生活,係香港下一兩代既人唔會感受到,同埋可以對比,諗起以前讀書,新移民黎到香港因為條件比較差,所以好發力噤讀書,E 種向上既力量,係新一代既香港人係好難睇到,所謂既獅子山精神,有D 似係 國難興邦,香港現在這樣發達,一街都係富二代,車多到唔夠泊,其實由頭黎多一次,要香港既下一代再同上一代同步競爭,後果都係白手興家,同成功靠父干。
12. 11樓有point 2018-05-26 09:08:35
政府有責任保持佢所管治地方嘅競爭力,但冇辦力保證所有人都有競爭力,更加冇理由要政府保證每個人都買得起樓,事實上,世界上不論貧富,如少地方或國家好似香港咁多資助房屋。
好多人講説話都會有自己嘅目的,政府睇嘅應該係大局。
香港樓貴?係,但賣唔出咩?冇人買咩?唔係喎。有泡就會有爆嘅一日,政府毋需煞有介事地有為,防止爆破破壞力無限沿申己够。