地產博客 > 文亮言 返回
瀏覽人次:59523    回應:15
文亮言

每週指數巡禮(53)明日話今天

 

湯文亮博士

紀惠集團行政總裁
2014年8月30日

  一年前,差不多全港的樓市專家都認為樓市會大跌,話跌一半甚至超過一半大不乏人,我很奇怪,當時香港的經濟環境不俗,最少亦比現在為佳,自由行還未減退,零售業有增長,失業率處於下降趨勢,利息亦處於低水平,還未有回升跡象,點解可以如此肯定,說樓價會下跌一半,如果問那些專家點解咁離譜,說樓價下跌現在竟然是上升,他們一定唔會答,如果問我,就會以今日都唔知明日事來回答,說樓價下跌亦只不過是估估吓,真正是夢幻是自我出編,求其搵個道理,把大家欺騙,大家毋需咁認真。

  到了今日,預測一年後樓市情況的人很少,因為有很多負面不明朗因素漸漸浮出來,加息的機會一定比一年前高,自由行受國內經濟減弱及香港驅蝗行動影響而減退,失業率開始回升,辣招未有撤銷跡象,加上佔中問題,如果一年前不樂觀,現在更加不樂觀,不過,專家們正在修正他們對今年樓市預測,從年初最少下跌15%到將會在今年十一月發表的升10%以上,與我在年初預測的今年樓市升幅差不多,大家都是10%,正是英雄所見略同,不過,專家們的預測是有名堂,叫明日話今天,將已經確認的事情再作出預測,想唔凖確都難,雖然他們將是今天話昨日,但與明日話今天又有什麼分別。

  其實,我的預測亦有很大機會不準確,如果政府不再出招的話,樓市今年升幅有機會超過10%,即是中原指數大約130點,星期五指數上升0.89,報126.2,在中秋節未必可以升到130,但重陽節有機會,而一般市民亦知道缺盤情況嚴重,能夠負擔的話,都會買樓,這些剛性需求政府應該察覺得到,政府出招美其名是打擊炒家,其實是希望可以幫助那些要上車的市民,現在明知他們上車,沒有理由出招令他們買不到樓,所以,財金官員亦知道政府不會出招,唯有出口術,財爺連驚方都用埋,不過冇用,不但未能令市民驚慌不敢買樓,反而令市民警覺政府出口術,即是在中短期內沒有辦法增加供應,在供應不足之下,樓價上升的機會就更大,置業的決心更加大,這個現象在今年內都不會改變,所以,我亦覺得我的預測不會及得那些專家那麼準確,因為他們在不斷修正之下,誤差將會很少,不過,又沒有什麼所謂,又沒有獎金獎品,大家嬉戲一番而已。

 
 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
回應 / 留言規則
  1. 禁止撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論;
  2. 禁止以名稱/暱稱/綽號/同音字等批評或映射任何人士、機構、公司;
  3. 禁止發佈有關招聘、推銷、廣告等內容;
  4. 禁止公開任何個人資料(如電話號碼、電郵地址、即時通訊帳號等)。

敬請留言者自律。本網站保留刪除/堵截任何留言的權利。

會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. 山高雲低 2014-08-30 09:18:31
博士:
這一番的嬉戲,淘盡多少西洋鏡。
2. 蜕变中嘅懒人 2014-08-30 10:00:56
懶人諗現在爭相買樓嘅人,無論以乜野表面理由都好,其實全部都係心中盤算着,盡早搭上呢部上緊山頂嘅投資號列車,期望有幸得享高山美景,跟住就一山還有一山高,没有最高、只有更高。

有智慧者識得喺到最顶前1、2個站,或更高智慧者識得喺到最顶終站前,打鐘落車者,至可以真正享受到高山美景,到顶都唔識落車者,高山美景只係擦身而過,投資號列車就變身向下俯衝嘅過車山,搭客就驚呼不斷。

現在喺半山心急如焚等緊上車嘅準搭客,昂首仰望只見山顶風光如畫,山頂背後到底係平坦大路,定係峭璧懸崖,此刻誰會分心理會。
3. 睇得通 2014-08-30 10:12:29

到了今日,預測一年後樓市情況的人很少,因為有很多負面不明朗因素漸漸浮出來,加息的機會一定比一年前高,自由行受國內經濟減弱及香港驅蝗行動影響而減退,失業率開始回升,辣招未有撤銷跡象,加上佔中問題,如果一年前不樂觀,現在更加不樂觀,不過,專家們正在修正他們對今年樓市預測,從年初最少下跌15%到將會在今年十一月發表的升10%以上,與我在年初預測的今年樓市升幅差不多,大家都是10%,正是英雄所見略同,.................

我的觀感未來三年都會處於高水位整固中,好淡爭持角力居多,評論家一有機會吓一吓.而市場動力一有機會就慢慢偷偷地向上攀升,而沽樓等跌的是最傷身的一群.........

4. 引刀一快 2014-08-30 11:05:47
我諗唔好頼驅蝗,香港對大陸人唔客氣嘅人多的是,我前幾日有個朋友落嚟,我帶去食嘢,我朋友問多兩句,個夥記就用教仔嘅語氣“教育”我朋友成分鐘,我晒張ID card岀嚟,佢先收聲,好在我朋友比較克制,唔係就有事發生,事後我講咗好多說話去解釋去調劑。

呢個夥記大叔,你估佢唔係反佔中咩?你估佢唔係反飯民咩?呢D以爲自己香港人好醒嘅人,遍佈社會各階層,根本就唔係政見取向嘅問題。
5. 珍惜香港 2014-08-30 12:57:16
珍惜香港TO:4/F 引刀一快兄

香港人,普遍都放唔低果隻歷史心魔;心理上,更加接受唔到阿爺已今非昔比呢個事實。

上次話我打咁短;其實最近有好幾篇嘢,打到一半就放棄咗。原來自己寫嘢嘅時空,真喺好有限。

其中一篇喺回應小陽嘅,越寫越遠,提到蝴蝶效應,社會正負能量之類,結果中斷咗,都喺留番反佔中總結果度至寫。又有一篇喺講普選嘅定義,用嚟反駁果篇篩選完再讓你選的假普選,寫寫下覺得冇乜必要拗呢樣嘢,咁又停咗。仲有一篇喺回應引刀兄你嘅,第一句喺:「私樓冷漠啲?公屋溫情啲?唉!引刀兄,你有所不知,今時,唔同往日啦」,你應該估到我會寫乜,不過因為眼累停咗,到第日又冇咗 MOOD 去繼續。

其實,單喺果一句就可以 POST 咗先;原來自己寫嘢,都喺有啲好無謂嘅執著。講到執著,又令我諗起咗一件仲未了嘅心事,喺關於順民兄嘅。唔知呢次,又會唔會腰斬。
6. 惜緣 2014-08-30 18:21:58
不同的人,做同一種行為,如果用心不良的就應受到遣責,但如果用心良苦的就應受到讚賞。
順民兄,在下向你致敬!
還有,引刀兄及自醉兄,在下亦向你們致敬!
7. 打工仔 Andy 2014-08-30 22:54:28
今日上深圳辦一些事情, 我在街上正找緊某某酒店的地址時, 有一位講半咸淡廣東話的後生仔, 好有禮貌地問我, 你地想找什麼地址? 跟著便指着前方就是了! 
內地同包真是進步了好多好多! 
8. 引刀一快 2014-08-31 01:25:16
打工仔兄

你真係好彩,前幾年深圳仲係全國最最最冷冰冰城市,我未試過喺大陸任何一個地方感覺咁冰冷恐怖!因爲絕大多數去深圳拼搏嘅,都係來自五湖四海,一心衣錦還鄉嘅人,龍蛇混雜嘅環境令每個人都極爲自我保護。
我經常經過深圳轉車,超過1000次我就冇繼續數!但係我21年來,喺深圳活動唔超過30次,一個比香港冰冷嘅大陸城市,我暈...................
打工仔兄咁講,下次有時間又留低睇下,睇下係咪有改觀先。
9. 引刀一快 2014-08-31 01:31:21
珍惜香港兄

公屋果個題目,我都有篇長篇嘢,又係未有時間同精神,暫時擱置咗,呢樣嘢我都有嘢想講下,不如你講先喇。
10. 小市民 2014-08-31 07:12:53

8月31日明報:"訪問又談到最低工資,何柱國指自由行愈來愈少,消費者購買力愈來愈低,「你睇住吖,6個月之內失業潮來啦」。"樓價會否在6個月之內因所預測的失業潮而到頂轉勢呢?

11. 打工仔 Andy 2014-08-31 11:21:10
引刀兄早晨
其實都係, 深圳是移民城市, 到深圳的人都是想搵快錢! 
所以上去都要一眼關七, 小心d ! 不過昨天見到的想贊下! 哈哈! 
12. 引刀一快 2014-08-31 16:37:59
打工仔兄

香港嘅三合會一樣早早就占據咗深圳,十二年前我認識一個曾經喺深圳搞黑K廳劏人嘅哥哥,佢話果時都已經幫會過百,就算點大力打擊,都好難完全控制。
不過依傢治安已經比以前好好多,以前好長一段時間,關閘一閂,即刻開始“無警時分”。
13. 打工仔 Andy 2014-08-31 17:02:21
To 12 引刀兄

明白! 
14. Vincent Chow 2014-09-02 17:42:09

深圳的確係移民城市為主  ,  外省人過江龍搵食居多 , 例如 龍崗區同寶安區直情五湖四海 ,   反而宜家的羅湖區算係治安改善好多了 。

不是深圳本地出身 , 年輕而讀書較少的一批會很保護自己 , 多會搵返同鄉聚會多,  好難會對他們生活圈子以外的人好...畢竟內地大環境都係多騙案發生 , 保護自己實屬正常。

 相對之下, 福田南山區整體人文質數會高很多 , 亦會對陌生人戒備心稍為放底一點。 

15. Vincent Chow 2014-09-02 17:43:10
關閘一閂,即刻開始“無警時分”。 >>> 沙井那邊最經典了